Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fujifilm FinePix HS30EXR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fujifilm FinePix HS30EXR

    Beste forum leden,

    Ik had graag wat advies van jullie ivm deze camera.
    Vermoedelijk zullen jullie meewarig het hoofd schudden als ik schrijf wat ik er mee van plan ben
    Ik ga namelijk een reis naar China en Tibet maken en zou natuurlijk graag wat foto's maken.

    Ben absoluut een leek als het op fotografie aankomt, wil me er ook niet echt in verdiepen (sorry hé ) heb al genoeg aan mijn hoofd.
    Alles zal meestal ook op automatische stand gebeuren, jaja ik zie jullie alweer meewarig met het hoofd schudden

    Was eerst van plan een tweedehandse dslr te kopen met wat lenzen, maar ik haat lenzen wisselen.

    Nu viel mijn oog op deze Fujifilm FinePix HS30EXR en dat lijkt me wel wat, vooral de zoom.
    EN de nieuwprijs is ook niet gek natuurlijk.

    Ik begrijp dat de kwaliteit natuurlijk niet kan tippen aan het meeste materiaal dat jullie hier hebben.

    Alvast bedankt voor jullie advies.

  • #2
    Re: Fujifilm FinePix HS30EXR

    Als je voor zo'n bridge 'superzoom' gaat bekijk dan ook de Nikon p510 eens, die krijgt ook vrij goede reviews...
    Ik denk dat je voor huis, tuin, keukengebruik niet echt meer kan misdoen met de nieuwste generatie bridge cameras, zeker als je niet het onderste uit de kan wil qua beeldkwaliteit.

    Comment


    • #3
      Re: Fujifilm FinePix HS30EXR

      ik heb nog al wat superzoom bridge toestellen gehad, oa de Fuji HS10 en de Fuji S100 FS
      Nu heb ik nog de FUJIFILM X-S1 en de Nikon P510
      Wat fotokwaliteit betreft is deze FUJIFILM X-S1 de beste die ik tot nu toe heb gehad, hij kost dan ook wel wat, rond de 750€, maar je hebt precies een echte DSLR in de hand, de Nikon P510 heeft een geweldige zoom, namelijk tot 1000 mm en toch nog bruikbaar zonder statief . . .
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #4
        Re: Fujifilm FinePix HS30EXR

        Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
        Als je voor zo'n bridge 'superzoom' gaat bekijk dan ook de Nikon p510 eens, die krijgt ook vrij goede reviews...
        Ik denk dat je voor huis, tuin, keukengebruik niet echt meer kan misdoen met de nieuwste generatie bridge cameras, zeker als je niet het onderste uit de kan wil qua beeldkwaliteit.
        Misschien ben ik verkeerd ingelicht, maar is de HS30EXR momenteel niet de enige waar je met handmatig draaien net als bij dslr kan in en uit zoomen.Ik heb namelijk vroeger een Nikon gehad waar je dit met knop moest doen, dit kwam ook de batterij duur niet ten goede en je verliest een hoop tijd als je snel iets wilt fotograferen.

        Alvast bedankt voor de reactie

        Comment


        • #5
          Verschillende Fuji toestellen hebben inderdaad die manuele zoom, de Fuji X-S1 heeft die ook.
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Re: Fujifilm FinePix HS30EXR

            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
            ik heb nog al wat superzoom bridge toestellen gehad, oa de Fuji HS10 en de Fuji S100 FS
            Nu heb ik nog de FUJIFILM X-S1 en de Nikon P510
            Wat fotokwaliteit betreft is deze FUJIFILM X-S1 de beste die ik tot nu toe heb gehad, hij kost dan ook wel wat, rond de 750€, maar je hebt precies een echte DSLR in de hand, de Nikon P510 heeft een geweldige zoom, namelijk tot 1000 mm en toch nog bruikbaar zonder statief . . .
            Ik geloof je op je woord dat de FUJIFILM X-S1 beste is , maar ik wil het wat bescheiden houden kwa prijs, heb nog meerdere onverwachte uitgaven voor deze reis.

            En na deze reis ga ik hem waarschijnlijk niet meer gebruiken, en de tweedehands markt kennende krijg je er bijna niets meer voor.

