Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vervanger voor Sony A300..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vervanger voor Sony A300..

    Dag allemaal

    Een dikke 3 jaar geleden kocht ik mijn A300. Nu begin ik stilaan tegen diens beperkingen aan te lopen, en vooral, te lonken naar nieuwer materiaal.

    Ik dacht eerst een nieuwe lens te kopen (de 16-50 2.8), want ik wil wat meer groothoek, en een snellere AF, en haarscherp natuurlijk ook. Maar allicht doe ik een lens van +/- 800 euro oneer aan als ik ze op mijn 'oude' A300 zet... of niet? En waar ik me nog het meest aan stoor, de emmers ruis, die krijg ik natuurlijk niet weg met een nieuwe lens. Dus begon ik ook naar de nieuwe body's te kijken

    Wat ik wil verbeteren t.o.v. mijn A300:
    - snellere AF (ik fotografeer vaak (spelende) kinderen)
    - zo weinig mogelijk ruis (heb nu al storende ruis op iso800, en fotografeer vaak binnen of in donkere omstandigheden)
    - filmen hoef ik niet per se, en grote afdrukken maken doe ik ook niet

    Mijn oog viel op:
    - A57: omdat die maar 16mp heeft
    - A65: omdat die toch een klasse hoger speelt en mijn budget het toelaat
    - A77: omdat die maar een dikke €200 euro meer kost dan de A65 als ik body + 16-50 2.8 zou kopen

    Nu mijn vragen:
    - Is de A77 de meerkost waard? Zou ik het verschil tussen de A65 en A77 merken? Ik begin soms aangesproken te worden voor opdrachten en wil daar misschien wel in verdergaan.
    - Kan ik de lenzen die ik nu heb nog gebruiken op een toestel met 24mp zonder het toestel oneer aan te doen? En is de A57 in dat opzicht een betere keuze?

    De lenzen die ik nu gebruik, naast de kitlens van de A300:
    - Minolta 35-70 f4 (mooi en scherp, maar onhandig bereik)
    - Minolta 50 f1.4
    - Tamron 90 f2.8 (traag en luid)

    Veel lijstjes, veel vragen... alvast bedankt om te lezen
    Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

  • #2
    Re: Vervanger voor Sony A300..

    Ik zou zelf voor de A77 kiezen....zeker voor die opdrachten die niet op klein formaat zullen zijn hé.
    Een review in de nieuwe shoot zie http://www.shoot.be/art/138028/sony-alpha-a77/
    werk zelf met de A850 en een Full Frame heeft toch zijn voordelen
    Good luck
    Sony A850 & A900 24mm F2 ZA SSM, 135mm F1.8 ZA, Minolta 28-80mm F3.5, 60mm F2.0 Macro
    http://www.flickr.com/photos/snoekx/

    Comment


    • #3
      Re: Vervanger voor Sony A300..

      Welke van de drie je ook kiest, je zal in elk geval een stevige stap vooruit gaan, en niet alleen wat AF betreft.

      Hoe groot je het verschil met de a300 wil maken, moet je eigenlijk zelf bepalen.
      Persoonlijk voel ik me altijd het beste met een toestel uit de 7-reeks (qua grootte, knoppen, tweede wieltje, enz...). De extra's maken dat voor mij altijd het meest efficiënte toestel om mee te werken, en of het dan FF is of niet is voor mij (en wat ik ermee doe) minder belangrijk.

      Wat ik wil verbeteren t.o.v. mijn A300:
      - snellere AF (ik fotografeer vaak (spelende) kinderen)
      - zo weinig mogelijk ruis (heb nu al storende ruis op iso800, en fotografeer vaak binnen of in donkere omstandigheden)
      - filmen hoef ik niet per se, en grote afdrukken maken doe ik ook niet
      Maar op basis van jouw verwachtingen zou ik eerlijk gezegd de a57 kiezen en de paar honderd euro die je daarmee uit spaart aan goed glas of een degelijke flitser geven.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #4
        Re: Vervanger voor Sony A300..

        Toen ik emmers ruis las moest ik aan de A57 voor jou denken!

        Comment


        • #5
          Re: Vervanger voor Sony A300..

          Als A77 gebruiker kan ik bevestigen dat de A77 inderdaad niet de beste camera is op hoge ISO-waarden. Op lage ISO-waarden daarentegen....
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

          Comment


          • #6
            Re: Vervanger voor Sony A300..

