Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7D of 60D?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 7D of 60D?

    Ik weet het, deze vraag is al heel veel gesteld hier op het forum, maar met het oog op dat bij iedereen de situatie anders ligt, wil ik het hier toch nog eens vragen.

    Mijn Canon EOS 350D is onlangs kapotgegaan, en nu wil ik een vervanging. Toen ik mijn 350D nog had, dacht ik altijd dat ik de 60D zou nemen als opvolger. Maar nu het moment er is, begon ik toch wat rond te zoeken en leek me de 7D een beter alternatief.

    Wat objectieven betreft, zit ik op dit moment al redelijk goed vind ik zelf. Zie mijn handtekening om deze te zien. Wat er later (mogelijk) nog bijkomt is de 17-40 l-lens.

    Voorlopig heeft de 7D een voorsprong voor mezelf, hierom:
    - Robuustere body, de 350D vond ik daar echt in tekortschieten
    - Meer knopjes, minder tijd verliezen, makkelijker werken. De 60D heeft echt weinig knoppen vind ik.
    - Geen variabel scherm. Groot pluspunt voor mij, ik zou me echt gaan ergeren aan dat ding.
    - Sneller door de dubbele processor. Ook de betere autofocus doet het mij hier wel.
    - Gebruikt CF-kaartjes waarvan ik er 2 heb van 8GB, daar moet ik dan ook geen geld meer in steken.

    Ergens vind ik het een grote stap financieel, van de 60D naar de 7D, maar als ik het zo opnoem, lijkt dit verschil mij wel duidelijk.
    Verder vraag ik me nog af: De 7D kan Speedlights draadloos laten afvuren, maar is dit ook mogelijk met de Metz 48 AF-1?

    Alvast bedankt, andere verschillen mogen ook altijd verduidelijkt worden.

    Grtz, Jelle
    Canon EOS 7D + Kitlens + Canon EF 70-200mm f4 USM + Tokina 12-24mm f4 + Canon EF 50mm 1.8
    You don't take a photograph. You ask quietly to borrow it...

  • #2
    Re: Canon 7D of 60D?

    Ze hebben dezelfde beeldkwaliteit, de 7D zal vooral beter presteren bij actiefotografie door de betere autofocus.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Canon 7D of 60D?

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Ze hebben dezelfde beeldkwaliteit, de 7D zal vooral beter presteren bij actiefotografie door de betere autofocus.
      Ja, weet ik, ze hebben dezelfde sensor zitten. Zo ook de 550D.
      Ja, de autofocus weegt voor mij wel heel erg door, vind ik heel erg belangrijk.
      Canon EOS 7D + Kitlens + Canon EF 70-200mm f4 USM + Tokina 12-24mm f4 + Canon EF 50mm 1.8
      You don't take a photograph. You ask quietly to borrow it...

      Comment


      • #4
        Re: Canon 7D of 60D?

        De 7D heeft een dubbele digic 4 processor terwijl de 60D en 550D, tegenwoordig ook de 600D er maar eentje heeft.

        550D
        60D
        7D

        Mocht ik toe zijn aan een nieuw toestel (zal zijn als mijn versleten is.), ga ik voor de 7D.
        Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
        flickr

        Comment


        • #5
          Re: Canon 7D of 60D?

          ook niet te versmaden, de 100% zoeker op de 7D
          mvg Wilfried

          7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

          Comment


          • #6
            Re: Canon 7D of 60D?

            Persoonlijk zou ik de kitlens eerst vervangen voor een kwalitatief betere. Bijvoorbeeld 17-55. En dan van budget wat je overhoud de 60 of 7 aanschaffen.

            Comment


            • #7
              Re: Canon 7D of 60D?

              Tja, zijn toestel is wel stuk hè superdaan.
              Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
              flickr

              Comment


              • #8
                Re: Canon 7D of 60D?

                7D uiterst tevreden van de zeer snelle AF.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 7D of 60D?

                  Geen variabel scherm. Groot pluspunt voor mij, ik zou me echt gaan ergeren aan dat ding.

                  Niemand verplicht je om dat klapschermpje te gebruiken. Als je het niet uitklapt merk je het verschil niet met een gewoon scherm.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 7D of 60D?

                    Ene, tweede hands 7D's bij de vleet op dit moment.
                    En ja, die 17-55 is een superding zou die prefereren boven de 17-40 op een 7D.


                    Grtz, RF
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 7D of 60D?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jefzor Bekijk bericht
                      Geen variabel scherm. Groot pluspunt voor mij, ik zou me echt gaan ergeren aan dat ding.

                      Niemand verplicht je om dat klapschermpje te gebruiken. Als je het niet uitklapt merk je het verschil niet met een gewoon scherm.
                      ......maar als je het wel om een of andere reden nodig hebt ben je er wel erg blij mee.
                      Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                      Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 7D of 60D?

                        Het is de 7D geworden. Heb beide vastgehouden en gebruikt in de winkel en de 7D werkt voor mij het vlotst en het handigst. Zalig toestel, erg snel, voelt degelijk en solide.

                        Het is een goede koop geweest!
                        Canon EOS 7D + Kitlens + Canon EF 70-200mm f4 USM + Tokina 12-24mm f4 + Canon EF 50mm 1.8
                        You don't take a photograph. You ask quietly to borrow it...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 7D of 60D?

                          Goede keus gemaakt en veel plezier ermee.


                          Grtz, RF
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment

                          Working...
                          X