Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1DIIn

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 1DIIn

    Zonet een winnend bod gedaan op een 6-jaar oude 1DIIn.
    Maar kan uiteraard nog getest worden alvorens met de centjes over de bank te komen.
    Gezien de leeftijd van het toestel, wil ik eens horen of er mensen zijn met ervaring met dit toestel om te weten waarop te letten?
    Aantal clicks, AF, spiegel, ...
    Er zijn 3 originele batterijen inbegrepen, alsook daar kan je ergens de beschikbare kwaliteit ervan checken zoals met de 5DII?

    Toestel moet dienen als backup en allround "goeiekoop" toestel om overal mee te nemen. Vandaar wil ik er ook niet teveel kosten moeten aan doen.

    Alle info is welkom.
    Canon : 5D2 + grip | 24-105 4.0L | 135 2L | 70-200 4.0L | 50 1.4 | 85 1.8 | 1.4x Extender II | 580exII
    Fuji : Fuji X10

  • #2
    Re: 1DIIn

    Niemand met 1dIIn geschiedenis?
    Canon : 5D2 + grip | 24-105 4.0L | 135 2L | 70-200 4.0L | 50 1.4 | 85 1.8 | 1.4x Extender II | 580exII
    Fuji : Fuji X10

    Comment


    • #3
      Re: 1DIIn

      'om overal mee te nemen'

      Ik hoop dat u heel gespierd bent dan want dat ding weeeeeeegt!

      Comment


      • #4
        Re: 1DIIn

        Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
        'om overal mee te nemen'

        Ik hoop dat u heel gespierd bent dan want dat ding weeeeeeegt!
        don't worry about that.
        Canon : 5D2 + grip | 24-105 4.0L | 135 2L | 70-200 4.0L | 50 1.4 | 85 1.8 | 1.4x Extender II | 580exII
        Fuji : Fuji X10

        Comment


        • #5
          Re: 1DIIn

          Ik gebruik hem nog steeds,naast een 5D en een 50D.
          Ge gaat hem niet stuk krijgen en het is nog steeds mijn lievelingtoestel.
          Het menu is niet zo intuitief opgesteld als de 5D en de 50D en soms moet je twee handen gebruiken voor instellingen aan te passen vb iso, maar daar wen je aan
          Wat beeldkwaliteit betreft staat ie op hetzelfde niveau als de andere 2, jammer genoeg ook wat iso prestaties betreft.
          Ik zie me dus dit jaar nog upgraden naar een 5DIII of een 1DMKIV, daar ben ik nog niet uit.
          MVG. Hugo

          Comment


          • #6
            Re: 1DIIn

            zie mijn flickr pagine , snelle af en bild like a thank, inderdaad instellingen met 2 vingers aanpassen moet je wel gewoon komen alsook de grote maar kzou hem niet kunnen missen, ruis kan tot iso 1000 daarboven vermijd ik , maar als back up zeker de moeite waard
            http://www.pietervh.com/
            http://www.flickr.com/photos/pieter776/

            Comment


            • #7
              Re: 1DIIn

              als meeneemtoestel vind ik het te groot en te zwaar, maar je kunt hem wel overal mee naar toe enem, build like a tank inderdaad, enig grote nadeel zijn de accu''s, groot, zwaar en een paar extra accu''s heb je vaak nodig om de dag door te komen bij veelvuldig gebruik, je tas zal gevuld zijn met accu''s, zijn nl net zo groot als een flink bridge toestel.
              Verder is en blijft een toptoestel.

              Maar ik zou even wachten en ietsje doorsparen op een 1D mark 3, ISO gebruik veel en veel beter, accu''s de helft kleiner en lichter en veel beter.

              Maar voor het geld wat je er waarschijnlijk voor moet betalen een toptoestel nog steeds, slechts 8 milj. pixels, maar wel 8 verdomd scherpe en mooie pixels (heb zelf een Mark 2 gehad, die is qua beeldkwaliteit nagenoeg hetzelfde)
              Mijn beste Foto moek nog trekke.

