Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Walkaround lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Walkaround lens

    Hallo,

    ik kijk hier al even rond, maar heb me nu pas geregistreerd. Ik heb al meteen een vraag:
    Ik ben op zoek naar een goede "all-in-one walkaround lens". Daarmee bedoel ik een lens die ik kan meenemen op bv een citytrip, waarbij ik toch ook wat zoom mogelijkheden heb.

    Zelf dacht ik aan een Canon 18-200 of Tamron 18-270 pzd. Momenteel gaat de voorkeur uit naar de Tamron lens.

    Denken jullie dat ik hiermee goed geholpen zal zijn? Ik heb al heel wat reviews bekeken, dus ben me wel bewust van de distortion die je krijgt. Ik ben uiteraard maar een liefhebber van fotografie en geen professional. Ook maak ik gebruik van een al iets verouderde Canon EOS 350D. Een upgrade van de body zal hoogstwaarschijnlijk ook wel gebeuren, maar nog niet direct.

    Samengevat is het doel dus: een handige lens met zoom mogelijkheden om alledaags te gebruiken bij uitstappen/citytrips.
    Zou dit een goede keuze zijn? Of toch beter investeren in iets anders?

  • #2
    Re: Walkaround lens

    Wat zijn uw verwachtingen van de plaatjes? Moeten ze kwalitatief stevig in elkaar steken of zijn gewoon leuke plaatjes voor U ook goed? Wat wil jij maximum aan een objectief besteden?
    Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
    flickr

    Comment


    • #3
      Re: Walkaround lens

      Oorspronkelijk geplaatst door eos550 Bekijk bericht
      Wat zijn uw verwachtingen van de plaatjes? Moeten ze kwalitatief stevig in elkaar steken of zijn gewoon leuke plaatjes voor U ook goed? Wat wil jij maximum aan een objectief besteden?
      Wel, ik besef natuurlijk als je met dergelijke bereiken zit dat je dan moet inboeten aan kwaliteit. Het beste zou dus zijn dat ik een mooie balans vind tussen én een degelijke zoom én toch kwalitatief redelijk goede foto's. Het hoofddoel is echter wel om er leuke plaatjes mee te schieten op uitstappen en niet direct 100% perfecte kwaliteit. Al moet ik toegeven dat ik toch wat schrik heb van distortion met dergelijke lenzen. Dus ik hoop dat dat wat zal meevallen.

      Het idee was om met slechts één investering toch het maximale er uit te halen, aangezien ik het voorlopig bij deze ene lens zou houden. Naar de toekomst toe staat een nieuwe body en eventueel een kwalitatief hoogstandere lens op het programma, maar dat is dus niet voor direct.

      Mijn budget is 400-500 euro max.

      Comment


      • #4
        Re: Walkaround lens

        Ik heb hier de ef-s 18-135, ik weet niet hoe de andere objectieven presteren maar buiten het feit dat deze op open diafragma niet superscherp is (en het ligd niet aan mijn instellingen, is getest door een ervaren fotograaf. Zelfde resultaat.) vind ik dit een goed objectief. Niet teveel wisselen enz... Deze staat er haast altijd op bij mij. Voor een 300€ kan je deze als bulk verkrijgen. klik
        Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
        flickr

        Comment


        • #5
          Re: Walkaround lens

          Oorspronkelijk geplaatst door Joerot Bekijk bericht
          Al moet ik toegeven dat ik toch wat schrik heb van distortion met dergelijke lenzen. Dus ik hoop dat dat wat zal meevallen.
          Ik zie de vervorming (=distortion) niet direct als het grootste probleem van superzooms.
          Veel duurdere , kortere standaardzooms doen dat niet zoveel beter...
          Softheid aan korte (hoeken) en lange kant (helemaal) maken dat de resultaten vaak toch tegenvallen.
          In de middengebieden (zo van 30-100mm) doen ze het meestal wel goed.
          Bovendien moet je vaak toch knijpen tot F8 , dat maakt het er niet beter op (mooiweerlens)

          Comment


          • #6
            Re: Walkaround lens

            Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
            Ik zie de vervorming (=distortion) niet direct als het grootste probleem van superzooms.
            Veel duurdere , kortere standaardzooms doen dat niet zoveel beter...
            Softheid aan korte (hoeken) en lange kant (helemaal) maken dat de resultaten vaak toch tegenvallen.
            In de middengebieden (zo van 30-100mm) doen ze het meestal wel goed.
            Bovendien moet je vaak toch knijpen tot F8 , dat maakt het er niet beter op (mooiweerlens)
            Wat raad jij mij dan aan voor zo'n 4-500 euro?

