Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

juiste lenzen op dslr of beter bridge

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • juiste lenzen op dslr of beter bridge

    Mijn zus heeft nu Sony Cybershot dcs h10. Te traag en binnen bijna enkel met flits te gebruiken. Ze wil overstappen naar Bridge of DSLR.
    Voorlopige keuze voor CANON 600D, volgens mij sneller dan bridge en met de juiste lenzen meer mogelijkheden binnen. (ik heb ook Canon en dus kunnen we van lenzen wisselen.)
    Graag advies voor lenzen.:
    doel: spelende kinderen binnen en buiten, portret, sporadisch judo (binnen op 4à5 m), sporadisch bloemen (zou ze evt. nog doen met haar compact)
    mogelijkheden
    - Canon 15-85 IS 3.5-5.6
    - Canon 24-105 IS USM (wel duur als eerste lens, maar wie weet wel behoorlijk all round voor wat zij wil- Cybershot was was 38-380 en ze miste geen breedhoek en gebruikte zelden de tele open wegens heel onscherp)
    - Tamron 24-135
    - Sigma 17-70mm f2.8-4 dc macro os hsm
    - Tamron 17-55 2.8 (ideaal voor binnen) aangevuld met canon 55-250 is
    - Canon kitlenzen 18-55 en 55-250 aangevuld met 50mm 1.8
    - suggesties ??? of bestaat er een goede bridge voor de aangeven doeleinden

    Alvast dank voor jullie reactie

  • #2
    Re: juiste lenzen op dslr of beter bridge

    Laat haar misschien even je Canon proberen met een lens of twee, dan heeft je zus een idee van het gebruik van een SLR. De "D" van DSLR laat ik weg, verwarring is vandaag zo goed als uitgesloten...
    D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

    Comment


    • #3
      Re: juiste lenzen op dslr of beter bridge

      dag mnoach,
      da's natuurlijk wel de bedoeling, zodat ze het bereik leert kennen.
      Maar ik heb (behalve de Tamron 17-55, 2.8) geen van de aangegeven lenzen. Ik startte met een Sigma 18-200 en ging dan over naar Tamron 17-55 en Canon 70-200 F4. Met die laatste ziet ze zich niet rond te lopen, te opvallend.
      Zou graag wat ervaringen lezen van mensen die één of meerdere van die lenzen hebben en waarom ze al dan niet overgestapt zijn op andere.

      Comment

      Working...
      X