Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

18-250mm of 70-300mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 18-250mm of 70-300mm

    Sinds kort ben ik opzoek naar een nieuwe spiegelreflex.
    Ik heb mijn oog laten vallen op de Canon Eos 60D
    Nu wordt het moeilijk om enerzijds te kiezen voor een standaardlens van
    ° 18-55mm
    ° 18-135mm

    Daarbij zal ik mezelf ook een nieuwe telelens willen aanschaffen, doordat ik veel natuurfoto's neem en daar is mijn dilemma nog groter
    ° Ofwel kies ik voor een 18-250mm, waarbij ik het voordeel heb de lens niet constant te moeten wisselen, maar neem ik dan best de standaardlens van 18-55mm
    ° Ofwel kies ik voor een 70-300mm, maar moet ik deze wel meerdere malen wisselen voor zowel detail foto's al voor grote oppervlaktes te nemen. Anderzijds kan ik met mijn 300mm weer meer macro-foto's nemen.

    Nu is mijn vraag of ik in feite met een 250mm ook perfect dezelfde foto's zou kunnen bereiken met behulp van een close-uplens? Ik bedoel hierbij dezelfde factor van macro bereiken? Een macrolens zelf aanschaffen lijkt me iets wat te duur voor een studente.

    iemand hier meer ervaring mee?


    Met vriendelijk groeten
    Kimmie
    Last edited by Kimmie xx; 8 april 2012, 19:07.

  • #2
    Re: 18-250mm of 70-300mm

    tip!

    koop de tamron 17-50 f2.8
    en de tamron 70-300 VC

    ga je voor hun prijs heel veel plezier aan beleven!
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: 18-250mm of 70-300mm

      Zie bovenstaande.
      Voor macro moet je toch wat anders nemen en dat hoeft echt niet duur te zijn.
      Vergeet standaard en telelenzen met het predikaat "macro" , dat is hoogstens close-up
      Ik neem zelf altijd een 50mm met handfocus +tussenringen als ik eens iets in die richting wil doen en daar gaat het prima mee.

      Comment


      • #4
        Re: 18-250mm of 70-300mm

        Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
        tip!

        koop de tamron 17-50 f2.8
        en de tamron 70-300 VC

        ga je voor hun prijs heel veel plezier aan beleven!
        Had hiervoor een tamron-lens van 70-300mm maar heb deze voor een reden ook meeverkocht met mijn body ^^ Had hiermee al wat problemen gehad en lang op herstellingen moeten wachten.
        Daarbij wil ik nu liever alles van canon gebruiken, of is dit niet meteen nodig?

        Comment


        • #5
          Re: 18-250mm of 70-300mm

          Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
          Zie bovenstaande.
          Voor macro moet je toch wat anders nemen en dat hoeft echt niet duur te zijn.
          Vergeet standaard en telelenzen met het predikaat "macro" , dat is hoogstens close-up
          Ik neem zelf altijd een 50mm met handfocus +tussenringen als ik eens iets in die richting wil doen en daar gaat het prima mee.
          Ik heb ook al tussenringen overwogen.. maar kan je deze ook meteen toepassen met een 250mm? het is toch zo dat tussenringen niets doen aan de kwaliteit van je foto's?

          Comment


          • #6
            Re: 18-250mm of 70-300mm

            Tussenringen op een 250mm , daar schiet je niks mee op.
            Tussenringen werken het best op een brandpunt van 50-80mm , daarboven kost het teveel lichtsterkte, dat wordt het paard achter de wagen.
            Vandaar mijn suggestie handfocus 50mm, die kosten haast niks en kunnen goeie beeldkwaliteit bieden.
            Bovendie zijn M42 tussenringen ook goedkoop...

            Comment


            • #7
              Re: 18-250mm of 70-300mm

              Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
              Tussenringen op een 250mm , daar schiet je niks mee op.
              Tussenringen werken het best op een brandpunt van 50-80mm , daarboven kost het teveel lichtsterkte, dat wordt het paard achter de wagen.
              Vandaar mijn suggestie handfocus 50mm, die kosten haast niks en kunnen goeie beeldkwaliteit bieden.
              Bovendie zijn M42 tussenringen ook goedkoop...
              hartelijk bedankt voor de uitleg
              Ik zal mijn aankoop nog een paar weken uitstellen
              om zo nog meer informatie te analyseren

              Comment

              Working...
              X