Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Externe flits gebruiken in donker bos

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Externe flits gebruiken in donker bos

    Hallo allemaal,

    Hoewel ik een zeer ervaren fotografe ben, weet ik echt nog niets over het werken met externe flits.

    Deze week zou ik echter graag wat proberen dat op dit moet lijken:
    A Magazine Curated By is a fashion magazine that explores the universe of a chosen fashion designer in each issue. We invite a guest curator – an international fashion designer, group or house – to develop innovative, personalised content to express their aesthetic and cultural values. Each issue celebrates this designer’s ethos: their people, their passion, their stories, emotions, fascinations, spontaneity and authenticity.

    (zie pagina 15- de shoot in het bos!!)

    Nu denk ik dat ik dit effect waarschijnlijk niet verkrijg met mijn interne fllits? Daarom dat ik een externe flits ga lenen van iemand, kunnen jullie mij wat tips geven ivm de instellingen die ik nodig heb om tot dergelijke shoot te komen?!

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Externe flits gebruiken in donker bos

    Met de interne flits, nee.

    Klik hier eens: Klik

    Onder d_oracle zijn handtekening moet je eens kijken, ga je veel van opsteken.

    Oorspronkelijk geplaatst door Debby Bekijk bericht
    Hallo allemaal,

    Hoewel ik een zeer ervaren fotografe ben, weet ik echt nog niets over het werken met externe flits.

    Deze week zou ik echter graag wat proberen dat op dit moet lijken:
    A Magazine Curated By is a fashion magazine that explores the universe of a chosen fashion designer in each issue. We invite a guest curator – an international fashion designer, group or house – to develop innovative, personalised content to express their aesthetic and cultural values. Each issue celebrates this designer’s ethos: their people, their passion, their stories, emotions, fascinations, spontaneity and authenticity.

    (zie pagina 15- de shoot in het bos!!)

    Nu denk ik dat ik dit effect waarschijnlijk niet verkrijg met mijn interne fllits? Daarom dat ik een externe flits ga lenen van iemand, kunnen jullie mij wat tips geven ivm de instellingen die ik nodig heb om tot dergelijke shoot te komen?!

    Alvast bedankt!
    Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
    flickr

    Comment


    • #3
      Re: Externe flits gebruiken in donker bos

      Bedankt voor je snelle reactie!

      Als ik het goed begrijp (heb de pagina d_oracle eens doorlezen), dan gebruik ik best een externe flits met diffusor, zodat ik de omgeving ook nog een beetje meeheb?

      Als ik het fout heb, zeg het maar.

      Comment


      • #4
        Re: Externe flits gebruiken in donker bos

        Ik zit ook vooral een beetje met de vraag waarop ik mijn flits moet richten? Ik weet dat als je binnen fotografeert en je richt hem op het plafond dat de kleur van het plafond dan ook begint te spelen in je beeld..maar hoe zit dat dan voor buiten?

        Comment


        • #5
          Re: Externe flits gebruiken in donker bos

          Ik ben het ook nog allemaal aan het uitzoeken. Het komt er op neer het licht te vergroten, zo heb ik het begrepen. Flitsen op het 2e gordijn om de omgeving mee te belichten dacht ik.
          Ben er zeker van dat de kenners mee kijken.
          Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
          flickr

          Comment


          • #6
            Re: Externe flits gebruiken in donker bos

            een diffusor dient niet om je omgeving mee te gaan belichten

            een diffusor gaat de kwaliteit / outcome van je licht aanpassen afhankelijk van diegene die je gebruikt. Dit kan hard of zacht zijn
            Website: http://www.svisimaging.be

            Comment


            • #7
              Re: Externe flits gebruiken in donker bos

              Ik heb eens gelezen dat ze een isomo plaat gebruiken om op te bouncen.


              Oorspronkelijk geplaatst door Debby Bekijk bericht
              Ik zit ook vooral een beetje met de vraag waarop ik mijn flits moet richten? Ik weet dat als je binnen fotografeert en je richt hem op het plafond dat de kleur van het plafond dan ook begint te spelen in je beeld..maar hoe zit dat dan voor buiten?
              Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
              flickr

              Comment


              • #8
                Re: Externe flits gebruiken in donker bos

                Oorspronkelijk geplaatst door Debby Bekijk bericht
                Hoewel ik een zeer ervaren fotografe ben
                wel nogal eigenlijk in contradictie met je openbaar profiel, student fotografie
                Website: http://www.svisimaging.be

                Comment


                • #9
                  Re: Externe flits gebruiken in donker bos

                  ik zou als ik jou was toch maar eens een workshopje basis fotografie volgen , als je over zulke eenvoudige dingen al struikeld zou je best het deel "zeer ervaren fotografe" maar weglaten.....

                  de interne flits van je camera kan je best nooit gebruiken , alleen eventueel om je andere flitsers aan te sturen kan het wel....

                  koop een goedkoop flitserke en een goedkoop pluutje en experimenteer er even mee , die bos opnames waarnaar je refereerd zijn poepsimpel, gewoon even met je diafragma en sluitertijden spelen dan merk je vanzelf wel wat het geeft en.....experimenteren is de beste leerschool!
                  http://www.jvs-photography.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Externe flits gebruiken in donker bos

                    Of naar de strobist shooting day gaan.
                    Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                    flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Externe flits gebruiken in donker bos

                      Oorspronkelijk geplaatst door eos550 Bekijk bericht
                      Of naar de strobist shooting day gaan.
                      of de mensen deels respecteren die ook vrij veel tijd en geld investeren om te experinteren om de nodige kennis op te doen en een Workshop gaan volgen.

                      Ik kan trouwens alleen maar beamen dat dit een wereld van verschil zal maken.
                      Website: http://www.svisimaging.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Externe flits gebruiken in donker bos

                        Oorspronkelijk geplaatst door eos550 Bekijk bericht
                        Of naar de strobist shooting day gaan.
                        voila se , een gouden tip!
                        http://www.jvs-photography.be/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Externe flits gebruiken in donker bos

                          Hoewel ik een zeer ervaren fotografe ben, weet ik echt nog niets over het werken met externe flits.
                          Ha maar ... een zeer ervaren fotografe zou dit wel weten !

                          MVG, Jeff C.
                          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                          Comment


                          • #14
                            Re: Externe flits gebruiken in donker bos

                            Een filmke gehaald uit een andere post: Klik
                            Om de volledige post te lezen: Klik
                            Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                            flickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: Externe flits gebruiken in donker bos

                              Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                              wel nogal eigenlijk in contradictie met je openbaar profiel, student fotografie
                              Volledig eens met deze reactie
                              Groeten
                              Efex

                              Comment

                              Working...
                              X