Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D 800 samenvatting

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D 800 samenvatting

    Na wat speurwerk gedaan op internet en enkele nieuwe bevindingen omtrent de D 800:

    1.
    Er blijken wat AF problemen te zijn met snelle breedhoeklenzen , zoals de 24/1.4 bij het scherpstellen op de rand , nog steeds geen oplossing of antwoord van Nikon zelf.
    2.
    de hoge megapixel eignschap heeft ook enkele nadelen :
    -sneller onscherpte door bewegen
    -diffractieproblemen vanaf F11(bij D700 pas vanaf F16)
    het voordeel van scherpte wordt zo wel teniet gedaan bij bijv macro waar je scherptediepte kunt gebruiken.
    3.
    Bovendien nogal wat klachten van mensen met back of front focus met de prime lenzen.
    Hierblijkt dat mensen systematisch hun D800 moeten finetunen tot zelfs -20.
    Sommigen zelfs over al hun lenzen . Dit is alleen te verklaren als de kamera zelf niet juist is afgesteld.
    4. Nogal wat opmerkingen over een warme kleurcast op het LCD scherm.

    Bij dergelijke negatieve punten stel ik me toch de vraag of ze alle met een firmware update kunnen opgelost worden

  • #2
    Re: D 800 samenvatting

    Oorspronkelijk geplaatst door arran Bekijk bericht
    Bij dergelijke negatieve punten stel ik me toch de vraag of ze alle met een firmware update kunnen opgelost worden
    Dat zou geniaal zijn! Natuurkundige verschijnselen oplossen met firmware!

    punt 2 heb je niet eens de camera voor nodig omdat zelf te bedenken.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: D 800 samenvatting

      Iets een samenvatting noemen en alleen zitten azijn zeiken?
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: D 800 samenvatting

        En het nut van dit topic?




        Ik lees: Samenvatting van het internet...

        Op internet vind je veel negatieve zaken breed uitgelicht...en weinig positieve.


        Wees gerust, Nikon zal echt geen brol op de wereld zetten...in het begin zijn er altijd zogemaamde "kinderziektes" maar vooral ook mensen die de tijd niet nemen om hun apparatuur te leren kennen en hun eigen gebreken afschuiven op de gebruikte apparatuur.

        Al die "negatieve verhalen" verdwijnen vanzelf
        Mijn objectieven zijn all round...

        Comment


        • #5
          Re: D 800 samenvatting

          Op het internet vindt je veel topics en nog meer onzin. Nog voordat maar iemand de D800 had vastgehad, waren er al problemen.

          Ik heb helemaal geen last van onscherpe foto's, zelfs niet bij snellere objecten. De AF is top en precies, vele malen beter dan die van mijn D7000

          Feit is dat de camera overal uitverkocht is wil zeggen dat er veel believers zijn, en terecht.

          Onzinnig topic dus
          Nikon D750 + 70-200 2.8 VR II - FujiFilm XH-1 + 50-140mm 2.8 - 18-55mm F2.8-4.0 - 35mm F2.0 - 23mm 1.4

          Comment


          • #6
            Re: D 800 samenvatting

            En front/back issue's niet opgelost krijgen, zelfs niet door naar -20 te gaan las ik ook ... maar dan van iemand die dit op zijn D700 had en op zijn D800 niet (gelezen hier op het eigenste BD-forum). Ja, je kan ervan aan dat er wel problemen zullen zijn bij de eerste batch toestellen maar ook ja, je kan ervan op aan dat Nikon deze zal oplossen.

            Comment


            • #7
              Re: D 800 samenvatting

              Ik ben zelf ook wel kritisch tov de hype rond de D800, maar deze "samenvatting" leidt inderdaad nergens naar

              Ik denk ook dat sommige mensen beter de aankoop van een D800 uit hun hoofd zetten

              Comment


              • #8
                Re: D 800 samenvatting

                't Is altijd gevaarlijk om bij de eersten te willen zijn om een nieuw model van een technologisch complex ding aan te kopen, zij het nu een wagen of een fototoestel.
                Ik geloof gerust dat een D800 heel wat meer in zich heeft dan een oudere camera, maar ik nam het zekere voor het onzekere en kocht me vorige maand een nieuwe D700. Alle fouten zijn er al uit (als er al ingezeten hebben) en heb er onmiddellijk plezier van.

                Groetjes,

                Riho.
                Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
                Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

                Comment

                Working...
                X