Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 300s of D7000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 300s of D7000

    Na jaren fotograferen met een Nikon D50 wordt het tijd voor wat anders. Na heel wat lezen lijkt de D7000 mij een geschikt toestel voor mijn budget. Toevallig stond er in de winkel waar ik ging informeren een D300s van een jaar oud, die rond dezelfde prijs verkocht wordt. Voor mij is vooral prestatie op hoge iso belangrijk.
    Uiteraard heb ik al veel info bijeengesprokkeld via het www, maar alle advies is welkom om de juiste keuze te maken...

    alvast bedankt om te willen helpen,
    Heidi

  • #2
    Re: Nikon 300s of D7000

    Ik zou lekker voor de d7000 gaan. Betere sensor en je hebt dan een nieuwe camera!
    Groeten Remco.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon 300s of D7000

      Ik zou zeker voor de D300s gaan. Groter, steviger, betere AF,...
      The Knight That Says Ni...kon

      Comment


      • #4
        Re: Nikon 300s of D7000

        Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
        Ik zou zeker voor de D300s gaan. Groter, steviger, betere AF,...
        hangt er vanaf als dat belangrijk is.
        TS zegt hoge ISO belangrijk te vinden en dan ga ik voor de D7000 en die AF is ook niet slecht en body is ook stevig.
        Groter is niet altijd beter, gewoon kijken als hij goed in de hand ligt.
        Nikon D7000 en wat lenzen.
        http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

        Comment


        • #5
          Re: Nikon 300s of D7000

          Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
          Groter is niet altijd beter, gewoon kijken als hij goed in de hand ligt.
          Klopt helemaal!
          Ben zelf van een D200 (zelfde body als D300) naar een D7000 overgegaan, en ondervind veel meer plezier van de D7000 omdat hij mij beter in de hand ligt en niet zo zwaar is.
          De body van de D7000 is trouwens ook heel degelijk afwerkt.
          Voor mij was het het ideale compromis tussen goede body en goede beeldkwaliteit.
          Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
          Fujifilm X100V - Sony RX100M3

          Comment


          • #6
            Re: Nikon 300s of D7000

            D300s heeft een aantal extra functies naar sport toe, maar als je die niet gebruikt, is de D7000 inderdaad meer dan genoeg

            Comment


            • #7
              Re: Nikon 300s of D7000

              Duidelijk voor de nieuwere D7000, een fijne recentere en semi-prof. camera.
              Nikon D750 + 70-200 2.8 VR II - FujiFilm XH-1 + 50-140mm 2.8 - 18-55mm F2.8-4.0 - 35mm F2.0 - 23mm 1.4

              Comment


              • #8
                Re: Nikon 300s of D7000

                ik stond voor hetzelfde dilemma en ga voor een d300 gaan
                waarom:

                - de d7000 ligt me echt niet goed in de hand
                - ik heb geen video nodig
                - 12 mp is meer dan genoeg
                - de robuustheid en weathersealing van de body (ik ga anderhalve maand roadtrippen en kamperen etc)
                - meer knoppen om instellingen direct te vervangen en niet in de menu's moeten duiken voor instellingen te veranderen
                500px

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon 300s of D7000

                  De d300 is wel tweedehands en de d7000 nieuw!
                  Groeten Remco.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon 300s of D7000

                    sja

                    ik heb nog vrienden die nooit ofte nimmer iets 2dehands zullen kopen
                    ik persoonlijk heb daar geen enkel probleem mee en als je je product een beetje goed inspecteert voor de aankoop kan je meestal redelijk gerust zijn...

                    nieuw is leuker meestal (al heb je ook kinderziektes etc) maar ook vaak een pak duurder
                    voor minder dan een d7000 body koop ik een d300 met 2 lenzen nu dus ...
                    500px

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon 300s of D7000

                      Het gaat uiteindelijk toch om de beeldkwaliteit, dus dan zou ik zeker voor de D7000 gaan.

                      Koop er een grip bij en hij ligt even lekker in de hand als de D300
                      D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                      Comment


                      • #12
                        Net alsof de beeldkwaliteit van de d300 zoveel minder is ik wed dat 90% van de mensen het verschil niet gaat zien. Al helemaal niet als de foto's gewoon op internet belanden of klein afgeprikt worden. En dan ga je er al van uit dat de fotograaf perfect weet wat hij doet.

