Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bos, bomen, zien :-)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bos, bomen, zien :-)

    hay iedereen.
    Mijn oude getrouwe Cybershot DSC W40 heeft het deze week begeven. Ik ben dus op zoek naar iets nieuws en mijn voorkeur gaat uit naar een SLR (ik had met mijn cybershot gigantisch veel mislukte foto's met zoom of duisternis). Nu is er blijkbaar zodanig veel op de markt dat ik al de ganse week aan het rondlezen en rondshoppen ben, met als gevolg dat ik door het bos de bomen niet meer zie :-).
    Mss ook handig om eventjes mijn situatie en gebruik schetsen: ik ben een totale leek op dit gebied ( weet niet eens wat dit wil zeggen: f/3,5-6,5, ken niks van iso,...). Jammergenoeg zal ik de komende 2 jaar ook geen fotografiecursus kunnen volgen omwille van prof redenen. Ik wil dus in eerste instantie leuke reis, familie,... foto's nemen, zonder al teveel moeilijke menu's en zo weinig mogelijk wisselen van lens.
    Nu dacht ik aan de EOS 550D of de D5100 ( icm een Tamron 18-270VC. Lijkt jullie dit een verstandige keuze of spendeer ik beter mijn centen aan iets anders?
    Ben al efkes gaan "voelen" in een winkel en de D5100 (Nikon int algemeen eigenlijk) ligt me iets beter in de hand en draagt dus mijn voorkeur weg.
    Waarom net de D5100 / 550D:
    1/ Mijn budget ligt rond de 1000 euro
    2/ Wil niet helemaal onderaan het gamma zitten ( tenzij er niet echt wezenlijk verschillen zitten -voor mijn gebruik en kennis dan- tussen bvb de EOS D550 en de EOS 1100D)


    Alvast bedankt voor jullie meningen.


    MVG

    Dominique

  • #2
    Re: Bos, bomen, zien :-)