Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verschil tussen de lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • verschil tussen de lenzen

    ik ben van plan om een nieuw spiegelreflex fototoestel te kopen, mijn voorkeur gaat momenteel om die aan te kopen via de site van Pixmania.be.

    ik heb momenteel gekozen om een toestel van canon eos 550D of eos 600D aan te schaffen.

    vooreerst wens ik te weten of dit als gewone liefhebben een toestel is die ik in vertrouwen mag aankopen, en ten tweede zie ik ook dat er een verschil is tussen de volgende lenzen
    EF-S 18-55 mm IS II
    EF-S 18-55 IS

    Wat raden jullie mij aan. en heeft er ook iemand ervaring met aankopen via pixmania?

    in afwachting op het antwoord groet ik jullie hoogachtend
    Folker

  • #2
    Re: verschil tussen de lenzen

    De 550d is een goed toestel, zeker om mee te beginnen. Ik heb de ef-s 18-55 is hier in de kast liggen. Verschil met de II versie weet ik niet. Zonder reden zullen ze geen nieuwe versie op de markt brengen.
    Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
    flickr

    Comment


    • #3
      Ik zou voor de 550D gaan, heerlijk toestel.
      En de kitlens is ook goed genoeg om mee te beginnen, misschien wil je wel meer zoom..
      Als het budget laag is kun je kijken voor fd lenzen.
      Ben je warschijnlijk wat goedkoper uit.

      Comment


      • #4
        Re: verschil tussen de lenzen

        Ik heb mijn 600D sinds begin dit jaar.
        Het uitklapschermpje is al meermaals nuttig geweest en zowat het enige vermeldenswaardige verschil met 550D.

        De opmerkingen die ik heb zijn van ergonomische aard, maar niets kritiek:
        De grip vind ik net iets te klein.
        Een LCD bovenaan om de instellingen te controleren en snel aan te passen mis ik ook.
        Ik heb het nog wat moeilijk om perfect te kaderen met een viewfinder van 95%.

        Betreft de verschillen tussen de lenzen: http://forum.belgiumdigital.com/f35/...ii-360152.html

        Over pixmania doe ik geen uitspraak. De prijs zit redelijk goed.
        Fuji X-T3 | 12 f2 | 23 f1.4 | 35mm f2 || Canon in de kast

        Comment

        Working...
        X