            Ook hier de vraag is de FinePix HS30EXR momenteel niet de enige waar je handmatig kan in en uitzomen?
            Alvast bedankt voor je reactie

            Comment


            • #7
              Re: Fujifilm FinePix HS30EXR

              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
              Verschillende Fuji toestellen hebben inderdaad die manuele zoom, de Fuji X-S1 heeft die ook.
              Maar die is dan weer een pak duurder.
              Of ik zal eens kijken of ie al tweedehands te vinden is van een betrouwbaar iemand.

              Bedankt voor de reactie.

              Comment


              • #8
                Kijk eens uit naar een Fuji S100 FS tweedehands, beste koop die je kan doen, EN MET manuele zoom.
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #9
                  Re: Fujifilm FinePix HS30EXR

                  Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                  Kijk eens uit naar een Fuji S100 FS tweedehands, beste koop die je kan doen, EN MET manuele zoom.
                  Heb wat info gezocht over toestel, zoom is wel beduidend minder.
                  En zoom bereik blijkt belangrijk te zijn volgens mensen die ginder geweest te zijn.
                  Staat er wel een op tweedehands en kapaza te koop aan €250 vraagprijs.

                  Ik ga het nog eens bekijken en moet misschien toch maar voor de Fuji X-S1gaan.
                  Maar is het dit prijsverschil wel echt waard vraag ik me dan weer af.

                  Bedankt voor de reactie.

                  Comment


                  • #10
                    Kijk dan eens naar een Nikon P500 2de hands.... :-) wel geen manuele zoom, maar de Fuji die jij in de openingspost vernoemt lijkt me ook een goede keuze
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fujifilm FinePix HS30EXR

                      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                      Kijk dan eens naar een Nikon P500 2de hands.... :-) wel geen manuele zoom, maar de Fuji die jij in de openingspost vernoemt lijkt me ook een goede keuze
                      Laat dat net mijn probleem zijn geen manuele zoom, ik heb vroeger een
                      Nikon Coolpix 8800 gehad, altijd op automatische stand foto's gemaakt en volgens MIJN normen mooie foto's.

                      Zoom was voor die tijd redelijk te noemen, maar zo langzaaaaaaaaaaaaaaaaam.
                      Als er plotseling een mooie madam, euh ik bedoel een mooie auto passeerde was het meestal al te laat.

                      Daarom dat ik dus perse handmatig wil zomen zoals op DSLR, maar zonder lenzen te moeten wisselen.

                      Zal kwalitatief dan wel allemaal wel minder zijn natuurlijk.

                      Dus ik denk dat het dan de HS30EXR of X-S1 gaat worden.
                      En vermits ik ze tweedehands nog niet vind zal het een nieuwe worden.

                      Je bent in ieder geval hartelijk dank voor de moeite die je genomen hebt om te antwoorden.

                      Met vriendelijke groet

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fujifilm FinePix HS30EXR

                        Omdat jullie de moeite hebben genomen om te reageren, laat ik hier bij weten dat ik intussen de keuze heb laten vallen op de X-S1.

                        Wat me meteen opviel dat het wegschrijven van 1 foto vrij lang duurt, steekt sdhc kaartje class 10 in, kan misschien aan kwaliteit kaartje liggen? (Ultima pro 16gb)

                        Enkele foto's genomen op automatische stand, vind ze niet echt denderend maar dat kan aan de fotograaf liggen

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fujifilm FinePix HS30EXR

                          Oorspronkelijk geplaatst door X@vier Bekijk bericht
                          Omdat jullie de moeite hebben genomen om te reageren, laat ik hier bij weten dat ik intussen de keuze heb laten vallen op de X-S1.

                          Wat me meteen opviel dat het wegschrijven van 1 foto vrij lang duurt, steekt sdhc kaartje class 10 in, kan misschien aan kwaliteit kaartje liggen? (Ultima pro 16gb)

                          Enkele foto's genomen op automatische stand, vind ze niet echt denderend maar dat kan aan de fotograaf liggen
                          Ik heb hier enkele voorbeelden van zelfgemaakte foto's gemaakt met de Fuji X-S1 :










                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fujifilm FinePix HS30EXR

                            Die foto's zien er toch uit vind ik.
                            Ik heb er hier ook wat neer gezet, http://s1073.photobucket.com/albums/w387/Testeke/

                            Als je wat goede raad kwijt wil over het gebruik van de X-S1, laat maar komen.
                            Liefst zo begrijpelijk mogelijk voor een leek.

                            Comment

                            Working...
                            X