Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elinchrom BXRI samen met SB900 en SB600

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Elinchrom BXRI samen met SB900 en SB600

    Sta op het punt een flitsset Elinchrom BXRI to go set 250/250 aan te schaffen. Mijn vraag is of ik mijn reportage flitsers SB900 en SB600 samen met de Elinchrom flitsers kan inzetten? Ik fotografeer met een nikon D700.
    Van de SB900 ben ik zeker dat het lukt, maar van de SB600 weet ik het eigenlijk niet.
    Hoop dat iemand hierop het antwoord kan geven, zodat ik beide reportage flitsers kan inschakelen om bijvoorbeeld mijn achtergrond voldoende op te lichten.
    Dank bij voorbaat.

  • #2
    Re: Elinchrom BXRI samen met SB900 en SB600

    Je flitsers laten werken zal nooit een probleem zijn, maar de verhouding tussen de flitsers onderling das een ander paar mouwen. Om bijvoorbeeld een achtergrond wit te krijgen moet die minimaal 1 stop meer licht ontvangen dan het model, dus werken op F11 op het model wil zeggen F16 op de achtergrond, ik heb mijn twijfels of je dat kan halen met reportageflitsen ?

    MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Elinchrom BXRI samen met SB900 en SB600

      Ik neem aan dat je doelt op het gelijk af laten gaan van je flitsers. De SB900 heeft inderdaad een slave stand (SU4 stand noemt Nikon het) en de SB600 heeft dat niet. Als je de Elinchrom set af wilt laten gaan met de Skyports zal de SB600 dan ook niet mee kunnen flitsen.
      Ik zou er dan voor kiezen om een goedkope radiotrigger te kopen (bijvoorbeeld Cactus) en daarmee de SB600 af te laten gaan. Zet je dan de SB900 op de SU4 stand en je Elinchroms op "slave" dan gaat alles tegelijk af. Zo doe ik het tenminste als ik mijn eenvoudige studioflitsers gebruik in combinatie met Nikon speedlights.
      Website: http://www.circlepics.nl
      Flickr: https://www.flickr.com/photos/29852623@N07/

      Comment


      • #4
        Re: Elinchrom BXRI samen met SB900 en SB600

        Persoonlijk vind ik dat slave-flitsen bijzonder onhandig in de studio. Ik zou er dan ook eerder voor kiezen om een losse Skyport ontvanger erbij kopen en die aansluiten op de SB900. Dan kun je al je flitsers een eigen kanaal geven, is veel handiger bij het instellen van je lampen Zo combineer ik op dit moment ook mijn D-Lite set met een paar Nikon SB-25's.... En wat Jeff zegt klopt idd wel, de D-Lites 400Ws hebben veel meer power dan de SB's en da's wel eens lastig...
        www.indetailfotografie.nl

        Comment


        • #5
          Re: Elinchrom BXRI samen met SB900 en SB600

          Hartelijk dank voor de raadgevingen. Het is inderdaad een feit dat de reportage flitsers een heel stuk zwakker zijn dan de studio flitsers en kan ik misschien best een paar studio flitsers meer aanschaffen om de achtergrond volledig wit te krijgen.

          Comment

          Working...
          X