              Comment


              • #8
                Re: 1DIIn

                Net met Canon Frankrijk contact gehad, die raden de aankoop niet meer aan gezien het feit dat de onderdelen voor een 1d2,1d2s en 1dn niet langer beschikbaar zullen zijn binnen zeer korte tijd.
                Canon : 5D2 + grip | 24-105 4.0L | 135 2L | 70-200 4.0L | 50 1.4 | 85 1.8 | 1.4x Extender II | 580exII
                Fuji : Fuji X10

                Comment


                • #9
                  Re: 1DIIn

                  Oorspronkelijk geplaatst door SMcLean Bekijk bericht
                  Net met Canon Frankrijk contact gehad, die raden de aankoop niet meer aan gezien het feit dat de onderdelen voor een 1d2,1d2s en 1dn niet langer beschikbaar zullen zijn binnen zeer korte tijd.
                  Natuurlijk willen ze dat je een nieuw toestel van hun koopt
                  als de sluiter niet teveel versleten is (bvb 150.000+) moet je je de komende jaren heus geen zorgen maken.

                  verdermeer ga ik 100% akkoord met Closupshooter's post hierboven
                  5DmkIII en wat glas

                  Comment


                  • #10
                    Re: 1DIIn

                    Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                    Natuurlijk willen ze dat je een nieuw toestel van hun koopt
                    als de sluiter niet teveel versleten is (bvb 150.000+) moet je je de komende jaren heus geen zorgen maken.

                    verdermeer ga ik 100% akkoord met Closupshooter's post hierboven
                    Eigenlijk niet. Ze gaven het advies ook voor de 1D3 te gaan.
                    De 1D2n heeft (volgens de verkoper) tegen de 40k clicks. Prijs 450euro (met 3originele accus)
                    Canon : 5D2 + grip | 24-105 4.0L | 135 2L | 70-200 4.0L | 50 1.4 | 85 1.8 | 1.4x Extender II | 580exII
                    Fuji : Fuji X10

                    Comment


                    • #11
                      Re: 1DIIn

                      Oorspronkelijk geplaatst door SMcLean Bekijk bericht
                      Eigenlijk niet. Ze gaven het advies ook voor de 1D3 te gaan.
                      De 1D2n heeft (volgens de verkoper) tegen de 40k clicks. Prijs 450euro (met 3originele accus)
                      Mooie prijs volgens mij voor deze referentie van dit toestel.
                      De 1DMKIII heeft volgens mij maar één groot voordeel tov de IIn en dat zijn de iets betere iso's.
                      MVG. Hugo

                      Comment


                      • #12
                        Re: 1DIIn

                        Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                        Natuurlijk willen ze dat je een nieuw toestel van hun koopt
                        als de sluiter niet teveel versleten is (bvb 150.000+) moet je je de komende jaren heus geen zorgen maken.

                        verdermeer ga ik 100% akkoord met Closupshooter's post hierboven
                        dan heb ik geluk, nieuwe sluiter van november 2011
                        http://www.pietervh.com/
                        http://www.flickr.com/photos/pieter776/

                        Comment


                        • #13
                          Re: 1DIIn

                          Oorspronkelijk geplaatst door pietsever Bekijk bericht
                          dan heb ik geluk, nieuwe sluiter van november 2011
                          aangezien je toch al het toestel gekocht hebt (je nu bedenken na een winnend bod zou ik niet zo fair vinden...) zou ik gewoon zeggen, geniet ervan !
                          aangezien je nog nooit met een 1D reeks gewerkt hebt ga je zonder twijfel pure pret beleven met dat toestel. En als je na een tijdje iets meer wil, kan je uitkijken naar een modernere body na wat sparen
                          5DmkIII en wat glas

                          Comment


                          • #14
                            Re: 1DIIn

                            aangezien je toch al het toestel gekocht hebt (je nu bedenken na een winnend bod zou ik niet zo fair vinden...) zou ik gewoon zeggen, geniet ervan !
                            aangezien je nog nooit met een 1D reeks gewerkt hebt ga je zonder twijfel pure pret beleven met dat toestel.
                            En als je na een tijdje iets meer wil, kan je uitkijken naar een modernere body na wat sparen
                            5DmkIII en wat glas

                            Comment

                            Working...
                            X