Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon D30 + Canon EF 28-135 IS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon D30 + Canon EF 28-135 IS

    Hoi,

    Na wat research op het evergrowing net, een vraagje.
    Ik ben van plan een digitale reflex te kopen. Vermits budget niet al te groot is , ga ik een canon D30 tweedehands kopen. Ik heb eens opgezocht welke lenzen de beste prijs/kwaliteit geven. De canon EF 28-135 USM met IS komt er overal als beste uit. Kost rond de 300 Euro.

    Zijn er andere lenzen met ongeveer hetzelfde bereik? Hoe zit het met de lichtsterkte van zo¡¦n canon lens? Is de keuze van de D30 een goede keuze voor iemand die pas begint met digitale fotografie? (lees: reflexcamera¡¦s)

    Iemand enig idee over hoelang zo¡¦n D30 meegaat qua shutter bewegingen („³ aantal foto¡¦s genomen)

    Alvast bedankt voor de hulp,


    Salut

  • #2
    Hoi klok,

    Tuurlijk... een D30 blijft een uitstekend toestel met alle mogelijkheden van een nieuwe DSLR. Hoelang een toestel meegaat weet ik niet maar ik zit nu aan +25.000 opnames en werkt nog als van in het begin. Hij zal ook pas vervangen worden als hij werkelijk de pijp aan Maarten geeft. Ik zie dat je van Limburg bent, ik woon in Sint-Truiden, dus als je wil mag je altijd wel eens komen proefschieten, heb ook wel enkele lenzen, maar geen 28-135IS USM.

    Greets,
    Tom
    Canon 6D

    Comment


    • #3
      Originally posted by klok
      Hoi,

      Na wat research op het evergrowing net, een vraagje.
      Ik ben van plan een digitale reflex te kopen. Vermits budget niet al te groot is , ga ik een canon D30 tweedehands kopen. Ik heb eens opgezocht welke lenzen de beste prijs/kwaliteit geven. De canon EF 28-135 USM met IS komt er overal als beste uit. Kost rond de 300 Euro.

      Zijn er andere lenzen met ongeveer hetzelfde bereik? Hoe zit het met de lichtsterkte van zo¡¦n canon lens? Is de keuze van de D30 een goede keuze voor iemand die pas begint met digitale fotografie? (lees: reflexcamera¡¦s)

      Iemand enig idee over hoelang zo¡¦n D30 meegaat qua shutter bewegingen („³ aantal foto¡¦s genomen)

      Alvast bedankt voor de hulp,


      Salut

      ge zult serieus wat geluk moeten hebben om de 28-135IS voor 300 euro te vinden. Reken eerder op 400-425 euro

      Comment


      • #4
        Tom, bedankt voor de uitnodiging, ik zit momenteel in de gips dus voorlopig zal het niet lukken om af te spreken.
        Als je de 28-135 niet hebt, welke lenzen heb je dan wel?

        Fotofiel: dromen mag hé, heb eens op ebay.com gekeken en het moet lukken om ze ginds te kopen, kwestie is dan van de invoerrechten te ontlopen...

        C.

        Comment


        • #5
          Ben heel tevreden over mijn D30. Een goede lens die je nogal makkelijk kan vinden is de 28-105 3,5-4,5 USM . Opletten dan je geen 4,5-5,6 koopt, omdat deze bijlange niet dezelfde kwaliteit geeft.

          Mocht je een keertje deze lens willen testen mag je altijd even langs komen.



          Originally posted by klok
          Hoi,

          Na wat research op het evergrowing net, een vraagje.
          Ik ben van plan een digitale reflex te kopen. Vermits budget niet al te groot is , ga ik een canon D30 tweedehands kopen. Ik heb eens opgezocht welke lenzen de beste prijs/kwaliteit geven. De canon EF 28-135 USM met IS komt er overal als beste uit. Kost rond de 300 Euro.

