Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon d300s en 18-200 tweedehands niet gekocht wegens twijfel bij testen. Terecht?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon d300s en 18-200 tweedehands niet gekocht wegens twijfel bij testen. Terecht?

    Hallo,

    Ik wou graag een d300s kopen met 18-200 lens omdat me dat een hele leuke combo lijkt voor te reizen, en de sealing etc is dan ook nog heel mooi meegenomen aangezien we 2 maanden in de natuur gaan zitten en kamperen etc...

    Nu had ik er een gevonden en had ik afgesproken om het toestel te bekijken/kopen.

    toen hij aankwam, een uur te laat overigens omdat hij de camera blijkbaar thuis vergeten was en dat pas halverwege ontdekte en dus terug op en af moest, heb ik het toestel dan getest.

    langs buiten zag het er allemaal prima uit, een paar krasjes op het dekplaatje, maar de lcd zelfs was perfect in orde en dan verwachte ik ook aangezien hij maar 3600 clicks had...

    maar toen testte ik de 18-200 en die draaide van ongeveer 50mm redelijk stroef. je moest echt kracht zetten vanaf 50mm on nog te zoomen. ik heb geen ervaring met deze lens, maar dit leek me echt niet normaal... hij had ook een 18-105 bij en die draaide heel erg soepel...

    ook het focussen liep niet echt gezwind... soms stelde hij gewoon niet echt scherp en als hij het wel deed duurde dit best lang vond ik... misschien ben ik het anders gewoon van bij mijn canon, maar als die focused, gaat hij razendsnel en lijkt het misschien ook alsof hij zo iets te ver, iets te kort en dan pats erop... je snapt hopelijk wel wat ik bedoel..

    bij deze duurde het bijna een seconde en dan stond hij wel meteen juist, dus een beetje anders dan bij canon, ik weet het niet?

    is dit normaal voor deze lens en body of heb ik een goede keuze gemaakt door niet op de deal in te gaan? misschien ben ik gewoon canon te gewoon?

    ik ben heel benieuwd naar jullie meningen
    500px

  • #2
    Re: nikon d300s en 18-200 tweedehands niet gekocht wegens twijfel bij testen. Terecht

    De D300s is een dijk van een camera, dat zal iedere bezitter je kunnen vertellen maar dit toestel is denk is toch beter af met beter glas. Begrijp me niet verkeerd. Ik heb jaren met de 18-200 gewerkt op een D70 maar met m'n D300s heb ik toch ook voor 2 lenzen gekozen in plaats van deze all round. Vond het ook niet ideaal.

    Ikzelf gebruik de Nikkor 17-55 + de 70-300. Als alternatief wordt ook veel de tamron 17-50 voorgesteld
    https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

    Comment


    • #3
      Ik weet het. Maar voor te reizen denk ik wel dat het ideaal is toch heel veel mensen die dit ook vinden. Beter glas kan later nog altijd. Ik ga even voor praktisch over nog betere kwaliteit

      Maar dus jij hebt ervaring met beide.
      Is dat normaal van die lens en de af zoals ik hierboven beschreef?
      500px

      Comment


      • #4
        Re: nikon d300s en 18-200 tweedehands niet gekocht wegens twijfel bij testen. Terecht

        Voor op reis kan je misschien een nikon P510 kopen dan heb je een max van berijk en geen lenzen wisselen.

        Comment


        • #5
          Re: nikon d300s en 18-200 tweedehands niet gekocht wegens twijfel bij testen. Terecht

          nee ik heb liever geen bridge
          mijn keuze is al redelijk hard gemaakt hoor, ik vroeg me vooral af of ik slim geweest ben die d300s met 18-200 niet te kopen omdat er iets mee scheelde, of dat ik me maar iets ingebeeld heb...

          (wat niet wil zeggen dat ik de tips niet apprecieer hoor!)
          500px

          Comment


          • #6
            Re: nikon d300s en 18-200 tweedehands niet gekocht wegens twijfel bij testen. Terecht

            Oorspronkelijk geplaatst door Matty Bekijk bericht

            Maar dus jij hebt ervaring met beide.
            Is dat normaal van die lens en de af zoals ik hierboven beschreef?
            Ik had de allereerste versie vr I en had geen van de problemen die je hier beschrijft.
            https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

            Comment


            • #7
              Re: nikon d300s en 18-200 tweedehands niet gekocht wegens twijfel bij testen. Terecht

              dus je kan die lens bij manier van spreken met 2 vingers zoomen over het hele bereik?
              ik dacht al wel dat dit toch echt niet normaal was voor die lens...

              en dat van het focussen, herken je wat ik bedoel?
              500px

              Comment


              • #8
                Re: nikon d300s en 18-200 tweedehands niet gekocht wegens twijfel bij testen. Terecht

                De 18/200 werkt heel vlot en heeft een snelle en accurate AF, dus volgens mij heb je er goed aan gedaan om hem niet te kopen.
                D800 en een goed glasservies

                Comment


                • #9
                  Re: nikon d300s en 18-200 tweedehands niet gekocht wegens twijfel bij testen. Terecht

                  Als ik iets tweedehands wil kopen gaat de koop niet door bij de minste twijfel die de kop opsteekt.
                  Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                  BD0993BE
                  Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

                  Comment


                  • #10
                    Re: nikon d300s en 18-200 tweedehands niet gekocht wegens twijfel bij testen. Terecht

                    Ik heb ook een D300 met de 18-200 VR1(Deze is meegekomen als kitlens). De 18/200 werkt inderdaad heel vlot en je kan inderdaad met 2 vingers de lens bedienen over gans het bereik. Deze lens loopt hoegenaamd niet stroef en ook het focussen gaat vlot. (de focus is inderdaad snel maar is wel niet zo snel bijvb als op mijn 85 1.8 lens). Ik heb deze lens nu 3 jaar en ik gebruik hem nog steeds weliswaar op een Nikon D80. Op de D300 is deze vervangen door een 17-55 en een 70-200 waarover ik uitermate tevreden ben.

                    Comment


                    • #11
                      Re: nikon d300s en 18-200 tweedehands niet gekocht wegens twijfel bij testen. Terecht

                      Klein puntje, een d300 heeft wel wether sealing maar een 18-200 niet. De 28-300 van nikon weer wel zover ik begreep. Ik heb ook een 18-20o vr voor mijn d80 op vakantie en scherpstellen doet hij vlot. Als het een vr 1 versie is moet de lens zelfs uit zichzelf uitschuiven wanneer je hem naar beneden richt.
                      Groeten Remco.

                      Comment


                      • #12
                        Re: nikon d300s en 18-200 tweedehands niet gekocht wegens twijfel bij testen. Terecht

                        als je iets tweedehands aangeboden krijgt en het geeft je niet het goede gevoel of je hebt de indruk dat je je ergens gaat aan ergeren dan kan je beter van de koop afzien.
                        Albums
                        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                        Comment


                        • #13
                          Re: nikon d300s en 18-200 tweedehands niet gekocht wegens twijfel bij testen. Terecht

                          Die 18-200 lens is echt een prima reislens. Ik heb ze jaren gebruikt met grote tevredenheid.

                          Comment

                          Working...
                          X