Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke kitlens Konica-Minolta 7D ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke kitlens Konica-Minolta 7D ?

    Bij mijn 7D was een 28-135 4.0-4.5 Beercan, heel mooi en beroemd stuk Minolta glas ... maar op zoek naar de ' juiste ' kitlens' kom ik er niet uit ... 28-75 2.8 ? 17-35 2.8-4.0 ? .... zie ook al eens een 18-70 3.5-5.6 , maar die is er vermoedelijk pas gekomen samen met de 5D .... kan iemand daar klare wijn over schenken ?

  • #2
    Re: Welke kitlens Konica-Minolta 7D ?

    Op dyxum vind je een lijst met alle A-mount lenzen die op een 7D passen.
    Dyxum lens guide provides information about most lenses ever released for Minolta and Sony Alpha system (A-mount and E-mount DSLR, SLT, and ILC cameras)


    Waarschijnlijk heb je de combinatie 7D en de 28-135 niet nieuw bij de fotohandelaar gekocht. Deze lens was al lang uit procuctie toen de 7D verscheen.

    De originele 7D kit had een 18-70 3.5-5.6

    Nog ter info : de 28-135 is geen Beercan. Beercan is de benaming voor de Minolta 200/f4 en verwijst naar de afmeting van deze lens die overeenkomt met de groot-formaat bierblikken.

    Comment


    • #3
      Re: Welke kitlens Konica-Minolta 7D ?

      Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht

      Nog ter info : de 28-135 is geen Beercan. Beercan is de benaming voor de Minolta 200/f4 en verwijst naar de afmeting van deze lens die overeenkomt met de groot-formaat bierblikken.
      Je bedoelt natuurlijk de 70-210 F4

      De 17-35 en 28-75 waren simultaan met de 7D verschenen...maar of ze als "kit" verkocht werden...Ik heb hier nog een "prijslijst" van vroeger van Minolta en daar wordt zelfs de 28-100 "in kit" verkocht met de 7D. De prijslijst is wel van eind 2005, dus de 5D was toen ook al uit. Maar 't klopt inderdaad wel dat de 18-70 pas verschenen was met de 5D en niet met de 7D!

      Comment


      • #4
        Re: Welke kitlens Konica-Minolta 7D ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
        Je bedoelt natuurlijk de 70-210 F4
        je hebt gelijk. Het is ook al een DSLR-eeuwigheid geleden.
        Ik had een 7D kit met de 18-70. Had deze lens eigenlijk niet nodig, maar ze kostte slechts 49€ extra. Heb ze meteen doorverkocht met een analoge Minolta body.
        Last edited by notex; 1 april 2012, 13:00.

        Comment


        • #5
          Re: Welke kitlens Konica-Minolta 7D ?

          Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
          je hebt gelijk. Het is ook al een DSLR-eeuwigheid geleden.
          Ik had een 7D kit met de 18-70. Had deze lens eigenlijk niet nodig, maar ze kostte slechts 49€ extra. Heb ze meteen doorverkocht met een analoge Minolta body.
          De 7D kit met 18-70 staat ook op mijn prijslijst (officieel 1439euro destijds)

          Comment


          • #6
            Re: Welke kitlens Konica-Minolta 7D ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
            De 7D kit met 18-70 staat ook op mijn prijslijst (officieel 1439euro destijds)
            Valt nog mee, mijn eerste DSLR in 1996 was een Minolta RD175 met 1,8Mp @ 199.990Bfr. Daarbij moest er in de pc nog een SCSI-kaart van 3000Bfr geplaatst worden.

            Wie zegt daar dat alles duurder wordt ? (nu zal ik zeker om de oren geslagen worden met de benzineprijzen )

            Comment


            • #7
              Re: Welke kitlens Konica-Minolta 7D ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
              De 7D kit met 18-70 staat ook op mijn prijslijst (officieel 1439euro destijds)
              Allen bedankt voor je input ... een 18-70 kitlensje zullen we uitkijk naar houden ... zonde om de 28-135 er laten op te staan in de kast ( ben SLR verzamelaar en daar horen ook al de eerste generaties digitalen bij )

              Comment

              Working...
              X