Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2 lenzen of allround, zoals Canon 17-55 f2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2 lenzen of allround, zoals Canon 17-55 f2.8

    Zelf ben ik een zeer tevreden gebruiker van mijn huidige scherpe lenzen 17-40 F4 L / 24-105 F4 L / 70-200 F4 L.
    Mocht ik de 17-40 weg doen, dan mis ik dus de groothoek die bij de 24-105 lens ontbreekt. Wanneer ik enkel gebruik zou maken van de 17-40, dan heb ik weer onvoldoende zoombereik.
    Daarom ben ik op zoek naar een goede allround-lens, die deze beide lenzen zou kunnen vervangen. Hierbij dacht ik dus aan De Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM en de Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM.

    De belangrijkste eigenschappen die ik zoek in een allround-lens zijn de volgende:
    • Zeer snelle autofocus.
    • Prijs onder de 1000 Euro.
    • Goede scherpte.
    • Degelijk van kwaliteit.
    • Van het merk Canon.
    Sony A7 mkIII
    Is all I need :-)

  • #2
    Re: 2 lenzen of allround, zoals Canon 17-55 f2.8

    persoonlijk zie ik niet in waarom je die lenzen zou wegdoen, zeker niet voor een lens met variabele lichtsterkte

    je zit met degelijk glas dus

    als lichtsterkte het probleem is dat je met F4 niet toekomt, ja moet je die vervangen en naar 2.8 varianten gaan en anders zou ik toch alles houden zenne.
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: 2 lenzen of allround, zoals Canon 17-55 f2.8

      Zelf heb ik toentertijd de 17-40 verkocht om over de stappen op de 17-55. Nooit spijt van gehad. De 24-105 gebruikte na die tijd ook nog maar zelden. Negen van de tien keer nam ik de 17-55 en 70-200 mee.

      Andere optie de 10-22 samen met 24-105.

      Laatste optie je set behouden

      Comment


      • #4
        Re: 2 lenzen of allround, zoals Canon 17-55 f2.8

        Een kleine toelichting
        Wanneer we een uitstap doen en hierbij dus licht en compact stappen de voorkeur geven.
        Dan hebben we altijd zonder twijfel de Canon 70-200 bij ons, maar moeten we dus steeds keer op keer kiezen tussen de 17-40 en 24-105.
        Vandaar de vraag of zoektocht naar een allround-lens voor beiden lenzen.
        Sony A7 mkIII
        Is all I need :-)

        Comment


        • #5
          Re: 2 lenzen of allround, zoals Canon 17-55 f2.8

          Op een 7D kan ik zeker de 17-55 aanraden.
          Groot diafragma met z'n f/2.8 én IS
          Moet ook niet onderdoen voor de L-varianten ...
          If livin' in the dark is bad, I don't wanna be good !
          flickr

          Comment


          • #6
            Re: 2 lenzen of allround, zoals Canon 17-55 f2.8

            Oorspronkelijk geplaatst door Moris Bekijk bericht
            Een kleine toelichting
            Wanneer we een uitstap doen en hierbij dus licht en compact stappen de voorkeur geven.
            Dan hebben we altijd zonder twijfel de Canon 70-200 bij ons, maar moeten we dus steeds keer op keer kiezen tussen de 17-40 en 24-105.
            Vandaar de vraag of zoektocht naar een allround-lens voor beiden lenzen.
            Dan zou ik persoonlijk de combo 17-55 & 70-200 overwegen. Gat tussen de 55 en 70 nooit gemist

            Comment


            • #7
              Re: 2 lenzen of allround, zoals Canon 17-55 f2.8

              De reacties lopen hier sneller dan ik mijn bericht hier kan typen

              De meeste geven hier blijkbaar de keuze om voor de 17-55 F2.8 te gaan.....
              Is de scherpstelling van de 17-55 even snel als die van de 24-105
              Last edited by Moris; 31 maart 2012, 19:21.
              Sony A7 mkIII
              Is all I need :-)

              Comment


              • #8
                Re: 2 lenzen of allround, zoals Canon 17-55 f2.8

                Oorspronkelijk geplaatst door Moris Bekijk bericht
                De reacties lopen hier sneller dan ik mijn bericht hier kan typen

                De meeste geven hier blijkbaar de keuze om voor de 17-55 F2.8 te gaan.....
                Is de scherpstelling van de 17-55 even snel als die van de 24-105
                Ik kan niet vergelijken omdat ik geen 24-105 heb, maar de combinatie met de snelle AF van de 7D en het grote diafragma van de 17-55 zorgen toch wel steeds voor een heel snelle scherpstelling hier...
                If livin' in the dark is bad, I don't wanna be good !
                flickr

                Comment


                • #9
                  Re: 2 lenzen of allround, zoals Canon 17-55 f2.8

                  Oorspronkelijk geplaatst door Moris Bekijk bericht
                  De reacties lopen hier sneller dan ik mijn bericht hier kan typen

                  De meeste geven hier blijkbaar de keuze om voor de 17-55 F2.8 te gaan.....
                  Is de scherpstelling van de 17-55 even snel als die van de 24-105
                  Ja die is even snel. Persoonlijk vond/vind ik de 17-55 prettiger werken dan de 17-40 en de 24-105 op een 7D.

