Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Chaos @ Dadipark

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Chaos @ Dadipark

    Graag jullie mening:



    Update (n.a.v. tip bouk en Eddy007):

    Last edited by Nelita; 14 april 2012, 09:08. Reden: Update
    Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

  • #2
    Re: Chaos @ Dadipark

    mooi , druk maar mooi. enkel dat wit vlak aan de rechter kant stoort echt vind ik.
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

    Comment


    • #3
      Re: Chaos @ Dadipark

      Als ik het reglement herlees:
      Plaats hier je beste architectuurfoto's welke je ter beoordeling wil tonen.

      Wie post in Showcase , mag zich verwachten aan harde kritiek en aan een zéér strenge beoordeling.
      Showcase is bedoeld voor de betere foto.
      Het mag duidelijk zijn dat Showcase eerder is weggelegd voor fotografen met een zekere ervaring en kennis.

      Kan ik alleen maar schrijven, bah, wat een rommel en wat heeft dit nog met architectuur te maken. Sorry, mijn mening is de mijne.

      Comment


      • #4
        Re: Chaos @ Dadipark

        Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
        mooi , druk maar mooi. enkel dat wit vlak aan de rechter kant stoort echt vind ik.
        Bedankt voor je reactie, Unalom! Het wit vlak aan de rechterkant is een paneel en ik heb het bewust meegenomen in de compo. Voor mij hoort het erbij, maar ik begrijp dat het storend kan werken.

        Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
        Als ik het reglement herlees:
        Plaats hier je beste architectuurfoto's welke je ter beoordeling wil tonen.

        Wie post in Showcase , mag zich verwachten aan harde kritiek en aan een zéér strenge beoordeling.
        Showcase is bedoeld voor de betere foto.
        Het mag duidelijk zijn dat Showcase eerder is weggelegd voor fotografen met een zekere ervaring en kennis.

        Kan ik alleen maar schrijven, bah, wat een rommel en wat heeft dit nog met architectuur te maken. Sorry, mijn mening is de mijne.
        Zappa, het reglement ken ik hoor... Ik denk dat ik mijzelf ondertussen toch mag beschouwen als een hobbyfotograaf met een zekere ervaring en kennis. De foto staat in SC omdat ik inderdaad een harde en eerlijke beoordeling verwacht (positief of negatief, dat maakt mij niet uit, zolang ik er maar iets mee ben).
        Uit uw reactie kan ik jammer genoeg enkel afleiden dat de foto een rommeltje is en bijgevolg helemaal niet geslaagd is. Ik heb respect voor deze mening (en ik had ook wel zo'n commentaar verwacht), maar ik heb het wel een beetje moeilijk met de manier waarop deze geformuleerd is. Als ik commentaar op een foto geef die ik niet geslaagd vind, probeer ik ook steeds uit te leggen waarom dit zo is. Zo kan de TS er ook verder mee aan de slag, indien gewenst. Ik veronderstel dat u de foto niet geslaagd vindt omwille van de chaotische compo. Laat dit nu net de reden zijn waarom ik hem wel geslaagd vind, in combinatie met de titel. De compo van de foto respecteert inderdaad niet de gangbare regels van de fotografie, maar ik heb er hier bewust voor gekozen om de chaos / drukte van die plaats extra in de verf te zetten. Verder denk ik niet dat er iets mis is met de gebruikte instellingen (exifs zitten in de foto), met de belichting,... Indien wel, laat het mij gerust weten.
        U vraagt zich ook af wat dit met architectuur te maken heeft. Alles volgens mij, het is tenslotte een vervallen gebouw dat gefotografeerd werd. In welke rubriek zou deze foto anders thuishoren? Dieren, macro, journalistiek, model, mensen, natuur, sport, stilleven, abstract,...???
        Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

        Comment


        • #5
          Re: Chaos @ Dadipark

          goed shot, mag ook zonder plafond.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Chaos @ Dadipark

            Oorspronkelijk geplaatst door Nelita Bekijk bericht
            In welke rubriek zou deze foto anders thuishoren? Dieren, macro, journalistiek, model, mensen, natuur, sport, stilleven, abstract,...???
            Je vergeet er eentje te noemen, straatfotografie, Veel urban of urbex hoort eerder daar (altijd imo) en ik ben zelfs voorstander van een aparte groep daarvoor.
            Hoe meer ik er naar kijk, hoe meer ik het journalistiek vind, nog steeds geen architectuur.

