Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pegasus

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pegasus

    Had de serie eerder al elders gepost dus wellicht voor een enkeling komt hij bekend voor. Maar ik zat zo even door de fotoverhalen te bladeren en toen dacht ik dat deze hier wellicht ook wel mooi past

    Een plek die de meeste mensen nooit te zien krijgen. Gelukkig maar. Een plek ook die teveel mensen zo vele malen te zien krijgen.

    Het nieuwste bestralings apparaat van het Erasmus MC heet Pegasus, zoals alle apparaten vernoemd worden naar goden, planeten en mythologische schepsels. Hieronder een korte impressie, ik heb geprobeerd om de serie niet te somber te maken. Somberheid zie je in de meeste patienten niet terug. wilskracht en vechtlust des te meer.

    ps. de rand en naam onder de fotoos zal niet iedereen waarderen. Die heb ik er voor een andere presentatie er al onder gezet en ik vind persoonlijk de lichte rand wel bij deze fotoos passen :P


    1. De bestralers staan in een bunker met dikke muren om de andere personen te beschermen tegen de straling. Patienten en laboranten moeten dan ook elke keer door een lange gang lopen om in de bestralingsuimte te komen. Het licht aan het einde van de tunnel... hoop!!


    4s f/8.0 ISO200 17mm (35mm eq:25mm)

    2. Aan het einde van de tunnel een scherpe bocht naar links. Het duistere achterlatend, het licht tegemoed.


    2s f/2.8 ISO200 26mm (35mm eq:39mm)

    3. En dan zie je hem. Groot en imponerend... Pegasus!


    20s f/11.0 ISO200 32mm (35mm eq:48mm)

    4. De tafel waar de patienten op liggen tijdens de bestraling. Het glimmende oppervlak weerkaatst de kop van Pegasus. De kop waar de straling uit zal komen.


    1/6s f/8.0 ISO200 17mm (35mm eq:25mm)

    5. Een ruimte vol techniek. Deze houders worden bij specifieke bestralingen gebruikt.


    1/3s f/10.0 ISO200 10mm (35mm eq:15mm)

    6. Diverse hulpmiddelen worden gebruikt om de patient zo goed mogelijk te positioneren. In de gaatjes kunnen houders gestoken worden die dit proces vergemakkelijken. De markeringen geven een specifieke positie aan.


    1/80s f/2.8 ISO200 44mm (35mm eq:66mm)

    7. De kop van Pegasus. De groene (en rode) laserstralen worden ook gebruikt om de patient zo goed mogelijk op tafel te leggen.


    30s f/11.0 ISO200 32mm (35mm eq:48mm)

    8. Een blik in de bek van Pegasus. Het kruis is het exacte midden van de stralingsbundel. Patienten die op tafel liggen en omhoog kijken krijgen dit te zien.


    0.4s f/10.0 ISO200 20mm (35mm eq:30mm)

    9. Een long exposure van een roterende Pegasus. Het apparaat kan 360 graden om de patient draaien om op die manier de optimale stralingshoeken te kunnen bereiken.


    30s f/11.0 ISO200 26mm (35mm eq:39mm)

    (ps. de laserstralen schijnen vanaf de andere muren in de richting van de bestraler waar je hun projectie kunt zien. Deze schijnen dus (gelukkig) niet direct op de camera sensor )
    http://www.vincentriemersma.com

  • #2
    Re: Pegasus

    mooie opnamen en jammer genoeg heel herkenbaar voor mij.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Pegasus

      Hele mooie reeks.
      Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
      flickr

      Comment


      • #4
        Re: Pegasus

        Indrukwekkend en zelfs wat beangstigend. Wel leerrijk.

        Comment


        • #5
          Re: Pegasus

          Heel knap gebracht

          greetz
          Cheeta
          Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
          flickr

          Comment


          • #6
            Re: Pegasus

            Moet Bouk volgen..
            Mijn Robbie heeft 30 dagen onder zulk monster gelegen in 2007 en dat was ook zo een soort apparaat voor de overgebleven rest tumor te vermorzelen.
            Gelukkig is hij nog onder ons..
            Mooie reportage en knappe opnames.
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

            Comment


            • #7
              Re: Pegasus

              Mooie beelden. Vooral 5 en 6 vind ik mooi.

              Comment


              • #8
                Re: Pegasus

                zeer mooie beelden, al hoop ik dat ik hem nooit moet ontmoeten.
                De gustibus et coloribus non est disputandum
                Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

                Comment


                • #9
                  Re: Pegasus

                  Mooie reeks.
                  I put the sexy in dyslexia

                  Comment

                  Working...
                  X