Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verschil lens DC-IS???dringend..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verschil lens DC-IS???dringend..

    Hallo iedereen,

    Ik heb een schoenenzaak en zou een camera willen kopen om fotos te trekken van onze producten, events...

    Kan iemand mij een goed basistoestel aanraden?
    Ik was eventjes de site van vanden borre aan het bekijken en ik zie daar een canon eos 1100D met een 18-55 dc staan en hetzelfde toestel met een 1100D 18-55DC lens. De is kost wel 100 euro meer dan dc ... Wat is net het verschil tussen beiden en is dit een goed toestel voor mijn behoeftes of te professioneel?
    ikzelf ben een leek inzake fotografie...

  • #2
    Re: Verschil lens DC-IS???dringend..

    1100d is een goed instap model. 18-55kitlens ook wel, ken de DC versie wel niet.
    Ik had vroeger de 18-55 is II en die was redelijk goed vond ik toen.
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

    Comment


    • #3
      Re: Verschil lens DC-IS???dringend..

      Sigma gebruikt "DC" in de benaming als het om een lens gaat die geschikt is voor een DSLR met 1,5 (Nikon) of 1,6 (Canon) x cropfactor.
      Die lens is dus geschikt voor die camera.
      We hebben eigenlijk meer gegevens nodig over de lens dan de brandpuntsafstanden en de benaming "DC" om raad te geven.
      Want weten we niet 100% zeker over welke lens het gaat.

      De Canon EF-S 18-55 f3,5-5,6 IS is volgens mij een betere low-budget keuze, ik neem aan dat ze er geen Sigma 18-50 f2,8 DC bijsteken, want die is een heel pak duurder.


      De verkopers bij Vanden Borre zijn over het algemeen niet echt goed op de hoogte van camera's.
      Als je echt weet wat je wil, en de prijs is goed, dan is het geen probleem om die daar te kopen, maar als je wat meer uitleg wil dan ben je daar waarschijnlijk niet echt op de juiste plaats.
      Ze verkopen liefst ook zoveel mogelijk te dure accessoires (zoals bijvoorbeeld HDMI kabels bij een TV, die je elders gemakkelijk voor 1/3 van de prijs kan vinden).
      Last edited by Black B@ndit; 13 april 2012, 17:09.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Verschil lens DC-IS???dringend..

        Wel er staat eigelijk niet meer uitleg bij mss kunnen jullie er meer van halen :http://www.vandenborre.be/fototoeste...ex-fototoestel

        Het probleem is dat ik er een leek in ben en ik het eigelijk al dit weekend zou nodig hebben(reis),is er eventueel een bekende fotozaak in de buurt van gent?
        Ik twijfel wat tussen de verschillende merken en wat nu het grote verschil is met de compactcamera's op vlak van basisfotografie...(fotos maken op events , enz..)

        Comment


        • #5
          Re: Verschil lens DC-IS???dringend..

          Ik zie drie 1100D's staan: één zonder lens, één met een 18-55 DC en één met een 18-55 iS.
          De tweede is met een Sigma 18-55 lens en de derde met een Canon 18-55 lens met stabilisatie, maar ik zie geen dc en DC lens, maar het zou logisch zijn dat een lens met kapitalen gespeld duurder is
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Verschil lens DC-IS???dringend..

            oei dus het verschil is dat de 'goedkopere' met een sigma lens is en de'duurdere' een canon lens mét stabilisatie?

            En wat is dan net het verschil ; de stabilisatie?
            Wat houdt dit net in? en is het volgens jullie 100 euro meer waard voor een beginner?

            Comment


            • #7
              Re: Verschil lens DC-IS???dringend..

              Ik weet niet precies van die DC de afkorting is, maar het gaat steeds om de canon 18-55 zonder beeldstabilisator.
              Ik vermoed dat het toestel, op de Vanden-Borre-pagina hierboven, de CANON 1100D + 18-55 III id.
              In de Technische specificaties staat dat er geen Optische beeldstabilisator is.
              Op de foto staat dan weer een CANON 1100D + 18-55 IS II (dus met beeldstabilisator).
              Maar in de kleine lettertjes zal wel staan dat de afbeeldingen niet binden zijn.

              Comment


              • #8
                Re: Verschil lens DC-IS???dringend..

                Ze hebben voor beide sets dezelfde foto's gebruikt, dat maakt het wat moeilijker.
                Het zal zeker over de goedkoopste Sigma 18-55 gaan (Canon heeft geen enkel lens met "DC" in de benaming), bij Fotokonijnenberg vind ik die zelfs niet terug in de prijslijst.
                Dit zijn reviews van gebruikers, ze krijgt een erg lage gemiddelde score van maar 5,3:


                Dit zijn reviews van de Canon EF-S 18-55 f3,5-5,6 IS, die krijgt een gemiddelde score van 8,4:


                Ik vermoed dus dat de Canon heel wat beter is dan de Sigma.

                De 1100D met Canon EF-S 18-55 f3,5-5,6 IS II is bij Fotokonijnenberg al iets goedkoper dan bij Vanden Borre:


                En als je wat zoekt dan zal je die nog goedkoper kunnen vinden.
                Last edited by Black B@ndit; 13 april 2012, 18:00.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Verschil lens DC-IS???dringend..

                  En wat houd die "beeldstabilisator"dan net in??
                  Ik vermoed dat men op vdb de fotos verwisseld heeft want op de site van art en craft staan ze ook de een"dc"met een lens 18-55mm &:3.5-5.6 III en de "is" met dezelfde lens maar achteraan ipv "III"staat 'is II"...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Verschil lens DC-IS???dringend..

                    beeldstabilisator

                    Comment

                    Working...
                    X