Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik mag niet meer schieten als ik 'm omhoog heb :-(

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ik mag niet meer schieten als ik 'm omhoog heb :-(

    Hallo iedereen,

    Ik heb een probleempje met mijn lens: een Sigma DC 18-50mm 1:2.8 EX
    Lens en toestel (canon 20d) hebben inmiddels wel een aantal jaartjes op te teller maar nog bitter weinig clicks.

    Sinds een maandje krijg ik om de haverklap een vage "error 99" als ik mijn toestel niet perfect horizontaal houd om een foto te nemen. Vooral omhoog mikken geeft 1 op de 2 keer probleem. De foto is wel correct gemaakt. Om het toestel weer te deblokkeren volstaat het om het batterijcompartiment een second open te klikken en weer dicht, maar zo kan je natuurlijk niet verder.

    Ik heb mijn lens geprobeerd op een andere body en een andere lens op mijn body, het probleem gaat wel degelijk mee met de lens..

    Geen garantie meer, de contactjes tussen de lens en de body heb ik al extra schoongemaakt, probleem blijft.

    Iemand nog tips alvorens de lens definitief te 'begraven'... ?



    Thanks !

  • #2
    Re: Ik mag niet meer schieten als ik 'm omhoog heb :-(

    ik kan je jammer genoeg niet helpen.. maar vind het wel een leuke titel

    Comment


    • #3
      Re: Ik mag niet meer schieten als ik 'm omhoog heb :-(

      Oorspronkelijk geplaatst door Greyhorse Bekijk bericht
      ik kan je jammer genoeg niet helpen.. maar vind het wel een leuke titel
      "vind ik leuk"
      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Ik mag niet meer schieten als ik 'm omhoog heb :-(

        zoek eens op error 99 en je zal pakken leesvoer vinden op dit forum

        heb je trouwens al geprobeerd met andere body of je daar hetzelfde op hebt met je lens?

        heb je al een andere lens op je body geprobeerd?
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: Ik mag niet meer schieten als ik 'm omhoog heb :-(

          Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
          zoek eens op error 99 en je zal pakken leesvoer vinden op dit forum

          heb je trouwens al geprobeerd met andere body of je daar hetzelfde op hebt met je lens?

          heb je al een andere lens op je body geprobeerd?

          Comment


          • #6
            Re: Ik mag niet meer schieten als ik 'm omhoog heb :-(

            allicht een elektronische verbinding die aan het afbreken is, de kans is groot dat ze binnenkort helemaal los komt en dan heb je helemaal niets meer.

            Comment


            • #7
              Re: Ik mag niet meer schieten als ik 'm omhoog heb :-(

              blauw pilleke in de lens steken ?
              Ik zou eens advies in een winkel gaan vragen maar het klinkt alsof die lens de geest gaat geven
              A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

              Comment


              • #8
                Re: Ik mag niet meer schieten als ik 'm omhoog heb :-(

                In de lens zit een chip, wellicht zit die los.
                Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Ik mag niet meer schieten als ik 'm omhoog heb :-(

                  Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
                  In de lens zit een chip, wellicht zit die los.
                  zelf openhalen is waarschijnlijk niet echt een optie....

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ik mag niet meer schieten als ik 'm omhoog heb :-(

                    Oorspronkelijk geplaatst door enjoyken Bekijk bericht
                    Hallo iedereen,

                    Ik heb een probleempje met mijn lens: een Sigma DC 18-50mm 1:2.8 EX
                    Lens en toestel (canon 20d) hebben inmiddels wel een aantal jaartjes op te teller maar nog bitter weinig clicks.

                    Sinds een maandje krijg ik om de haverklap een vage "error 99" als ik mijn toestel niet perfect horizontaal houd om een foto te nemen. Vooral omhoog mikken geeft 1 op de 2 keer probleem. De foto is wel correct gemaakt. Om het toestel weer te deblokkeren volstaat het om het batterijcompartiment een second open te klikken en weer dicht, maar zo kan je natuurlijk niet verder.

                    Ik heb mijn lens geprobeerd op een andere body en een andere lens op mijn body, het probleem gaat wel degelijk mee met de lens..

                    Geen garantie meer, de contactjes tussen de lens en de body heb ik al extra schoongemaakt, probleem blijft.

                    Iemand nog tips alvorens de lens definitief te 'begraven'... ?



                    Thanks !
                    Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                    zoek eens op error 99 en je zal pakken leesvoer vinden op dit forum

                    heb je trouwens al geprobeerd met andere body of je daar hetzelfde op hebt met je lens?

                    heb je al een andere lens op je body geprobeerd?
                    Eh?? Leest men hier eigenlijk nog iets, of leest men het begin en gaat men dan direct vanalles schrijven? Ik ben een tijdje afwezig geweest, en tijdens die paar dagen dat ik terug op het forum kom, heb ik al legio dergelijke en min of meer vergelijkbare zaken gezien...

                    Wat het eigenlijke probleem betreft, misschien eens langsgaan bij een verdeelpunt en uitleg vragen? Misschien hebben zij al wel meer dergelijke gevallen gehad en kunnen ze je verder informeren over eventuele herstelling en de kost daarvan.
                    Ik zag dat tegenwoordig de 18-50 f/2.8 niet meer in het gamma zit, maar blijkbaar is vervangen door een 17-50 f/2.8 die nieuw 649 euro kost bij Konijnenberg.
                    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                    Comment

                    Working...
                    X