Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sima of tamro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sima of tamro

    graaf jullie mening over de sigma 10-20 en de tamron 10-24
    grts
    __________________________________________________ _
    Sony A580 en wat glas.

  • #2
    Re: sima of tamro

    Over welke Sigma 10-20 heb je het? Er zijn twee modellen, de 4-5.6 (filter 77mm) en de 3.5 (filter 82mm). Beide zijn HSM.

    Ik heb de 4-5.6, en ben daar tevreden over. Ik gebruik deze lens niet intensief, maar de beeldkwaliteit is meer dan OK. Gezien de prijs (450-500 euro) vind ik het een goede deal. De 3.5 kost 600-650 euro. Omdat ik bij deze ook een andere polarizer had moeten kopen, ook weer 100-150 eur, kwam dat te duur uit, 250 euro meer voor een objectief dat niet intensief gebruikt wordt.
    D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

    Comment


    • #3
      Re: sima of tamro

      Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
      Over welke Sigma 10-20 heb je het? Er zijn twee modellen, de 4-5.6 (filter 77mm) en de 3.5 (filter 82mm). Beide zijn HSM.

      Ik heb de 4-5.6, en ben daar tevreden over. Ik gebruik deze lens niet intensief, maar de beeldkwaliteit is meer dan OK. Gezien de prijs (450-500 euro) vind ik het een goede deal. De 3.5 kost 600-650 euro. Omdat ik bij deze ook een andere polarizer had moeten kopen, ook weer 100-150 eur, kwam dat te duur uit, 250 euro meer voor een objectief dat niet intensief gebruikt wordt.
      ik had het inderdaad over de 4-5.6
      grts
      __________________________________________________ _
      Sony A580 en wat glas.

      Comment


      • #4
        Ik heb uit reviews gezien dat de sigma erg goed is en beter presteerd dan de tamron,
        Daarom ook ga ik de sigma kopen

        Comment


        • #5
          Re: sima of tamro

          Aangezien beide lenzen vrij makkelijk te vinden zijn, neem je body en ga naar een winkel waar ze ze alletwee op voorraad hebben. Maak een paar proefshots, bekijk die thuis op je gemak, en beslis.

          Reviews zijn doorgaans betrouwbaar, maar de reviewer is ook een mens met zijn voorkeuren.

          NB: zoals ik hierboven schreef, ik heb de Sigma, en heb geen ervaring met de Tamron. Ik neem dus geen standpunt in, ik herhaal alleen dat ik tevreden ben over de Sigma, los van elke vergelijking.
          D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

          Comment


          • #6
            Re: sima of tamro

            hier kan je vergelijken : http://www.the-digital-picture.com/R...mp=0&APIComp=0
            daar kan je zelf de conclusies trekken, maar de sigma lijkt mij duidelijk beter.
            Als je vergelijkt vergelijk dan met dezelfde diaframa's en mm's

            Comment


            • #7
              Re: sima of tamro

              Als je geld over hebt, kijk dan even voor een nieuw toetsenbord Je mist wat letters en dat komt mij erg bekend voor (heb het zelf ook vaak als het toetsenbord vuil of kapot is).
              https://www.naturephotoportal.com/

              Comment


              • #8
                Re: sima of tamro

                Ik heb de Sigma 10-20/F4-5.6 te koop staan. Als je interesse hebt, klik
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

                Comment


                • #9
                  Re: sima of tamro

                  Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                  Ik heb de Sigma 10-20/F4-5.6 te koop staan. Als je interesse hebt, klik
                  Dat lijkt me dan een duidelijke zaak
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

                  Comment

                  Working...
                  X