            Comment


            • #7
              Re: Walkaround lens

              Mooi verwoord: mooiweerlens

              Ze in de winkel allemaal gaan testen , maar dat is volgens mij nog geen garantie.
              Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
              flickr

              Comment


              • #8
                Re: Walkaround lens

                Wat heb je al van objectieven?
                Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Walkaround lens

                  Oorspronkelijk geplaatst door eos550 Bekijk bericht
                  Wat heb je al van objectieven?
                  Enkel een standaard kitlens 18-55.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Walkaround lens

                    Ben je daar tevreden van?
                    Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                    flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Walkaround lens

                      Oorspronkelijk geplaatst door eos550 Bekijk bericht
                      Ben je daar tevreden van?
                      Dit is de lens die standaard bij de camera zat. Ik wou toen niet investeren in een betere lens, aangezien ik nog niet zeker wist of fotografie mij ging liggen of niet. Momenteel wil ik dus wel investeren.

                      Tevreden is relatief natuurlijk. Ik ben altijd tevreden geweest van de prijs/kwaliteit verhouding. Daarmee wil ik zeggen dat ik best tevreden was van mijn (alledaagse) foto's, maar ik besef natuurlijk wel dat de kwaliteit heel wat beter kan.

                      De mensen waarmee ik al gepraat heb raden mij zaken aan a la: 15-85 f2.8 of EF-S 17-85MM F4-5.6 IS USM (toch wat goedkoper). En ik ben er van overtuigd dat ik daarmee uiteraard al heel wat mooiere foto's zou kunnen nemen, maar ik vrees dat ik de mogelijkheid tot toch wat zoom zou missen. Vriend van me heeft een canon 600D met de 18-200 lens. Deze vond ik op het eerste zicht toch al redelijk in de richting wat ik zocht, maar ik weet niet of het de beste investering zou zijn.

                      De lens die ik koop zal dus de standaard kitlens vervangen. Naar de toekomst toe zou ik dan wel eens uitkijken naar iets kwalitatiever.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Walkaround lens

                        Oorspronkelijk geplaatst door Joerot Bekijk bericht

                        De lens die ik koop zal dus de standaard kitlens vervangen. Naar de toekomst toe zou ik dan wel eens uitkijken naar iets kwalitatiever.
                        De vraag is dan of je een superzoom moet kopen, want wat jij "investering" noemd, levert bij 2e handse verkoop (indien nieuw aangekocht) al gauw een verlies van 200 euro op.

                        Gaat het dus om een lichtgewicht "all in 1 solution" of is een goede telezoom wat je eigenlijk wilt??
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

                        Comment


                        • #13
                          Re: Walkaround lens

                          Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                          De vraag is dan of je een superzoom moet kopen, want wat jij "investering" noemd, levert bij 2e handse verkoop (indien nieuw aangekocht) al gauw een verlies van 200 euro op.

                          Gaat het dus om een lichtgewicht "all in 1 solution" of is een goede telezoom wat je eigenlijk wilt??
                          Een all in 1 solution. Zo wat de ideale lens voor op vakantie zeg maar.
                          Probleem is waarschijnlijk dat ik wat te veel vastgepind zit op dat "makkelijk zoomen". Het lijkt me gewoon zeer makkelijk om op vakantie op een makkelijke manier toch degelijke foto's te nemen. Maar misschien moet ik idd dat zoomen wat los laten en toch eerder voor kwaliteit gaan.
                          Last edited by Joerot; 10 april 2012, 23:18.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Walkaround lens

                            Een 55-250 van canon, maar dan zit je nog met een wissel.
                            Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                            flickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: Walkaround lens

                              Als je nog de oude 18-55 zonder IS hebt kan je misschien het beste voor een 18-135 gaan, die is niet slechter, wel veel meer bereik.

                              Comment

                              Working...
                              X