Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor AF-S DX 16-85mm f/3.5-5.6 G ED VR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikkor AF-S DX 16-85mm f/3.5-5.6 G ED VR

    Hallo,

    Ik heb een Tamron AF 17-50mm f/2.8, maar ik had ze eigenlijk scherper verwacht. Nu vroeg ik me af hoe die zich verhoudt t.o.v. de Nikkor AF-S DX 16-85mm f/3.5-5.6 kwa scherpte. Ik heb de reviews gezien op internet, maar vroeg me af of er hier iemand met beide ervaring heeft?

    Mvg.

  • #2
    Re: Nikkor AF-S DX 16-85mm f/3.5-5.6 G ED VR

    Op welk diafragma gebruik je het objectief?
    Hoe is de scherpte in uw camera afgesteld?
    Met welke sluitertijden werk je?


    MVG,
    Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

    Comment


    • #3
      Re: Nikkor AF-S DX 16-85mm f/3.5-5.6 G ED VR

      TS
      Uit mjn eigen ervaring weet ik dat de 2 genoemde objeciteven elkaar niet veel ontlopen. Er zijn objectieven die gewoon scherper tekenen. Voordeel van de Tamron is de grotere lichtsterkte. Maar ik weet niet of spelen met scherptediepte onderdeel van je fotografie stijl is. Nadeel is het beperkte bereik in telegebied, 50 mm is wel erg weinig voor een portret.
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

      Comment


      • #4
        Re: Nikkor AF-S DX 16-85mm f/3.5-5.6 G ED VR

        Ik heb ze alle twee, en de nikkor 16-85 is nog altijd mijn meest gebruikte lens op mijn D90. Ik vind het een super standaard lens, heel scherp en een praktisch bereik zowel groothoek als tele.
        Alleen als ik echt eens een lichtsterke zoom nodig heb gebruik ik de tamron.

        Comment


        • #5
          Re: Nikkor AF-S DX 16-85mm f/3.5-5.6 G ED VR

          Heb ze ook allebei en ik vind ze allebei heel goed...de Nikon gebruik ik meestal voor vakantie enz... de Tamron gebruik ik meestal binneshuis of voor familiekiekjes...qua scherpte zijn ze elkaar waard al vind ik de Tamron het scherpste. Ik heb wel de Tamron 17-50mm2.8f zonder VC...heb al veel gelezen dat die met VC minder presteerd.

          Grtz

          Templar
          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

          Comment


          • #6
            Re: Nikkor AF-S DX 16-85mm f/3.5-5.6 G ED VR

            Toevallig heb ik me kortgeleden uitgebreid in dit segment verdiept,i..v.m. de aankoop van de Sigma 17-70. Uit alle testen komt naar voren dat de Tamron 17-50, de Nikon 16-85 en de Sigma 17-70 niet voor elkaar onderdoen. Het blijft meer een keuze van lichtsterkte en/of veelzijdigheid. Dit even terzijde.
            Maar heb je er al aan gedacht om de Tamron op back- of frontfocus te controleren ?
            Het zou bijv. een maandagochtendexemplaar kunnen zijn.
            Groeten,
            Johan
            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

            Vriendelijke groeten, Johan

            Comment

            Working...
            X