          Zijn er andere lenzen met ongeveer hetzelfde bereik? Hoe zit het met de lichtsterkte van zo¡¦n canon lens? Is de keuze van de D30 een goede keuze voor iemand die pas begint met digitale fotografie? (lees: reflexcamera¡¦s)

          Iemand enig idee over hoelang zo¡¦n D30 meegaat qua shutter bewegingen („³ aantal foto¡¦s genomen)

          Alvast bedankt voor de hulp,


          Salut

          Greetz,

          Comment


          • #6

            Zowel de D30 als de 28 - 135 IS zijn heel goed. Mijn eerste SLR was ook een D30. Ik ben er altijd zeer tevreden over geweest, zo tevreden zelfs dat ik onlangs een okkazie D30 gekocht heb als tweede toestel. Als je een beetje zoekt en geduld hebt, kan je een D30 vinden voor ongeveer 700 euro. Voor een goede Canon 28 - 135 IS zal je toch 400 euro moeten neertellen.
            Zelf zou ik ook de Sigma 24-70/2.8 overwegen. Je hebt minder zoombereik maar het is wel een goede lens die veel lichtsterker is. Je hebt een nieuwe Sigma voor dezelfde prijs als de Canon in okkazie...

            Patrick

            Comment


            • #7
              Originally posted by sopa

              Als je een beetje zoekt en geduld hebt, kan je een D30 vinden voor ongeveer 700 euro. Voor een goede Canon 28 - 135 IS zal je toch 400 euro moeten neertellen.

              Patrick


              Gewoon even vraagje tussendoor. Is dat niet wat veel, nog 700 euro uitgeven aan een d30, als je ziet dat je een splinternieuwe 300d al voor een klein 900 euro kan vinden (met garantie).
              't is gewoon de vraag, valt dat dan nog echt te verantwoorden van aan een 2ehands toestel 700 euro te geven. Ik heb al een tijd met die vraag gezeten, zeker op de moment dat ik nog zat te twijfelen, tussen een 2ehands en een nieuw (model), en door het geringe prijsverschil tussen beide heb ik dan toch maar besloten om voor iets nieuw te gaan.
              To make your dreams come true, wake up

              Comment


              • #8
                Ook de Tokina 28-70 2.6-2.8 is een heel goede lens.

                Kijk ook eens in de koopjeshoek
                http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=41007
                www.damafoto.be
                Facebook Damafoto

                Comment


                • #9
                  Originally posted by jdm
                  Originally posted by sopa

                  Als je een beetje zoekt en geduld hebt, kan je een D30 vinden voor ongeveer 700 euro. Voor een goede Canon 28 - 135 IS zal je toch 400 euro moeten neertellen.

                  Patrick


                  700 euro is een richtprijs voor okkazie D30 MET garantie. Ikzelf heb er één gevonden voor 650 euro met 6 maanden garantie. Het is en blijft een heel goede camera. Ik heb nooit met een 300D gewerkt. Ik kan ze dus niet gaan vergelijken.


                  Gewoon even vraagje tussendoor. Is dat niet wat veel, nog 700 euro uitgeven aan een d30, als je ziet dat je een splinternieuwe 300d al voor een klein 900 euro kan vinden (met garantie).
                  't is gewoon de vraag, valt dat dan nog echt te verantwoorden van aan een 2ehands toestel 700 euro te geven. Ik heb al een tijd met die vraag gezeten, zeker op de moment dat ik nog zat te twijfelen, tussen een 2ehands en een nieuw (model), en door het geringe prijsverschil tussen beide heb ik dan toch maar besloten om voor iets nieuw te gaan.

                  Comment


                  • #10
                    @jdm: Ik heb me ook die bedenking gemaakt, maar ik heb echt voor mezelf uitgemaakt dat ik er zeker niet meer als 900 Euro aan ga geven, met lens wel te verstaan. Of dit dan de 28-135 of de 28-105 wordt laat ik in het midden, maar denk dat ik qua body echt geen andere keuze heb als de D30 en ik ben er zeker van dat dit een zeer goede camera is. Ik ben ook voorlopig niet van plan om er mijn hoofdhobby van te maken, dus om er veel geld tegenaan te gooien, daar pas ik voor...

