Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ongeval met blikschade: Canon 10D laten vallen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ongeval met blikschade: Canon 10D laten vallen

    Gisteren zwaar geschrokken, toen mijn Canon 10D met 28-123mm lens met een harde klap tegen de grond sloeg, toen ik wat verstrooid mijn rugzak uit de auto nam. Eigen schuld, natuurlijk, ik had de rugzak goed moeten sluiten.
    Gelukkig valt het nogal mee: de lens is licht beschadigd (wat plastiek er af). De body liep wat blikschade op aan de bovenkant (dicht bij de sluiterknop of hoe je dat): een beetje verf er af en een klein deukje. Ook wat schaafwonden ter hoogte van de flitser.
    Het toestel zelf werkt nog perfect.

    Mijn vraag hierbij: weet iemand of zoiets te herstellen valt en zo ja waar? Ik ben van Antwerpen en zou mijn toestel als het kan niet graag blootstellen aan de bekende service van Canon.

    Vriendelijke groet, hugoke

  • #2
    Wat wil je herstellen als alles nog perfect werkt? Wil je het toestel uitdeuken? Herschilderen? Of hoe moeten we 'herstellen' lezen? Het lijkt me niet zo evident om krasjes en zo onzichtbaar te maken...

    Comment


    • #3
      In het Gentse zou er een onafhankelijk hersteller van foto en videomateriaal zitten, maar ik weet niet hoe die heet of waar die precies zou zitten. Ik heb het van horen zeggen van een pro fotograaf... Op zich help ik je hiermee niet echt, maar je zou eens wat rondvraag kunnen doen in die richting.
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment


      • #4
        ai ai, blijkbaar ook twee mm van die lens afgeschaaft, je geeft aan dat het een 28-123 is, dat zal wel een 125 geweest zijn toch sterkte

        Comment


        • #5
          Wat wil je herstellen als alles nog perfect werkt? Wil je het toestel uitdeuken? Herschilderen? Of hoe moeten we 'herstellen' lezen? Het lijkt me niet zo evident om krasjes en zo onzichtbaar te maken...

          --------------------------------------------------------------------------------


          Ik ben in het algemeen niet te erg gehecht aan voorwerpen.
          Het blutske ontsiert de camera en ik maak me wat zorgen over verdere aantasting (al zal ie wellicht niet roesten?)
          ... maar inderdaad, het gaat slechts over eventueel oplappen van de carosserie.
          Misschien is het allemaal niet de moeite waard. Ik ben wat blij dat het machien nog perfect werkt.

          Groetjes, Hugo

          Comment


          • #6
            Ik zou niet aan herstellen denken. Je weet niet hoelang je hem moet missen en mogelijk komt hij stuk terug.
            Laat de schade om je er permanent aan te herinneren dat je er voorzichtig mee moet omspringen.
            Albums
            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

            Comment


            • #7
              hugo, met nen 300D gene schrik, is van plastiek (rijmt zelfs)

              Originally posted by hugoke
              Wat wil je herstellen als alles nog perfect werkt? Wil je het toestel uitdeuken? Herschilderen? Of hoe moeten we 'herstellen' lezen? Het lijkt me niet zo evident om krasjes en zo onzichtbaar te maken...

              --------------------------------------------------------------------------------


              Ik ben in het algemeen niet te erg gehecht aan voorwerpen.
              Het blutske ontsiert de camera en ik maak me wat zorgen over verdere aantasting (al zal ie wellicht niet roesten?)
              ... maar inderdaad, het gaat slechts over eventueel oplappen van de carosserie.
              Misschien is het allemaal niet de moeite waard. Ik ben wat blij dat het machien nog perfect werkt.

              Groetjes, Hugo

              Comment


              • #8
                Ik heb mijn D1 onlangs ook eens laten vallen.
                Op mijn beide Canons had ik een handstrap, zodat het praktisch onmogelijk was om die te laten vallen vermits ik steeds de body via de strap vasthield.
                Nikon heeft dat dus ook, maat onbetaalbaar.

                Onlangs nam ik hem uit de rugzak en bleef ik ergens achter haken, pats, op de grond. Nader inspectie leerde mij dat er niets aan de body of lens was.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Tom
                  Ik heb mijn D1 onlangs ook eens laten vallen.
                  Maar daar mag je dan ook met een hamer op slaan.
                  Pieter
                  --
                  Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                  Comment

                  Working...
                  X