Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 55-200 voor Canon 550D?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 55-200 voor Canon 550D?

    Hoi allemaal!

    Als beginnend fotograaf een klein vraagje.. Ik heb net een Canon 550D gekocht..Nu kan ik voor een leuk prijsje een Sigma 55-200 lens kopen.. raden jullie mij dit aan?? Ik heb momenteel alleen een 18-55 lens.

    groetjes!

  • #2
    Re: Sigma 55-200 voor Canon 550D?

    tsja, een tweede lens komt altijd wel vanpas. weet niet hoeveel die kost en wat je budget is. is wel een goede combo waar je normaal in de meeste situaties wel voldoende hebt
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 55-200 voor Canon 550D?

      Nee raad ik je niet aan

      Persoonlijk zou ik kijken naar de Canon 55-250 IS. Dit is een topper in deze prijs klasse

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 55-200 voor Canon 550D?

        Ligt heel erg aan de prijs...het is niet direct een aan te raden objectief. Maar voor een tientje kan je er wel mooi even mee spelen
        Mijn objectieven zijn all round...

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 55-200 voor Canon 550D?

          De vraagprijs is nu 50 euro voor deze lens (nieuw nog niet gebruikt)... Omdat ik net al het toestel heb aangekocht wil ik niet meteen 300 euro aan een nieuwe lens uitgeven..Daarom vroeg ik me af of dit een goed koopje was of niet..Zijn sigma lenzen trouwens goed? of verkiezen jullie toch Canon..

          groetjes

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 55-200 voor Canon 550D?

            Er is niet zoiets als "zijn alle Sigma objectieven goed"...Sigma heeft een aantal zeer goede objectieven...dit zijn vaak wel de duurdere...zoals de 100-300 f4...120-300 f2.8, 300-800 f5.6, 50mm 1.4, 85mm 1.4, een paar groothoek zooms en eigenlijk alle prime tele objectieven wel...

            De 55-200 is er één in de categorie "kitlens" die mijns inziens geen 50 euro waard is...dan inderdaad beter een koopje (tweedehans?) scoren met de Canon 55-250 IS. Ook een kitlens, maar wel een bijzonder goede!
            Mijn objectieven zijn all round...

            Comment

            Working...
            X