                  Ik had zowel de 17-55 als de 24-105 en de 24-105 werd zelden tot nooit gebruikt. Die kwam pas weer uit de kast sinds ik de 5D gekocht heb. En stiekem mis ik de 17-55 nog

                  Edit:
                  hier vind je een flickr groep van de combo 7D - 17-55

                  Comment


                  • #10
                    Re: 2 lenzen of allround, zoals Canon 17-55 f2.8

                    Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
                    Ja die is even snel. Persoonlijk vond/vind ik de 17-55 prettiger werken dan de 17-40 en de 24-105 op een 7D.

                    Ik had zowel de 17-55 als de 24-105 en de 24-105 werd zelden tot nooit gebruikt. Die kwam pas weer uit de kast sinds ik de 5D gekocht heb. En stiekem mis ik de 17-55 nog

                    Edit:
                    hier vind je een flickr groep van de combo 7D - 17-55
                    http://www.flickr.com/groups/eos_7d__7-55/
                    Oké, leuk om weten dat de 17-55 even snel is met de scherpstelling.

                    Stel dat ik voor de Canon 17-55 kies, dan heb ik een met de f2.8 een lichtsterkere lens tov f4 bij mijn huidige lenzen zoals de 17-40 en 24-105.
                    Dan lijkt me de de Canon 50mm f1.4 overbodig en interessant om mee in de verkoop te zetten
                    Last edited by Moris; 31 maart 2012, 20:41.
                    Sony A7 mkIII
                    Is all I need :-)

                    Comment


                    • #11
                      Re: 2 lenzen of allround, zoals Canon 17-55 f2.8

                      Oorspronkelijk geplaatst door Moris Bekijk bericht
                      Dan lijkt me de de Canon 50mm f1.4 overbodig en interessant om mee in de verkoop te zetten
                      vind ik zeker en vast niet.

                      Het bokeh etc dat je hebt aan die 50mm zal je gegarandeerd missen als je die wegdoet

                      primes zijn veel leuker om daarmee te experimenteren en ik werk dan nu nog maar met enkel de 1.8 versie en ik ga liever daarmee tegenwoordig de uitdaging aan
                      Website: http://www.svisimaging.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: 2 lenzen of allround, zoals Canon 17-55 f2.8

                        de 50 f/1.8 is hier een behoorlijke miskoop geweest. Gebruik hem eigenlijk nooit. Je moet hem toch al gauw afstoppen tot f/2.8 dan was/ben ik beter uit met de 17-55.

                        Wat betreft de f/1.4 durf ik helaas geen uitspraak te doen, aangezien ik deze niet echt goed ken. Persoonlijk zou ik ook deze droppen, maar dit is wel heel persoonlijk.

                        Comment


                        • #13
                          Re: 2 lenzen of allround, zoals Canon 17-55 f2.8

                          De keuze valt dus op de "Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM", natuurlijk hoop ik van mijn lenzen die ik dan in de verkoop zet geen enkele spijt te hebben en het blijft altijd wel een risico

                          De lenzen die ik overweeg om in de verkoop te zetten, zijn deze, Canon 17-40 F4 L / Canon 24-105 F4 L / Canon 50mm F1.4.
                          De eerste lens die ik in de verkoop plaats is deze, Canon 17-40 f/4, zodat ik de 17-55 f/2.8 kan aankopen.

                          Intussen kan ik ondervinden of de 17-55 f/2.8 een mooie aanvulling is op de 70-200 f/4 en ik het gat niet mis tussen de 55 en 70mm. Zodat ik weet wat ik met de Canon 24-105 f/4 moet gaan doen.
                          Sony A7 mkIII
                          Is all I need :-)

                          Comment


                          • #14
                            Re: 2 lenzen of allround, zoals Canon 17-55 f2.8

                            De EF-s 17-55 f/2.8 IS samen met de 7D is een winnende combinatie.! Dat objectief komt haast niet van mijn camera, en dat was al met de 350D en de 50D die ik voordien had, het geval. Ik heb ook de EF 17-40 L die ik wel eens gebruik (vooral bij slechter weer). Maar geen van beide 17mm standaardzooms zou ik "allround" durven noemen. Daarvoor zijn ze uiteindelijk te kort.
                            Naast de 17-55 is de 70-200 f/2.8 IS (MkI) mijn belangrijkste lens.
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment


                            • #15
                              Re: 2 lenzen of allround, zoals Canon 17-55 f2.8

                              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                              Maar geen van beide 17mm standaardzooms zou ik "allround" durven noemen. Daarvoor zijn ze uiteindelijk te kort.
                              Welke lens gebruik je dan als aanvulling waarbij je de 17-40/55 te kort vindt
                              Sony A7 mkIII
                              Is all I need :-)

                              Comment

                              Working...
                              X