Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raden jullie mij de Canon 1100D aan?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Raden jullie mij de Canon 1100D aan?

    Hoi allemaal!

    Helemaal nieuw op dit forum en in de fotografiewereld.. In mei zou ik een cursus fotografie voor beginners willen volgen en nadien eventueel een gevorderde cursus.. Ik bezit nu een leuke compact camera maar zou willen overschakelen naar een reflexcamera zodat ik mijn cursus met de nieuwe camera kan beginnen..Momenteel een leuke aanbieding Canon 1100D + 18/55 lens + 8GB kaart + Tas 400 euro..
    Lijkt me een mooie aanbieding om te beginnen met een nieuwe hobby... Een echte prof wil ik niet worden maar misschien een kleine reportage later lijkt me leuk meegenomen..Wat denken jullie van dit toestel? Graag ervaringen, meningen, tips. Alvast bedankt! Ik kijk uit om met de fotografie te beginnen. Groetjes

  • #2
    Re: Raden jullie mij de Canon 1100D aan?

    Ervaringen, tips zul je al heel veel vinden door gebruik te maken van de zoekfunctie van dit forum. Kom je dingen tegen van dat begrijp ik niet of kun je niet vinden dan kun je een specifieke vraag stellen

    Verder leuke en goede starters camera

    Comment


    • #3
      Re: Raden jullie mij de Canon 1100D aan?

      Leer je camera kennen voordat je op cursus gaat zodat je weet waar je wat kan vinden zodra men iets noemt. Uitzondering als het een cursus is "omgaan met uw 1100D" dan mag je wazig kijken als ze het hebben over: "plaats uw lens op de camera". Lees ook gerust de handleiding grote kans dat u daar ook wat van opsteekt. Al met al is het een investering van €400,- + kosten cursus.

      Let erop dat u de 18-55mm IS lens krijgt voor dat geld.

      De 1100D een mooie camera en met wat geluk (of pech) het begin van een mooie maar vaak prijzige hobby

      Comment


      • #4
        Re: Raden jullie mij de Canon 1100D aan?

        Bedankt alvast voor jullie tips.. De 18-55 is inderdaad de IS lens.. Is een standaard lens heb ik begrepen?? Ik ga morgen nog eens tot in het stad om alles nog eens te overlopen en naar een camerawinkel te gaan.. Ik kan al niet wachten tot ik hem in handen heb, en natuurlijk eerst de gebruiksaanwijzing goed te lezen en in mei te starten met de cursus.. Nog meer tips en ervaringen meer dan welkom..Groetjes!

        Comment


        • #5
          Re: Raden jullie mij de Canon 1100D aan?

          Ikzelf heb ook een 1100D en moet zeggen dat ik er vrij tevreden over ben.
          Er zijn natuurlijk altijd beter en daardoor ook duurdere toestellen.
          Canon 60D / EF 70-200mm f/4.0 L USM/ EF 50mm f/1.8 II / EF-S 18-55mm F3.5-5.6 DC II

          Comment


          • #6
            Re: Raden jullie mij de Canon 1100D aan?

            ik heb de 1000, een beetje hetzelfde toestel, maar dan iets ouder.
            Ik ben er zeer tevreden van!
            Doen zou ik zo zeggen (maar je kan nog altijd nieuwe 1000 vinden, en die zouden een iets betere bouwkwaliteit hebben; en er zijn koopjes te doen! Wel idd opletten dat je een IS lens koopt
            Ook zéér tevreden over de lessen die ik volg.
            Maar het wordt altijd maar duurder : statief, flits, andere en duurdere lenzen (maar dat kan wachten)
            ik probeer...
            mijn Fijsboecq en mijn flickr

            Comment


            • #7
              Re: Raden jullie mij de Canon 1100D aan?

              Er zijn ook sets met de 18-55mm DC. Deze heeft geen IS.

              Dus zo standaard is de IS-lens niet maar wie weet wel voor de betreffende leverancier.

              Schroom niet zo nu en dan een foto te plaatsen in het "beginnershoekje" als u wil weten wat u goed en minder goed gedaan hebt.

              Verder vooral genieten van uw nieuwe aanwinst.

              Comment


              • #8
                Re: Raden jullie mij de Canon 1100D aan?

                Hoi..
                Ik ben zelf ook begonnen met de 1000D en qua toestel kan ik hem zeker aanraden.
                Helaas had de mijne wat kuren maar anders is het echt prima om mee te beginnen.
                Echter werd ik zo gepakt door het fotograferen dat ik iets te snel tegen de beperkingen aan liep van deze camera.
                B.v. dat je alle settings moet aanpassen in een menu ipv dat je dit kan doen met knoppen op de body.
                Maar qua prestaties en bedieniningsgemak echt een prima keuze

                Als ik nog een bescheiden mening mag geven..ga voor de 18-135 kitlens.
                Qua prestaties ontlopen ze elkaar niet veel maar het geeft je toch net dat beetje nodige tele wat ik in het begin zo miste aan mijn 18-55mm
                Last edited by melvin; 6 april 2012, 21:17.

                Comment


                • #9
                  Re: Raden jullie mij de Canon 1100D aan?

                  Super vriendelijk van jullie reacties!! Uiteindelijk is het een Canon 550 D geworden..voorlopig met de 18-55 lens..maar ben van zin nog eentje extra te kopen.. Volgende maand start mijn cursus.. Tot dan is het boekje lezen en al wat testen.. De eerste foto's komen zeker op het forum..alle tips zijn uiteraard dan meer dan welkom! Prettig Paasweekend allemaal!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Raden jullie mij de Canon 1100D aan?

                    Goede keuze die 550D veel plezier ermee!

                    mir
                    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Raden jullie mij de Canon 1100D aan?

                      veel plezier ermee en in de les!
                      ik probeer...
                      mijn Fijsboecq en mijn flickr

                      Comment

                      Working...
                      X