Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SysteemCamera Canon : Canon AE D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SysteemCamera Canon : Canon AE D

    Dit vond ik terug op het net.
    Olympus recently rebooted its OM line of film SLRs with the OM-D mirrorless camera, and many photographers are hoping that Canon will follow suit with one


    Niets officieel, maar zou toch een camera kunnen zijn die me heel erg zou liggen.
    Ik heb nooit gehad voor de spiegelloze systeem camera's tot fuji met de x100 kwam aandraven. Ik heb deze dan ook een tijd met veel plezier gebruikt. De X pro 1 van fuji lijkt me ook heel goed, hopelijk is autofocus tov de x 100 beter is. Ik ben ,naast mijn 5D mkII ,
    heel erg gehecht aan mijn AE1 en À 1, jammer dat ik die manier en puurheid van bediening nergens terug kan vinden in een digitaal toestel, met de AE D zou dit wel eens kunnen veranderen. Hopelijk maken ze dit ontwerp officieel , ik denk wel dat dit zou kunnen aanslaan.

  • #2
    Re: SysteemCamera Canon : Canon AE D

    Foto deed mij ook terugdenken aan mijn av-1 ddie ik ook nog steeds in mijn bezit heb.

    Comment


    • #3
      Re: SysteemCamera Canon : Canon AE D

      Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
      Foto deed mij ook terugdenken aan mijn av-1 ddie ik ook nog steeds in mijn bezit heb.
      En die lens?
      MVG. Hugo

      Comment


      • #4
        Re: SysteemCamera Canon : Canon AE D

        Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
        Foto deed mij ook terugdenken aan mijn av-1 ddie ik ook nog steeds in mijn bezit heb.

        Die oude Canon toestellen A1 AE1 en AV1 zijn een streling voor het oog, er zijn er wellicht nog......
        De A1 heb ik een half jaar geleden gekocht aan iemand die het toestel in 1980 (2 jaar ouder dan ikzelf) Ik heb zelfs de aankoopfactuur meegekregen. Kostte toen 22600€. Er staat ook een 50mm 1.4 op. De AE1 heb ik gekregen van mijn schoonvader, waarmee hij de baby-kleuter en peuter periode van mijn vrouw en haar zus mee heeft vastgelegd. Ik gebruik beide toestellen zelf zeer regelmatig, is gewoon fantastisch.
        Alleen de looks al. Maar natuurlijk ook de volledige bediening van die toestellen.

        Hopelijk breien ze er bij Canon een digitaal vervolg aan, bij Fuji lijkt dit succes te hebben.

        Comment


        • #5
          Re: SysteemCamera Canon : Canon AE D

          Ja, reeds gezien en ik blijf er fan van! Dat ziet er geweldig knap uit!
          ::: Flickr :::

          Comment


          • #6
            Re: SysteemCamera Canon : Canon AE D

            Hier nog een nostalgische A-1 fan.
            Die DSLRs van 30 jaar geleden hadden nog een echte puurheid van bediening en ergonomie die ik tegenwoordig nergens meer terug vind (tenzij misschien bij Leica).
            Greetz Geert.
            Canon gerief...

            Comment


            • #7
              Re: SysteemCamera Canon : Canon AE D

              Oorspronkelijk geplaatst door GeertB Bekijk bericht
              Hier nog een nostalgische A-1 fan.
              Die DSLRs van 30 jaar geleden hadden nog een echte puurheid van bediening en ergonomie die ik tegenwoordig nergens meer terug vind (tenzij misschien bij Leica).
              Ik deel uw mening. de enige reden waarom ik (nog) geen M9 heb is de kostprijs (echt wel heeeel hoog). Maar voor de Fuji x pro sta ik ook open.

              Comment

              Working...
              X