Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wireless outdoor photography

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wireless outdoor photography

    Hallo iedereen,

    Ik heb een vraagje ik had graag draadloos gefotografeerd met een diafragma van f3,5 of 5,6 of een mooie dof te krijgen. Maar met off camera flits kan de synchronisatie snelheid maximum 1/200 ste waardoor het diafragma niet groter kan dan f8,0, zo verlies ik alle Dof in de foto. Zijn er oplossingen daarvoor?? Ik weet natuurlijk als je zonder flits shoot kan je f2,8 1/2000 nemen voor een mooie dof.

    Wie kan mij helpen.

    Alvast bedankt,

    Gr Stef

  • #2
    Re: wireless outdoor photography

    Oorspronkelijk geplaatst door stefaanjan Bekijk bericht
    Maar met off camera flits kan de synchronisatie snelheid maximum 1/200 ste
    waar haal je die informatie vandaan?

    je kan zeker en vast sneller.

    er zijn hopen mogelijkheden om dit wel te doen.

    als je met nikon werkt, kan je een ouder model aanschaffen (d70 dacht ik) die nog met een elektronische sluiter werken, die kunnen standaard met de goedkope triggers a la rf-602 vrij easy tot 1/500ste als ik me het goed herinner (gelezen hier op het forum)

    daarnaast zijn er nog pakken andere mogelijkheden. d_oracle heeft ergens een post / topic staan (en ik dacht zelfs op zijn blog) waarin hij beschrijft hoe je die kan omzeilen door middel van een flits op het toestel en combinatie dan met triggers.

    je kan ook gebruik gaan maken van een infrarood systeem (cls bij nikon, tegenhanger bij canon ervan), die ondersteunen TTL & high speed sync / fast sync

    als je met radio triggers enkel wilt werken, zijn er nog een paar mogelijkheden.
    dat zijn namelijk de TTL-radio triggers, m.n.:
    - pocket wizard
    - pixel king
    - phottix odin

    je flitsen zullen dan ook wel de high speed sync optie moeten hebben en dien je dus de duurdere flitsen te hebben en niet de goedkope chinese youngnuo's
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: wireless outdoor photography

      Hallo,

      Ik heb inderdaad 3 yongnuo wireless triggers. Ik gebruik een nikon d700 , 2 sb600 + 1 falconeyes studio light met battery pack. Ik wist niet dat je met andere trigger sneller kon dan 1/200? ik dacht dat dat de sync speed was van jou flits want wanneer ik 1/250 neem krijg ik een zwarte band sluiter al dicht voor er licht op valt

      Welke tragers kan ik dan gebruiken?
      Gr Stef

      Comment


      • #4
        Re: wireless outdoor photography

        ik vernoem hier 3 merken waarvan nog 2 waarbij ik het model zet voor de radio triggers.

        nu is er nog geen nikon model bij phottix dus ben je beperkt tot de 2 andere merken.

        Lees mijn vorige reactie nog eens rustig over en begin met die informatie eens te zoeken op het forum, je zal al hopen leesvoer vinden
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: wireless outdoor photography

          op de D700 kan je in het menu persoonlijke instellingen - e bracketing/flits je flitssynchronisatiesnelheid aanpassen. je dient die dan op 1/320sec. (auto FP) te zetten
          dan zou het moeten lukken

          Comment


          • #6
            Re: wireless outdoor photography

            a was zal dat proberen op mijn d700 hoop dat het lukt

            Comment


            • #7
              Re: wireless outdoor photography

              Een ND filter voor je lens kan ook helpen. Zo kan je je diafragma met enkele stops verder openen.
              Fietsen is gezond. Eet meer fietsen.

              Comment


              • #8
                Re: wireless outdoor photography

                Oorspronkelijk geplaatst door Guire Bekijk bericht
                Een ND filter voor je lens kan ook helpen. Zo kan je je diafragma met enkele stops verder openen.
                Je moet het inderdaad niet verder zoeken.
                Soms is de oplossing zo simpel.
                Bij modelfotografie is de meest gebruikte ND filter de ND8.
                Die houdt 3 stops licht tegen.
                Dus je meet F8 en met de ND filter op je lens maak je de foto aan een diafragma van F 2.8, met de gewenste DOF
                www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                Comment


                • #9
                  Re: wireless outdoor photography

                  Volgens mij zijn er drie manieren om met hoge sluitertijden te synchroniseren:

                  1. Door gebruik van een ND filter - 3 stops is inderdaad een goede start of wellicht een variabel ND filter
                  2. High speed synd (FP) mits je camera/flitsers en (als je geen CLS gebruikt) je triggers dit ondersteunen. Je levert dan overigens wel behoorlijk wat flitsvermogen in.
                  3. Een camera met een elektronische sluiter zoals de Nikon D70, D70s en D40 (niet de D40X) gebruiken - dan kun je inderdaad tot 1/2000 of zelfs sneller gaan.
                  Website: http://www.circlepics.nl
                  Flickr: https://www.flickr.com/photos/29852623@N07/

                  Comment


                  • #10
                    Re: wireless outdoor photography

                    Bedankt voor de hulp van iedereen,

                    Gr Stef

                    Comment


                    • #11
                      Re: wireless outdoor photography

                      misschien even dit lezen:
                      Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

                      Comment


                      • #12
                        Re: wireless outdoor photography

                        Grijsfilter gebruiken dat helpt.
                        Photography is a way to see the world in detail.
                        Fotograaf op rust

                        Comment

                        Working...
                        X