Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Restwaarde D200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Restwaarde D200

    Ik ben er over aan het denken mijn D200 weg te doen daar ik op dit moment 4dslr toestellen in mijn bezit heb zal er een plaats moeten maken voor iets nieuws.

    De D200 heeft 13800 opnames ziet eruit als nieuw alles funcioneert als nieuw.
    Nu heb ik in een nederlandse winkel een 2dehands gezien met 11000 clicks waar ze 495 euro opzteen dat vind ik zelf te veel.

    Ik dacht aan 320 a350 is dat een reele prijs?
    Last edited by stefan.d; 30 maart 2012, 15:53. Reden: schrijffout

  • #2
    Re: Restwaarde D200

    Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
    Ik ben er over aan het denken mijn D200 weg te doen daar ik op dit moment 4dslr toestellen in mijn bezit heb zal er een plaats moeten maken voor iets nieuws.

    De D200 heeft 13800 opnames ziet eruit als nieuw alles funcioneert als nieuw.
    Nu heb ik in een nederlandse winkel een 2dehands gezien met 11000 clicks waar ze 495 euro opzteen dat vind ik zelf te veel.

    Ik dacht aan 320 a350 is dat een reele prijs?
    Ik denk dat dat wel een reële prijs is, maar wie wil nog een D200...
    Het is 'archeologie' in deze snelle digi tijden.
    Misschien iemand die een 2de body zoekt?

    sux6 met je verkoop
    Mijn site...
    vandaelefotografie.be
    * BD0916BE *

    Comment


    • #3
      Re: Restwaarde D200

      Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
      Ik denk dat dat wel een reële prijs is, maar wie wil nog een D200...
      mensen met weinig geld en veel verstand.
      The Knight That Says Ni...kon

      Comment


      • #4
        Re: Restwaarde D200

        Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
        mensen met weinig geld en veel verstand.


        Die is toch van dezelfde generatie als Minolta 7D hé ?
        Prachtig toestel heb ik dat altijd gevonden. Maar het is een beetje zoals Stefan zegt. Wat doe je met 4 camera's ... Mijn laatste 7D is ondertussen ook al bijna 2 jaar de deur uit.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #5
          Re: Restwaarde D200

          Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
          Ik dacht aan 320 a350 is dat een reele prijs?
          Kijk eens op Ebay of zo wat ze daar opleveren, en zet hem daar meteen te koop als die prijzen OK voor je zijn, zou ik zeggen.

          Bij Nikon weet ik het niet meteen, maar als ik me niet vergis is D200 = KM 7D, D300(s) = a700, D7000 = a77.
          Voor een 7D krijg je tegenwoordig mogelijk nog een €250 denk ik, voor een a700 een kleine €400.

          Kijk eens voor hoeveel de D300 verkocht wordt. D200 zal toch altijd minder opleveren.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: Restwaarde D200

            De vraagprijzen liggen hoger dan dat ik er zelf voor wil hebben
            maar vragen en krijgen is niet altijd makkelijk.
            ik begrijp het punt van het is een ouder toestel, maar toch vind ik hem nu nog steeds goed.

            In principe gebruik ik de 200 liever dan de d90

            Nu weet ik nog niet zeker dat ik deze ga verkopen kan zijn dat ik 1 van mijn 2 d90 camera,s van de hand ga doen
            mijn 300s blijft zeker heeft ondrtussen 147000 clicks op de teller staan word altijd gebruikt voor sport ijshockey want mijn zoon speelt dit al heel wat jaren europese competitie

            aanvankelijk deed dev 200 dit werk maar toen waren het maar 6 wedstrijden per jaar vandaar ook maar 13800clicks
            Nu voor 300 euro gaat hij weg voor minder hou ik hem als backup en dan gaat een D90 de deur uit om de 700 te verwelkomen

            Comment


            • #7
              Re: Restwaarde D200

              Hou er rekening mee dat voor jezelf zo'n toestel altijd meer waard is dan voor iemand anders, want je hebt er lang mee gewerkt en weet wat je eraan hebt. Voor anderen is het net zo'n ding als ze elders op een site vinden.

              Als ik jou was: D200 en 2 D90's weg, en een goeie tweedehands D300s in de plaats .
              Niets zo gemakkelijk als twee identieke toestellen om mee te werken.
              Daarstraks nog met 2 a700's aan de slag geweest: ongelooflijk plezant werken is dat.
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #8
                Re: Restwaarde D200

                Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
                Ik ben er over aan het denken mijn D200 weg te doen.
                Ik dacht aan 320 a350 is dat een reele prijs?
                Is zowat een correcte prijs, hier kan je de richtprijzen terugvinden. KLIK

                Comment


                • #9
                  Ik ging net ff op marktplaats kijken en vond er een voor 290 maar dat was ook de enige want de rest waren 450,685 voor een zet...
                  Dus denk ik dat je hem misschien best snel kan kwijt raken voor een lage prijs.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Restwaarde D200

                    Beste,

                    Ik heb wel interesse in uw toestel (voor m'n dochter), maar niet aan de vooropgestelde prijs, want aan dat bedrag heb ik mijn D200 destijds evenmin kunnen verkopen (een jaartje geleden, ong. 9000 clicks en slechts één kandidaat-koper gevonden voor 200 euro) .
                    Indien u eventueel tot een vergelijk wil komen, kan u mij even mailen.

                    Mvg,
                    Walter

                    Comment


                    • #11
                      Re: Restwaarde D200

                      Nee ik ga hem gewoon houden ,als ik er geen 300 euro meer voor kan krijgen denk ik dat ik hem beter zelf hou en af en toe nog wel eens meeneem.
                      het was ook niet de bedoeling hem hier al te koop aan te bieden eerder gewoon uitzoeken wat de restwaarde is.

                      eerlijk gezegd voor 200 euro had u deze beter zelfgehouden vind ik

                      Comment


                      • #12
                        Re: Restwaarde D200

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Is zowat een correcte prijs, hier kan je de richtprijzen terugvinden. KLIK
                        Bedankt voor de link ,ik zat dus redelijk goed .

                        Comment


                        • #13
                          Re: Restwaarde D200

                          Heb in 2010 een D200 gekocht voor 475 euro met een Sigma 18-200 met 8000 clicks. Het zijn er inmiddels bijna 50.000 en ben nog zeer tevreden met de camera. Zie ze op MP.nl nog steeds te koop staan voor rond de 300 euro. Dus je richtbedrag is inderdaad zo gek nog niet. Voor 600 heb je een D300. Het verschil in prijs is groot, in kwaliteit valt dat wel mee.

                          Comment

                          Working...
                          X