Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

24-70mm 2.8 of 17-55mm 2.8?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 24-70mm 2.8 of 17-55mm 2.8?

    Ik zou me graag een nikkor 24_77mm aanschaffen voor op mijn D90, maar ik heb al op veel forums gelezen dat je dan beter af bent met een 17-55 momentel bezit ik een 18-105 en persoonlijk zie ik geen enorm verschil tussen 17mm en 24 als ik dit op mijn 18-105 instel...

    De enigste reden wanneer ik een verschil zie is als ik foto's trek in steden, aan de andere kant heeft 70mm dan een voordeel voor portret foto's

    Zou graag eens weten wat een meer ervaren fotograaf zou aanraden en waarom
    D90 /10.5mm 2.8 (nikkor)/ 50mm 1.8 G(nikkor) / 24-70mm 2.8 (nikkor)/18-105mm 3.5-5.6 G (nikkor)

  • #2
    Re: 24-70mm 2.8 of 17-55mm 2.8?

    Persoonijk denk ik dat je een F2.8 niet voor landschap zal gebruiken, er zal gewoon te weinig scherp zijn. Een breedhoek heb je al. Persoonlijk denk ik dat je meer zal zijn met een 24-70 f2.8 voor portret, ik ga mij een tamron 28-75 f2.8 aanschaffen. Deze schijnt het ook goed te doen.
    Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
    flickr

    Comment


    • #3
      Re: 24-70mm 2.8 of 17-55mm 2.8?

      Oorspronkelijk geplaatst door brichebb Bekijk bericht
      Ik zou me graag een nikkor 24_77mm aanschaffen voor op mijn D90, maar ik heb al op veel forums gelezen dat je dan beter af bent met een 17-55 momentel bezit ik een 18-105 en persoonlijk zie ik geen enorm verschil tussen 17mm en 24 als ik dit op mijn 18-105 instel...
      Waarom ben je op zoek naar een nieuw objectief wat in dezelfde range valt als je huidige? Voldoet de 18-105 mm op bepaalde fronten niet zo goed meer? Je hebt namelijk wel een objectief in handen waar je allround mee uit de voeten kan, van groothoek tot licht tele. Mogelijk ben je op zoek naar een meer lichtsterk objectief, of wil je in je foto's minder scherptediepte realiseren, dan zou 1 van de genoemde objectieven een uikomst kunnen zijn. Let wel...loop je veel in een stad rond om foto's te maken, dan is een beetje groothoek meer dan welkom. De 24-70 mm gaat je dat in ieder geval niet geven, daarvoor moet je echt uitwijken naar iets wat 18 mm of korter is qua brandpuntsafstand.
      Naast de dure Nikkor objectieven zijn de Tamrons 17-50 mm/f2.8 (non VC) en de 28-75 mm/f2.8 ook hele fijne en goede objectieven om mee te werken. Voordelen zijn in ieder geval een lager gewicht en een veel lagere aanschafprijs...
      Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

      Comment


      • #4
        Re: 24-70mm 2.8 of 17-55mm 2.8?

        Als je "top of the bill" wilt...zeker de 24-70 nemen. Ook als je ooit van plan bent over te gaan naar fullframe.

        Als je zeer goed wilt, enkel niet optimaal bruikbaar op fullframe dan ga je voor de 17-55...

        Als je budget een grote rol laat spelen...dan ga je voor de tamron 17-50 f2.8 (als je geen fullframe aspiraties hebt....sigma variant is ook een optie)...of voor de tamron 28-75 f2.8 (als je wel fullframe aspiraties hebt).

        Tamron vs. -------->Nikkor

        +Licht --------------> - Zwaar
        +Prijs ---------------> - Prijs
        -minder snel -------> + Snel
        -Plastik -------------> + Build like a tank

        Als je geduld hebt kan je ook de opvolger van de Tamron in de gaten houden. Ik zou die dan wel weer afwegen naarst de Sigma 24-70 HSM versie, welke ook zeer goed is! (Maar van een andere prijsklasse...vermoedelijk in de buurt van de nieuwe Tamron)...persoonlijk...zou ik in die prijsklasse iets doorsparen en de Nikkor nemen.

        Dit er vanuit gaande dat je werkelijk iets hebt aan de f2.8...daar doe ik verder geen uitspraken over (zal je zelf het beste weten).
        Mijn objectieven zijn all round...

        Comment


        • #5
          Re: 24-70mm 2.8 of 17-55mm 2.8?

          Ik zoek een 2.8 lens omdat ik toch veel foto's binnen trek en ik werk niet graag met flash, bovendien vind ik het mooier om gebruik te kunnen maken van 'bokeh' om u onderwerp te isoleren
          D90 /10.5mm 2.8 (nikkor)/ 50mm 1.8 G(nikkor) / 24-70mm 2.8 (nikkor)/18-105mm 3.5-5.6 G (nikkor)

          Comment


          • #6
            Re: 24-70mm 2.8 of 17-55mm 2.8?

            Ik heb sinds het weekend hier een 24-70 liggen en vind de breedhoek niet echt breed op een d80. Ik heb hem aangekocht omdat ik wil gaan overstappen op een fullframe. Het 17-55 of 17-50 bereik is op een crop fijner vind ik persoonlijk. Die 20mm van 50mm naar 70mm vind ik persoonlijk redelijk klein. Voordeel van de 24-70 is wel dat die vreselijk snel is. Ik heb nog nooit zo'n snelle lens gezien. De tamron 17-50 is wel iets trager en maakt wat meer geluid. De scherpte is wel weer super.
            Groeten Remco.

            Comment


            • #7
              Re: 24-70mm 2.8 of 17-55mm 2.8?

              Oorspronkelijk geplaatst door brichebb Bekijk bericht
              Ik zoek een 2.8 lens omdat ik toch veel foto's binnen trek en ik werk niet graag met flash, bovendien vind ik het mooier om gebruik te kunnen maken van 'bokeh' om u onderwerp te isoleren
              Dat gaat beter lukken met je 50mm dan met een 2.8 standaardzoom

              Comment

              Working...
              X