Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon of sigma

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon of sigma

    Als men een tweedehandse canon 70-200mm 2.8 kan kopen of een nieuwe sigma 70-200
    2.8 welke zou ik dan kiezen.In combinatie met een 2x converter en het zou vooral voor natuurfotografie zijn

  • #2
    Re: canon of sigma

    Canon zonder twijfel, zeker F 2.8 en als het effe kan en 1.4 X extender !
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: canon of sigma

      Ligt er aan welke Sigma. Vriend van me gebruikt een Sigma 70-200 voor concerten. Hoor hem eigenlijk nooit klagen, echter gebruikt hij nooit een extender.

      Ga je objectief negen van de tien keer gebruiken met extender op de max ? Dan zou ik zelf eerder kijken naar een 100-400 of een prime 300 / 400.

      Als je 2x extender wenst dan zou ik zelf gaan kijken naar de Canon III versie. Ik gebruik deze op een 70-200 II en ben erg tevreden. Ondanks dat ik twee stops licht verlies (f/5.6) en 50% scherp stel snelheid verlies.

      heb de Canon II en III getest en de II was beduidend minder dan de III. Indien budget het toelaat zou ik kiezen voor de III

      Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Canon, maar dit komt vooral dat ik geen positieve ervaringen heb gehad met Sigma, maar dit zegt natuurlijk niks over de 70-200

      Comment


      • #4
        Re: canon of sigma

        Van de SIgma 70-200 non OS kan ik je wel vertellen dat je gaat huilen met een 2x extender. Kan je voor dat geld beter een Tokina 80-400 kopen...heb je scherpere platen (en hoef je minder mee te zeulen). De OS versie nooit met een extender gebruikt.

        Als het prijsverschil klein is...sowieso voor de Canon gaan...alhoewel ik ook dan denk dat een 2x extender niet de beste oplossing is.
        Mijn objectieven zijn all round...

        Comment

        Working...
        X