            Comment


            • #7
              Re: Chaos @ Dadipark

              Hey,

              Orgineel, ik vind dan weer het rechtse witte vlak een omkadering die zeker bij de foto past. Had hem eerst zelfs niet gezien! Alles past hier bij, ook het plafond. Architectuur? Ja zeker, maar dan in verwaarloosde toestand
              Sony A580 use only Sigma 12-24mm F4.5- 5.6 II DG

              Comment


              • #8
                Re: Chaos @ Dadipark

                Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                Als ik het reglement herlees:
                Plaats hier je beste architectuurfoto's welke je ter beoordeling wil tonen.

                Wie post in Showcase , mag zich verwachten aan harde kritiek en aan een zéér strenge beoordeling.
                Showcase is bedoeld voor de betere foto.
                Het mag duidelijk zijn dat Showcase eerder is weggelegd voor fotografen met een zekere ervaring en kennis.

                Kan ik alleen maar schrijven, bah, wat een rommel en wat heeft dit nog met architectuur te maken. Sorry, mijn mening is de mijne.
                Urban behoort wel degelijk in architectuur. Als je de naam "urban" intikt in de zoekfunctie van SC Architectuur heb je als resultaat 176 urban foto's
                In de forumregels staat ook dat men vriendelijk moet blijven en de TS met respect behandelen.
                Nele is ervaren, ik meen te weten dat haar opleiding fotografie bijna beëindigd is (ze is aan haar eindwerk bezig) Ik denk ook dat ze al in HOF heeft gestaan.
                Smaken verschillen, maar dat moet men toch respecteren.
                De moderator alleen beslist of een foto niet thuishoort in SC.

                Wat betreft de foto Nele, hij is idd. druk maar dat zet jezelf al in jouw titel.
                Het plafond eraf zal de foto al rustiger maken. Er zit wel diepte in.
                Persoonlijk vind ik het ook één van je mindere foto's, maar die maken we allemaal.
                Mvg,
                Eddy
                Smaken verschillen

                Comment


                • #9
                  Re: Chaos @ Dadipark

                  Bouk, Rafaelgistel en Eddy007, ook bedankt voor jullie eerlijke commentaar!

                  Bouk en Eddy, ik heb jullie tip i.v.m. het plafond toegepast en vind de foto ook wel iets hebben zonder dat plafond. Het zijpaneel werd in mijn ogen dan wel een storend element, dus heb ik dat ook verwijderd in de update.

                  'k Ben benieuwd naar verder commentaar...
                  Last edited by Nelita; 14 april 2012, 09:15.
                  Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Chaos @ Dadipark

                    Oorspronkelijk geplaatst door Nelita Bekijk bericht
                    .........

                    'k Ben benieuwd naar verder commentaar...
                    zonder plafond mag die muur rechts er wel bij blijven.
                    grt,.bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Chaos @ Dadipark

                      Ik vind je update in orde.
                      De foto is veel rustiger.
                      De diepte blijft en er is een ingang en een uitgang aan je foto
                      Mvg,
                      Eddy
                      Smaken verschillen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Chaos @ Dadipark

                        Ik heb de discussies zowat gelezen en inderdaad Urban is een onderdeel van de architectuur , enfin dat is wat ik heb geleerd in de richting beeldende kunst.

                        De vraag is dan eerder waarom er geen aparte topic bestaat met de naam "Urban" ? En in dat opzicht zou ik zeggen plaats de foto in Urban.

                        Maar goed, mij gaat het over de opname, ik vind deze top. Vooral de vlakwerking.
                        Mijn keuze is de eerste.
                        Last edited by flashsplash; 14 april 2012, 11:20. Reden: een moest geen zijn
                        Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

                        Comment


                        • #13
                          Re: Chaos @ Dadipark

                          ik vind je originele 'beter'
                          omdat ie beter de sfeer en het rommelige van die plaats weergeeft.
                          Maar hij mocht iets donkerder, imo
                          ik probeer...
                          mijn Fijsboecq en mijn flickr

                          Comment

                          Working...
                          X