Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 50 en 85 mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 50 en 85 mm

    Beste

    Ik overweeg om beide brandpuntafstanden aan te schaffen, naast een 35 mm 1,8.

    Inzake de 50 mm (AF D) lees ik op DxO dat de 1,8 beter zou zijn op fullframe qua algemene scherpte dan de 1,4. Zijn er van jullie die deze twee lenzen hebben of hebben gehad en welke zou uw voorkeur verdienen. Of toch beter kiezen voor een nieuwere AF-S (voor mij minder belangrijk, heb motor in body)

    Inzake de 85 mm lees ik dat de AF-S algemeen betere resultaten geeft, klopt dit met jullie bevindingen?

    Thx voor jullie input!

  • #2
    Re: Nikon 50 en 85 mm

    Ik heb de 'oude' versies; 50/1.8 AF en 85/1.8AFD. Beiden tweedehands gekocht voor een zacht prijsje.
    De 50/1.8 AF is super vanaf f2.8 en bruikbaar vanaf f2.2 (f1.8 is niet bijzonder), de AFS-versie zou ietsje beter zijn bij grote opening.
    De 85/1.8 AFd is vanaf f2.2 al fenomenaal, ik denk dat de verschillen met de AFS-versie van deze lens nauwelijks of niet zullen zichtbaar zijn. Het is moeilijk om een toppertje nog beter te maken.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon 50 en 85 mm

      Oorspronkelijk geplaatst door ELDD Bekijk bericht
      Beste

      Ik overweeg om beide brandpuntafstanden aan te schaffen, naast een 35 mm 1,8.

      Inzake de 50 mm (AF D) lees ik op DxO dat de 1,8 beter zou zijn op fullframe qua algemene scherpte dan de 1,4. Zijn er van jullie die deze twee lenzen hebben of hebben gehad en welke zou uw voorkeur verdienen. Of toch beter kiezen voor een nieuwere AF-S (voor mij minder belangrijk, heb motor in body)

      Inzake de 85 mm lees ik dat de AF-S algemeen betere resultaten geeft, klopt dit met jullie bevindingen?

      Thx voor jullie input!

      Ik heb van Nikon de 50mm AF-D f1.4 en F1.8 gehad en de 50mm Af-s f1.4.
      De f1.8 is prijs/kwaliteit de beste koop, de Af-s was de beste en de Af-d f1.4 vind ik niet goed (heb er twee gehad) wegens gewoon te soft vollopen.
      De 50mm Af-s f1.8 zou ook heel goed zijn qua prijs/kwaliteit maar die heb ik nog niet gehad, ik heb nu nog een af-d f1.8 en die voldoet.

      Ik heb ook zo'n 35mmf1.8 zoals jij gehad en die vond ik beter dan de meeste 50mm's....

      85mm heb ik nog niet gekocht, daar gebruik ik m'n 70/200 voor
      D800 en een goed glasservies

      Comment


      • #4
        Re: Nikon 50 en 85 mm

        Ik zou van beiden de Sigma's 1.4's aanschaffen en niet alleen voor de 77mm filtermaat.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Nikon 50 en 85 mm

          Ik heb beide lenzen, erg goede ervaringen mee op een D90 eerst & momenteel een D7000. Beide ruil ik nu echter in om te gebruiken op mijn 'bestelde' D800.
          De 50mm 1.4 AF-S nu al aangeschaft en die is inderdaad volopen wat scherper en algemeen wat contrastrijker maar erg groot zijn de verschillen tot nu toe niet.

          Mijn 85mm 1.8 Af-D verkoop ik mocht je interesse hebben.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon 50 en 85 mm

            Oorspronkelijk geplaatst door andydeglorie Bekijk bericht
            Ik heb beide lenzen, erg goede ervaringen mee op een D90 eerst & momenteel een D7000. Beide ruil ik nu echter in om te gebruiken op mijn 'bestelde' D800.
            De 50mm 1.4 AF-S nu al aangeschaft en die is inderdaad volopen wat scherper en algemeen wat contrastrijker maar erg groot zijn de verschillen tot nu toe niet.

            Mijn 85mm 1.8 Af-D verkoop ik mocht je interesse hebben.
            Ik heb net een 50mm nikkor 1.8G versie aangeschaft die behoorlijk goed werkt op men d800
            De 3 geteste nikkors 50mm 1.4G hadden allemaan ferme backfocus en die werkt bij jou op je d800 normaal ?

            85/ 1.8D werkt trouwens ook prima
            Mijn site...
            vandaelefotografie.be
            * BD0916BE *

            Comment

            Working...
            X