Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bomen....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bomen....

    ....bij zonsopgang.



    De update hier onder.




    Gr Pascale
    Last edited by tantine; 5 april 2012, 12:00.
    Eerlijkheid duurt het langst!!
    Mijn website: http://www.degrafon.be/

  • #2
    Re: Bomen....

    mooi, en die strepen in de lucht geven extra diepte.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Bomen....

      mijn eerste gedachte: Oh God, wat serveert ze ons hier nu?
      Je hoeft niet persé in één of ander exotische buitenlandse landschap te vertoeven om mooie beelden te schieten.
      Het bewijs wordt ons hier geleverd, prachtig I it!
      Kleine noot: de lucht ietsje pietsje klaarder maken zodat de (lichte) HALO rond de boomkruinen verdween is en dan heb je een prijsbeest gemaakt!


      Grtz, RF
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Bomen....

        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        mijn eerste gedachte: Oh God, wat serveert ze ons hier nu?
        Je hoeft niet persé in één of ander exotische buitenlandse landschap te vertoeven om mooie beelden te schieten.
        Het bewijs wordt ons hier geleverd, prachtig I it!
        Kleine noot: de lucht ietsje pietsje klaarder maken zodat de (lichte) HALO rond de boomkruinen verdween is en dan heb je een prijsbeest gemaakt!


        Grtz, RF
        zeker akkoord met die buitenlandse locaties... heb ook hoe langer hoe meer de indruk dat we zo ver mogelijk uit belgie weg moeten alvorens we goede fotos kunnen posten...
        dit is een hele mooie pascale
        nikon coolpix s9100

        Comment


        • #5
          Re: Bomen....

          Terug zeer knap
          Mvg,
          Eddy
          Smaken verschillen

          Comment


          • #6
            Re: Bomen....

            Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
            zeker akkoord met die buitenlandse locaties... heb ook hoe langer hoe meer de indruk dat we zo ver mogelijk uit belgie weg moeten alvorens we goede fotos kunnen posten...
            dit is een hele mooie pascale
            We zijn het gewoon die "dingen" alle dagen te zien en daardoor schenken we er geen aandacht meer aan, m.a.w. "we zien het zelfs niet meer".

            Grtz, RF
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Bomen....

              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              We zijn het gewoon die "dingen" alle dagen te zien en daardoor schenken we er geen aandacht meer aan, m.a.w. "we zien het zelfs niet meer".
              Grtz, RF
              Inderdaad, dat is het moeilijkste bij landschapsfotografie, vind ik. Je moet 'afstand' kunnen nemen, door een 'kader' kunnen kijken, uit het landschap stappen en je beeld er uitsnijden...
              Voorwaar niet gemakkelijk. De een kan dat vlotter en sneller dan de andere ; ik behoor tot de tweede groep en moet behoorlijk moeite doen om het te zien...

              Knap en eenvoudig landschapje, rustig en in de schemertijd : mijn favoriet wandelmoment !
              De strepen vind ik lelijk, maar in onze wereld zijn die bijna niet meer te vermijden.
              Greetz, Kariboe
              * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
              Euh... deze quotering is zeer subjectief !

              Comment


              • #8
                Re: Bomen....

                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                mijn eerste gedachte: Oh God, wat serveert ze ons hier nu?
                Je hoeft niet persé in één of ander exotische buitenlandse landschap te vertoeven om mooie beelden te schieten.
                Het bewijs wordt ons hier geleverd, prachtig I it!
                Kleine noot: de lucht ietsje pietsje klaarder maken zodat de (lichte) HALO rond de boomkruinen verdween is en dan heb je een prijsbeest gemaakt!


                Grtz, RF
                RF,

                Weet je...die bomen....die zie ik elke dag als ik naar mijn werk rijd....en iedere keer zeg ik....die moet ik zeker eens vastleggen....en voila!!

                Bij de update heb ik heel subtiel wat doorgedrukt rond de takken van de bomen....beter zo?

                Bedankt voor jullie reacties!
                Gr Pascale
                Eerlijkheid duurt het langst!!
                Mijn website: http://www.degrafon.be/

                Comment


                • #9
                  Re: Bomen....

                  Oorspronkelijk geplaatst door tantine Bekijk bericht
                  RF,

                  Weet je...die bomen....die zie ik elke dag als ik naar mijn werk rijd....en iedere keer zeg ik....die moet ik zeker eens vastleggen....en voila!!

                  Bij de update heb ik heel subtiel wat doorgedrukt rond de takken van de bomen....beter zo?

                  Bedankt voor jullie reacties!
                  Gr Pascale
                  Ja maar, hoeveel fotografen zouden daar niet passeren die dat helemaal niet zien?
                  Op mijn scherm wel hoor. Je ziet hoe moeilijk het soms kan zijn hé.
                  Die heel subtile bewerking kan soms wonderen verrichten.
                  Maar 't is een pracht van een foto.


                  Grtz, RF
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bomen....

                    update inderdaad een stukje beter.
                    Maar vond de originele ook al een hele mooie
                    facebook

                    500px

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bomen....

                      mooi..... en die halo , stoorde me niet echt ; bomen hebben nu eenmaal halo's
                      dit moment vh jaar zijn de bomen op z'n mooist ; nog geen overvloedig bladerdek .

                      het moeilijkst bij landschaps fotografie vind ik vooraf visualiseren hoe iets op een bepaald tijdstip vd dag er zal uitzien en dan op het juiste moment de tijd en goesting te hebben daar naar toe te gaan
                      Creativiteit is wanhoop van de betere soort.

                      http://shantiguru.1x.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bomen....

                        Update is heel mooi, codensstrepen werken mooi me hier
                        D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
                        500px FaceBook

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bomen....

                          'k moet duidelijk vroeger opstaan ... prachtfoto Pascale
                          The quickest way to make money at photography is to sell your camera

                          Comment


                          • #14
                            Re: Bomen....

                            Ik heb nu Enorm respect voor streekgebonden fotos en voor de buitelandse ook. Hoe dikwijls heb ik er geen gepost van in mijn buurt hiet 100 m vandaan...
                            Zoals Koen het eerlijk aangeeft dat je er een oog moet voor hebben om vele zaken te zien die rechtstreeks inje omgeving de moeite waard zijn om te schieten.
                            Ik hou er enorm van.
                            Pascale ik ken het gevoel. Dagelijkt ergens voorbij rijden en dan eindelijk eens halt houden om het vast te leggen. Toch niks mooiers dan dat...
                            En als hij dan zo geslaagd is...
                            Mvg, Pascal,Schoonspikke
                            Als je schiet..schiet dan raak!
                            500 PIXHuawei P30 PRO

                            Comment


                            • #15
                              Re: Bomen....

                              Deze is veel meer in balans dan je HoF foto, vreemd dat ze voor die andere gekozen hebben.
                              Lucht, licht, compositie en belichting staan hier lekker op punt.
                              www.brunodyserinck.be
                              https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                              Comment

                              Working...
                              X