Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D300 versus andere

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D300 versus andere

    Ik zou graag mijn toestel D300 en D80 verkopen.
    Wie weet er bij Canon of Sonny of Olympus welk toestel even goed zou zijn.

  • #2
    Re: Nikon D300 versus andere

    Hier ontgaat me de logica een beetje.

    Waarom zou je een camera willen kopen, die net zo goed is als wat je al hebt?????
    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D300 versus andere

      Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
      Hier ontgaat me de logica een beetje.

      Waarom zou je een camera willen kopen, die net zo goed is als wat je al hebt?????
      Ik vin het ook en onzin vraag, maar met een Sonny heb je wel iets unieks in handen,
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D300 versus andere

        Zoek in dezelfde prijsrange...en vergelijk specs op websites...


        Meer kan ik met deze summiere info niet voor je doen
        Mijn objectieven zijn all round...

        Comment


        • #5
          Mijn D300 heeft het begeven. Ik had hem tweedehands overgekocht en blijkbaar geen goeie koop gedaan. Hij is al twee keer binnen geweest. Hij is nu terug binnen om te herstellen. Ofwel koop ik me de D300s ofwel alles verkopen en overgaan naar Sony. Ik vroeg me gewoon af of Sony even goed was.
          Last edited by Franciskine; 17 april 2012, 20:04.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Krisje20 Bekijk bericht
            Mijn D300 heeft het begeven. Ik had hem tweedehands overgekocht en blijkbaar geen goeie koop gedaan. Hij is al twee keer binnen geweest. Hij is nu terug binnen om te herstellen. Ofwel koop ik me de D300s ofwel alles verkopen en overgaan naar Sony. Ik vroeg me gewoon af of Sony even goed was.

            Er zijn geen slechte camera's meer. Dus: Waarom niet. Maar je moet wel kunnen doen wat je wil. En je hebt je objectieven al. Waarom meer uiygeven dan nodig (Sony - hebben deze week 10.000 man aan de deur gezet.)

            YMMV
            Last edited by Franciskine; 17 april 2012, 20:04.
            Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Krisje20 Bekijk bericht
              Mijn D300 heeft het begeven. Ik had hem tweedehands overgekocht en blijkbaar geen goeie koop gedaan. Hij is al twee keer binnen geweest. Hij is nu terug binnen om te herstellen. Ofwel koop ik me de D300s ofwel alles verkopen en overgaan naar Sony. Ik vroeg me gewoon af of Sony even goed was.
              Zoek even de berichten van Puerte op dit forum, en je zal onmiddellijk het licht zien
              Last edited by Franciskine; 17 april 2012, 20:05.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D300 versus andere

                Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                Zoek even de berichten van Puerte op dit forum, en je zal onmiddellijk het licht zien
                Ja haha, doe dat maar niet
                D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D300 versus andere

                  Kom er binnenkort geen D400 uit ?
                  Concurrenten van de D300s zijn : Canon 7D en Sony A77.
                  Qua fps en snelheid AF zijn dit de topmodellen met APS-C sensor. Sony is de vreemde eend in de bijt met de doorzichtige vaste spiegel (SLT) en EVF, heeft voordelen maar ook nadelen tov opklappende spiegel en OVF.

                  Kijk hier eens naar, misschien raak je wat wijzer.
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D300 versus andere

                    En waarom geen Nikon D7000? Qua sensor toch weer een stapje vooruit op de D300/D300S ?
                    Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                    Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D300 versus andere

                      Ik zou eens goed nadenken voor ik een D300s zou kopen (heb jij echt zo'n robuuste body nodig ???). Waarom geen D90 ? Interessant geprijsd en heeft ondertussen bewezen een supertoestel te zijn. Voor de prijs van één D300s heb je twee D90 body's. Maja, ik zie dat je school volgt bij Syntra, dus ze zullen daar je koppeke wel zot gemaakt hebben. Je moet wel degelijk een duur toestel hebben om mooie plaatjes te schieten !
                      A picture a day, keeps the doctor away.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D300 versus andere

                        Als je een Nikon D300s overweegt zou ik ook denken aan de Nikon D7000.
                        "Dat ik fotografeer wil niet zeggen dat ik een fotograaf ben"

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D300 versus andere

                          Oorspronkelijk geplaatst door Ewok Bekijk bericht
                          Ik zou eens goed nadenken voor ik een D300s zou kopen (heb jij echt zo'n robuuste body nodig ???).
                          als je zo'n robuuste body eenmaal aangeraakt hebt, heb je die voor de rest van je leven nodig.
                          The Knight That Says Ni...kon

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D300 versus andere

                            Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                            als je zo'n robuuste body eenmaal aangeraakt hebt, heb je die voor de rest van je leven nodig.
                            eens ...alleen al om de body vind ik (persoonlijk) de D7000 en de D300(s) niet eens een vergelijk... (Als het alleen om de sensor gaat, even wachten en de D3200 oppikken )
                            Mijn objectieven zijn all round...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D300 versus andere

                              Inderdaad, schijnt dat de 19de de D3200 voorgesteld zou worden, 24MP en nog meer van dat moois.

                              Zelf wacht ik eerder op de nieuwe Olympus OM-D, wil die wel eens in handen hebben voor ik veranderen van team.

                              Comment

                              Working...
                              X