Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe lenzen

    Hallo,
    een jaartje geleden heb ik mij een D300s body aangeschaft, daarvoor had ik een D60 met kitlenzen en die lenzen doen nog steeds hun best... (18-55 & 55-200 4-5.6(?))
    Meestal blijf ik bij (rally)-(sport)-fotografie. In mijn geval denk ik dat het best is om over te stappen naar een Nikkor 80-200 2.8 (de AF-D of AF-S?) - (wat ik mij daarbij ook afvraag is wat een converter exact doet, ik heb wel al gezocht op het internet maar ik kom soms tegenstrijdige uitleg tegen. Kan ik, en in dat geval als ik een 2x converter op de 80-200 zou zetten heb ik een 160-400 lens...? En wat gebeurt er met diafragma/....?)
    Bij rally vindt ik het namelijk geen slecht idee om soms op een redelijke afstand te blijven...

    Als tweede lens, zijnde voor concerten ofzo zou ik naar een Tamron 24-70 2.8 gaan, zijn lenzen van Tamron/Sigma/...? eigenlijk goeie kwaliteit? - "Ziet een amateur het verschil"?
    -Raden jullie mij iets anders aan of...? Ik heb tijd en alle info/hulp is welkom om te "kiezen"!

    Indien ik beslis om tweedehands te kopen, waarop moet ik letten, hoe kan ik ze testen en welke gevaren zijn er?

    Alvast bedankt voor reacties!

  • #2
    Re: Nieuwe lenzen

    Alles wat je hier vraagt is met een paar uurtjes zoeken met Google en kijken op het forum te vinden lijkt me zo. Veel leesplezier.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe lenzen

      - Als je een 2x converter gebruikt op een 80-200 wordt dit een 160-400.
      Het kleinste diafragma is dan F5.6.
      Als je een Kenko 2x Pro 300 DGX gebruikt, blijft autofocus werken en info wordt door gegeven.

      - Een Tamron 28-75mm 2.8 is een goed objectief maar bij weinig licht toch wat traag met focussen.
      Echt scherp vanaf F4 en bruikbaar op F2.8.
      Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe lenzen

        Bedankt voor de snelle en nuttige info!
        Wat ik mij daarbij ook nog afvraag is of de converter een vertekend beeld kan geven of dergelijke?

        Toen ik een goedkope hama-filter op mijn lens had, bij het fotograferen van wagens met hun lichten aan, had ik "dubbele lichten" in mijn foto. Kan ik dit ook tegenkomen met de converter ertussen of speelt dat helemaal geen rol omdat het licht eerst in de lens binnenkomt...?
        Ik ben onmiddellijk op zoek gegaan naar de converter die u Frankyboy aanhaalde, deze lijkt mij bijzonder goedkoop? Waarin verschillen de duurdere - goedkope?

        bedankt!

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe lenzen

          Met een converter ga je wel kwaliteitsverlies hebben, maar als je moet croppen is dit idem.
          De Kenko's blijken zeer goed te zijn. Vergelijk maar eens met de Nikon TC-2X.
          De nikon is dubbel zo duur en zou niet veel meer scoren.
          Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

          Comment

          Working...
          X