Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 105mm 2.8 vr micro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 105mm 2.8 vr micro

    Hey

    Ik overweeg om mijn macro lens te verkopen omdat ik ze eigenlijk niet gebruik.
    ze is nog maar een paar keer gebruikt en in absolute nieuwstaat en zit een uv filter van 50 euro op.
    Nu is mijn vraag wat ik voor deze lens mag vragen en onder welke prijs ik ze zeker niet mag laten gaan?

    ps. sorry als ik hier op het verkeerde onderdeel van het forum moest zitten
    Fujifilm x-s10, fuji 35mm 2.0 , fuji 60mm 2.4 , fuji 16mm 2.8, fuji 16-80 , fuji 55-200

  • #2
    Re: Nikon 105mm 2.8 vr micro

    marktplaats... zucht...
    Groeten Remco.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon 105mm 2.8 vr micro

      Oorspronkelijk geplaatst door Remco_RC Bekijk bericht
      marktplaats... zucht...
      zucht...


      On topic:

      HIER zie je een 'richtwaarde'.
      Dit is zeker een faire prijs, maar ik zou inderdaad zeker eens rondkijken en vergelijken met de huidige nieuwprijzen (die voor de AF-s toch al gauw rond de 750-800 euro liggen)

      Of laat de mensen gewoon bieden. Het is toch een interessant objectief en zal zeker wel verkocht geraken. Laat je alleen niet in het zak zetten
      Nikon D7000 en wat lenzen.
      http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

      Comment


      • #4
        Re: Nikon 105mm 2.8 vr micro

        ik vind dien zucht nu ni echt nodig natuurlijk of het moest zijn dat je astma hebt ;-)
        ik vraag gewoon wat ik er voor van zou krijgen en dat ik ''overweeg'' om ze te verkopen.
        Als ik ze onmiddelijk op marktplaats plaats en ze dan toch niet verkoop krijg ik daar mischien problemen.
        Aan het andwoord van jumpforjoy heb ik tenminste iets, thanks daarvoor
        Fujifilm x-s10, fuji 35mm 2.0 , fuji 60mm 2.4 , fuji 16mm 2.8, fuji 16-80 , fuji 55-200

        Comment


        • #5
          Re: Nikon 105mm 2.8 vr micro

          Vergelijk met, inderdaad, marktplaats, 2dehands, ebay....

          Geen zucht.
          D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

          Comment


          • #6
            Re: Nikon 105mm 2.8 vr micro

            Ik heb er onlangs één nieuw gekocht voor 750 euro.


            Tweedehands zou ik zéker niet minder willen hebben dan 500 euro (mits in nette staat uiteraard).

            Dit objectief wordt sinds september/oktober 2010 in China gemaakt (die van mij heeft dus ook "made in china" ) mensen die ook maar iets weten van ISO certificeringen en kwaliteitscontroles en garanties weten dat dit geen bal uitmaakt...maar aangezien mensen soms toch angst voor de term "made in china" zouden kunnen hebben, dan kan je hier wellicht een klein voordeel mee doen als die van jou "made in Japan" op het objectief heeft staan... (Iets in de trend van...deze is nog in Japan gemaakt, in plaats van de huidige die in China gemaakt worden...zonder een waardeoordeel te doen over het één of het ander geef je zo alleen (nutteloze) feitelijke informatie die de koper met China angst over de streep kan trekken).

            Succes met de verkoop


            PS: Het is een objectief dat bij veel grote zaken niet meer op voorraad is, dus wat dat betreft moet je hem aan een goede prijs wel kunnen verkopen denk ik.
            Mijn objectieven zijn all round...

            Comment


            • #7
              Re: Nikon 105mm 2.8 vr micro

              Richt je voor courant materiaal op een 70% van de gangbare winkelprijs.

              Groet Hans.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon 105mm 2.8 vr micro

                Iedereen Bedankt voor de reactie
                Ik denk dat ik ze toch nooit voor minder dan 550 a 600 euro zou laten gaan, ze is echt splinternieuw en zit zelfs nog een jaar garantie op.
                en met de filter erbij kost ze op dit moment toch rond de 800 euro.
                Fujifilm x-s10, fuji 35mm 2.0 , fuji 60mm 2.4 , fuji 16mm 2.8, fuji 16-80 , fuji 55-200

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon 105mm 2.8 vr micro

                  heb ondertussen een bod van 600 euro en da is wel een mooi bod vind ik
                  Fujifilm x-s10, fuji 35mm 2.0 , fuji 60mm 2.4 , fuji 16mm 2.8, fuji 16-80 , fuji 55-200

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon 105mm 2.8 vr micro

                    Oorspronkelijk geplaatst door davidbranson55 Bekijk bericht
                    heb ondertussen een bod van 600 euro en da is wel een mooi bod vind ik

                    Inderdaad mooi. Misschien nog even geduld hebben, maar laten we redelijk blijven ook.
                    Ps: ik koop geen UV-filters meer. Je krijgt ze niet apart verkocht en ze leveren niet meer op bij verkoop.
                    Nikon D7000 en wat lenzen.
                    http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon 105mm 2.8 vr micro

                      Ik heb geen enkel UV filter



                      600 euro is alvast een mooi bod inderdaad
                      Mijn objectieven zijn all round...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon 105mm 2.8 vr micro

                        Ik heb eind vorig jaar dezelfde lens 2e hands gekocht. Ze was/is in perfecte staat, een half jaartje oud (dus nog garantie), met alle accesoires (beschermdopje voor en achter, zonnekap, beschermhoesje), de papieren, een eigendomsoverdracht,... Een filter zat er wel niet bij. De eigenaar was van de Vlaanders, wij van Limburg, en zij stond erop om zelfs in Antwerpen af te spreken...

                        Dit was mss wel een heel goede deal, maar als je laat bieden krijg je zeker en vast een eerlijke prijs...
                        ~Try and fail, but don't fail to try ~

                        Comment

                        Working...
                        X