            Zalig, merci voor 't advies! Zo zwart-op-wit had ik dat nog niet gelezen, maakt de keuze wel makkelijker.

            Het zal dus een A57 worden, 759 met kitlens bij Art&Craft.
            Met 16-50 2.8 (639) of sigma 10-20 3.5 (639) of sigma 10-20 4-5.6 (399) of... Weer iets om over te twijfelen (is deel van het koopplezier natuurlijk). Een flitser heb ik overigens al, een F42AM.
            Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

            Comment


            • #7
              Re: Vervanger voor Sony A300..

              De A57 is een goede keuze, .

              Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
              Als A77 gebruiker kan ik bevestigen dat de A77 inderdaad niet de beste camera is op hoge ISO-waarden. Op lage ISO-waarden daarentegen....
              Ik heb een paar maanden gewerkt met de A77 en moet zeggen dat ik positief verrast ben over de JPEG engine. Ik schiet normaal altijd RAW omdat ik denk zo de beste scherpte te bekomen. Heb onlangs ook JPEG/RAW vergelijkingen gedaan, en moet zeggen dat de JPEG's er beter uitzien dan wat ik kan klaarstomen in Camera Raw. Tot ISO 1600 laat ik het over aan de camera van nu af aan.

              Dat zie je trouwens ook in deze vergelijking, studio shot comparison, duidelijk meer detail en scherpte in de beide Sony's.
              En de A57 heeft inderdaad een licht voordeel qua ruis, vooral zichtbaar vanaf ISO3200.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

              Comment


              • #8
                Re: Vervanger voor Sony A300..

                hallo..
                k heb een paar vraagjes voor jullie;
                -die sd kaartje 4gb van mijn a330,past die ook in de a57 of heeft die een ander formaat?
                -en de baterij van mijn a330,werkt die in de a57?
                -is dit een goede service bij art&craft?
                groeten

                Comment


                • #9
                  Re: Vervanger voor Sony A300..

                  heb net gehoordt, de nieuwe a57 zijn pas leverbaar rond 27mei!!!!
                  dus nog even tanden bijten aaaaahhhhhhh

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vervanger voor Sony A300..

                    Oorspronkelijk geplaatst door elrik Bekijk bericht
                    hallo..
                    -die sd kaartje 4gb van mijn a330,past die ook in de a57 of heeft die een ander formaat?

                    groeten
                    Bij de A77 maak je zeker gebruik vd snelste kaarten die je kunt krijgen, UHS-1 95MB/s, de buffer clearing time is zo'n 6 sec.
                    Ik weet niet hoe het zit met de processor in de A57, maar je koopt toch best zo'n 95MB/s kaart. Voor 50€ heb je een 16GB.
                    8GB vind ik het minimum voor 16MP, met de 24MP vd A77 heb je best een 16GB kaart.
                    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                    Mijn bird foto's en urbex foto's

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vervanger voor Sony A300..

                      dank je voor de uitleg

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vervanger voor Sony A300..

                        Oorspronkelijk geplaatst door elrik Bekijk bericht
                        hallo..
                        -en de baterij van mijn a330,werkt die in de a57?
                        -is dit een goede service bij art&craft?
                        Batterijen van a330 en a57 hebben een ander nummer, logischerwijs zijn die dus niet verwisselbaar...

                        Van art&craft hoor ik enkel heel goeie commentaar, en ze zijn goedkoop ook, voor de meeste dingen.

                        Wel balen dat ik in nieuwe geheugenkaarten moet investeren ook... Anderzijds is SD soms wel makkelijker dan CF ifv kaartlezers e.d.
                        Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vervanger voor Sony A300..

                          Oorspronkelijk geplaatst door elrik Bekijk bericht
                          heb net gehoordt, de nieuwe a57 zijn pas leverbaar rond 27mei!!!!
                          dus nog even tanden bijten aaaaahhhhhhh
                          Waar heb je dat gehoord? Bij Art&Craft zeggen ze ten vroegste eind april...
                          Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vervanger voor Sony A300..

                            omdat ik gisteren een verkoper aan de lijn heb gehad!
                            en deze zei me ; rond 27mei pas leverbaar..

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vervanger voor Sony A300..

                              Nog wat geduld hebben blijkbaar :
                              http://www.sonyalpharumors.com/new-s...-the-firmware/
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                              Comment

                              Working...
                              X