                        Beeldkwaliteit is voor een groot deel marketing dat een waanidee in onze hoofden heeft gestoken. Alles moet beter, mooier, sneller, harder... Maar op het eind van de dag als je je fotootjes op flickr zet of in je fotoalbum plakt zie je nauwelijks verschil.

                        Als beeldkwaliteit echt zo belangrijk is voor iemand, dan koopt hij of zij geen d7000...

                        De gebruikers ervaring is veel belangrijker en voor mij is die bij de d300 aanzienlijk hoger, zelfs met een grip (die ook weer meer kost) ligt de d7000 niet goed in mijn hand en zijn er instellingen die meer of moeilijkere handelingen vereisen dan bij de d300.

                        Dit gezegd zijnde, dit is mijn ervaring en keuze en hoeft niet overeen te komen met de jouwe of die van de topic starter.

                        Ze kan hoogstens een ander inzicht geven waar iemand anders niet bij stil gestaan heeft
                        500px

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon 300s of D7000

                          als ik tussen deze toestellen een keuze moet maken dan zeker de d300 al is die dan 2dehands, indien in perfecte staat .....
                          http://www.jvs-photography.be/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon 300s of D7000

                            Oorspronkelijk geplaatst door Matty Bekijk bericht
                            Net alsof de beeldkwaliteit van de d300 zoveel minder is ik wed dat 90% van de mensen het verschil niet gaat zien. Al helemaal niet als de foto's gewoon op internet belanden of klein afgeprikt worden. En dan ga je er al van uit dat de fotograaf perfect weet wat hij doet.

                            Beeldkwaliteit is voor een groot deel marketing dat een waanidee in onze hoofden heeft gestoken. Alles moet beter, mooier, sneller, harder... Maar op het eind van de dag als je je fotootjes op flickr zet of in je fotoalbum plakt zie je nauwelijks verschil.

                            Als beeldkwaliteit echt zo belangrijk is voor iemand, dan koopt hij of zij geen d7000...

                            De gebruikers ervaring is veel belangrijker en voor mij is die bij de d300 aanzienlijk hoger, zelfs met een grip (die ook weer meer kost) ligt de d7000 niet goed in mijn hand en zijn er instellingen die meer of moeilijkere handelingen vereisen dan bij de d300.

                            Dit gezegd zijnde, dit is mijn ervaring en keuze en hoeft niet overeen te komen met de jouwe of die van de topic starter.

                            Ze kan hoogstens een ander inzicht geven waar iemand anders niet bij stil gestaan heeft
                            je goed recht... ieder zijn voorkeur.
                            Maar voor TS is prestatie op hoge iso belangrijk. D7000 is daar gewoon beter in. Tenminste bij de foto's die ik heb gezien.
                            Bij de D7000 zijn de handelingen nou niet bepaald moeilijker. Je hoeft ervoor niet in het menu te duiken, want het meeste werkt met met een knopcombinatie. En D7000 heeft eigen bracketing-knop, wat je bij de D300 om de een of andere vreemde reden moet programmeren onder fn-knop
                            D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon 300s of D7000

                              Zelf heb ik ook eventjes gezocht voor ik mijn D300s kocht en twijfelde dus ook met de D7000.

                              Ik heb ondervonden dat de D300s beter geschikt zou zijn voor snelle dingen (sport, vogels, race,wielrennen, ...)
                              De D7000 heeft inderdaad een aantal betere sensors zitten maar je moet afwegen wat voor jou het belangrijkste is (rekening houdend met alle eigenschappen). De sensors zijn NOG beter maar ga je het ooit echt merken? Zoals reeds gezegt waarschijnlijk pure commerce.
                              Wat ik ook nog gevonden heb is dat de menu's op de D7000 anders zouden zijn dan op de D300s. D7000 zou meer gemaakt zijn op "amateurs", amusement en speciallekes terwijl een D300s de "sjekere" opties heeft voor technisch ingewikkeldere foto's te maken.

                              Tengevolge van de overstromingen in Thailand staat de prijs van de D300s op de moment wel ongeveer 200 euro hoger als vorig jaar september.
                              www.flickr.com/photos/sven_vdb
                              ne goeien body - glaswerk van 11 tot 500mm - een leuke flits!

                              Comment

                              Working...
                              X