Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

P Lumix GX1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • P Lumix GX1

    Wil mij en panasonic lumix gx1 aanschaffen omdat een slr camera te groot is voor mijn wensen. Ik had een d70 en heb dit van de hand gedaan, een tijdje gebruik ik een lumix dmc t25 maar ik wil een compact toestel met meer mogelijkheden.
    Ik wil die ten laatste tegen september in huis , gaan de prijzen nog zakken of zijn deze prijzen stabiel, ik vernam dat dit toestel nog maar enkele maanden uit is.
    Liet mij wijsmaken dat dit een van de betere spullen is .

  • #2
    Re: P Lumix GX1

    Nu kopen is nu plezier! Gewoon halen dus ;-)

    Comment


    • #3
      Re: P Lumix GX1

      Beter die lens nemen .
      H-PS 14-42mm PZ

      of volstaat de gewone 14-42mm.

      Comment


      • #4
        Re: P Lumix GX1

        Hallo,

        overweeg vooral goed of je een zoeker nodig hebt of niet.
        Bij de GX1 kun je die wel bijkopen, maar dan is de G3 misschien een betere keuze.

        bij de lens is het vooral een kwestie van compactheid bij transport.
        Bedenk of een bereik van 28-84 mm voldoende zal zijn. Als je van plan bent om toch ten volle het voordeel van het systeem-camera-zijn te benutten en meerdere lenzen te gebruiken zou ik kiezen voor de goedkoopste 14-42 om mee te starten.

        hopelijk heb je er iets aan,

        grten, Geert.

        Comment


        • #5
          Re: P Lumix GX1

          Gekozen voor een gx1 14-42 Powerzoom.

          Ben sterk onder de indruk van het toestel,zo klein, compact en handig, en de mogelijkheden voor hetgeen ik wil bereiken, ik ben tevreden.
          De videobeelden zijn ook ongelofelijk mooi.

          Moet nog heel veel leren maar via BD forum en google gaat dat goed lukken.

          Een zoeker heb ik voorlopig nog niet gemist, gisteren in de zon gelopen en het is geen nadeel, scherm is nog redelijk zichtbaar.

          Bedankt voor de info trouwens.

          Comment


          • #6
            Re: P Lumix GX1

            Hoe valt de powerzoom mee? Da's nu net een van de minpunten van mijn compactje (Canon Ixus): ik kan niet draaien aan de zoomlens en met het knopje dat net niet snel genoeg reageert zit ik te knoeien om de juiste uitsnede te krijgen...

            Comment


            • #7
              Re: P Lumix GX1

              De lens is heel compact als de camera uit staat, compacter dan de manuele.
              Wat een voordeel is om mee te nemen.
              De zoom kan perfect uitgezoomd worden van 14-42 mm, mm per mm, en is gemakkelijk om uit te snijden.In het lcd scherm staan de mm zelfs uitgebeeld. Mocht u in de buurt van Deerlijk zijn mag je gerust komen testen.
              Ik hoop u hiermee wat duidelijkheid verschaft te hebben.

              Comment


              • #8
                Re: P Lumix GX1

                Nog een bemerking, de reactietijd tussen de knopbediening en de zoom is ook heel direct.
                Het voelt aan alsof je manueel draait aan een lens, dus heel snel.

                Comment


                • #9
                  Re: P Lumix GX1

                  Power zoom kan je ook instellen
                  net ontdekt, heb die ook nog maar een weekje

                  instellingen zijn

                  traag
                  snel
                  heel snel

                  of je kan ook traploos of omgekeerd, in trappen gaan zoomen.

                  werkt prima

                  Comment


                  • #10
                    Re: P Lumix GX1

                    Bedankt voor je bevindingen. Ik sta in elk geval al minder sceptisch ten opzichte van een gemotoriseerde zoom. Maar toch lijkt het me iets zeer persoonlijks, dus stel dat ik ooit upgrade naar m4/3, ik zal beide varianten toch eens goed willen testen. Aankoop in een winkel dus ipv online

                    Nouja, het is voorlopig vooral nieuwsgierigheid naar een nieuw toestel dan echte noodzaak, dus de kans dat ik op korte termijn iets nieuws koop is klein.

                    Comment

                    Working...
                    X