                    @the others Bedankt voor de info, ik ga me nog wat verder verdiepen in de materie.

                    Ik hou je op de hoogte (als ik er eentje op de kop kan tikken, eerste foto die ik trek, komt op het forum...)

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by klok
                      @jdm: Ik heb me ook die bedenking gemaakt, maar ik heb echt voor mezelf uitgemaakt dat ik er zeker niet meer als 900 Euro aan ga geven, met lens wel te verstaan. Of dit dan de 28-135 of de 28-105 wordt laat ik in het midden, maar denk dat ik qua body echt geen andere keuze heb als de D30 en ik ben er zeker van dat dit een zeer goede camera is. Ik ben ook voorlopig niet van plan om er mijn hoofdhobby van te maken, dus om er veel geld tegenaan te gooien, daar pas ik voor...



                      Vasthouden die gedachte, ik dacht ook van max 900 euro uitgeven, en wat op het gemakske aandoen, maar ik ben verder beginnen redeneren, en van het ene komt het andere, en ik heb me dan maar een d70 met 17-70 besteld, en dan heb ik nog geen euro uitgegeven aan een aanvaardbare 300mm lens.
                      To make your dreams come true, wake up

                      Comment


                      • #12
                        De D30 is nog altijd een zeer goede camera.
                        Het maakte voor mij niet echt veel uit dat het maar 3,25 Mp was.
                        Voor mij waren de snelheid (tov prosumer), het verschil in DOF en de keuze van objectief doorslaggevend. Met goede objectieven zal je zeker geen spijt hebben van een D30. Zoals met elke camera zijn er wat mindere punten, maar daar leer je mee leven.

                        Indien je wat rondzoekt kan je een D30 in goede conditie vinden voor een zachte prijs.

                        Indien je eens een D30 wil testen mag je altijd eens een mailtje laten.


                        Originally posted by jdm
                        Originally posted by klok
                        @jdm: Ik heb me ook die bedenking gemaakt, maar ik heb echt voor mezelf uitgemaakt dat ik er zeker niet meer als 900 Euro aan ga geven, met lens wel te verstaan. Of dit dan de 28-135 of de 28-105 wordt laat ik in het midden, maar denk dat ik qua body echt geen andere keuze heb als de D30 en ik ben er zeker van dat dit een zeer goede camera is. Ik ben ook voorlopig niet van plan om er mijn hoofdhobby van te maken, dus om er veel geld tegenaan te gooien, daar pas ik voor...



                        Vasthouden die gedachte, ik dacht ook van max 900 euro uitgeven, en wat op het gemakske aandoen, maar ik ben verder beginnen redeneren, en van het ene komt het andere, en ik heb me dan maar een d70 met 17-70 besteld, en dan heb ik nog geen euro uitgegeven aan een aanvaardbare 300mm lens.
                        Greetz,

                        Comment


                        • #13
                          Tijdens mijn zoektocht, handige site tegengekomen
                          http://www.photodo.com/prod/lens/canon.shtml#Canon, geeft een overzicht van alle lenzen...

                          Ben wel verschoten van het gewicht van die 28-135, een halve kilo!!! samen met de D30 is dat dan 1kg300, als ik me niet vergis.

                          Comment


                          • #14
                            Misschien een link die je kan intereseren.

                            http://www.tawbaware.com/canon_lens_test.htm



                            Originally posted by klok
                            Tijdens mijn zoektocht, handige site tegengekomen
                            http://www.photodo.com/prod/lens/canon.shtml#Canon, geeft een overzicht van alle lenzen...

                            Ben wel verschoten van het gewicht van die 28-135, een halve kilo!!! samen met de D30 is dat dan 1kg300, als ik me niet vergis.
                            Greetz,

                            Comment


                            • #15
                              @zippie: je maakt het me niet makkelijker Maar dat was ook niet de bedoeling hé...

                              1 kogel is al door de kerk. Net een canon D30 gekocht, binnen twee weken zou ie hier moeten zijn... Can't wait!!!!

                              Nu nog de lens, nog een twijfelgevalletje...

                              Comment

                              Working...
                              X