Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macrolens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Macrolens

    Hallo,

    Ik heb een grote tuin en zie daar heel veel insecten passeren. Bloemen overal. Zou nu graag een macrolens aanschaffen om van al dat schoon nog meer te genieten. heb een Canon Eos 40D.Een aanrader volgens jullie??

    Mieke

  • #2
    Re: Macrolens

    ik ben heel tevreden van de 100mm 2.8 macro van canon.
    Je kan ook even zoeken in dit forum, er zijn de laatste tijd verschillende items over geweest
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: Macrolens

      Ik heb zojuist in een ander topic een hele vergelijking gemaakt...op nikkor en third party objectieven...

      Prijstechnisch komt de Tamron 90mm daar heel goed uit...wat Canon betreft hoor ik inderdaad erg veel goeds over de 100mm.
      Mijn objectieven zijn all round...

      Comment


      • #4
        Tamron is echt een top lens!

        Comment


        • #5
          Re: Macrolens

          Sigma en Tamron zijn in de range +/- 100mm zeker niet slecht, de Canon is daar iets beter omdat die interne focus heeft (bij het scherpstellen gaat de toeter niet langer of korter worden, waardoor de schuwe beestjes opgeschrikt worden, bloemen hebben daar geen last van).
          Sterker nog, voor bloemen is 60mm (of daaromtrent) al meer dan genoeg.
          Ik had een 100mm Macro USM (niet de L IS versie maar ook niet de oude zonder USM) op een crop camera, en dat was uitstekend tot super. Op de FF ben ik nu overgestapt op de 150mm Sigma, iets ander budget ook.
          Op crop zou ik zeker de Canon 100mm aanraden, je kan er zeer scherpe portretten mee bekomen ook.

          Comment


          • #6
            Re: Macrolens

            Voor insecten zou ik een grotere brandpunt nemen (zelf werk ik met de 150mm van sigma).
            Voor vlinders gebruik ik zelfs mn 300mm meestal.

            Naar mijn mening is een statief bij macrofotografie ook niet onbelangrijk, toch zeker bij de langere lenzen.

            Mvg kurt

            Comment

            Working...
            X