Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankoop starterstoestel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aankoop starterstoestel

    Hey,

    Ik ben dus van plan een reflex toestel te kopen. Ik ben een beginner , dus had al ontdekt dat een canon 550D prima zou zijn om mee te leren.

    Wat ik echter niet direct terugvind, en ik heb al veel gezocht op het forum (mss niet goed genoeg), is het volgende: kan ik best enkel de body kopen en dan apart de lezen? of is als beginneling een toestel met een kitlens evengoed? Is het ook aan te raden om ineens een 55-250 lens bij te kopen om wat te kunnen inzoomen ?

    Wat ik wil fotograferen:natuur, mensen, geen sport en in de toekomst wil ik op mijn werk foto's nemen van de optredens daar ( kheb al vernomen dat ik hiervoor een aparte flits zou nodig hebben?)

    Weten jullie ook enkele sites/winkels die goede prijzen hebben? Heb het konijntje al ontdekt, maar is soms goedkoper/duurder dan andere sites.

    Alvast bedankt voor enige info

  • #2
    Re: aankoop starterstoestel

    Gewoon de kitlenzen erbij nemen. Kost nauwelijks iets en ze zijn tegenwoordig echt wel van een aanvaardbaar niveau.

    Als je er daarna een degelijke flitser bij neemt, en misschien een 35/1.8 of 50/1.8, dan zit je helemaal goed.

    Prijzen: gewoon eens rondkijken. Soms is de ene duurder, dan weer de andere. Er is er bij mijn weten geen enkele die altijd voor alles goedkoper is.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #3
      Re: aankoop starterstoestel

      Cameranu.nl
      Kamera-express.be
      ArtenCraft.be
      Camera.nl
      Studio73.be

      De kitlenzen zijn zeker niet slecht, alleen zijn er betere lenzen te koop. Voor portretten met een mooie wazige achtergrond heb je toch een F2.8 of groter nodig. Een prime is een goede oplossing (50/1.8,85/1.8), of een 70-200/2.8. Dan heb je ineens ook een lichte tele.
      Last edited by alex606; 30 maart 2012, 23:32.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #4
        Re: aankoop starterstoestel

        Bedankt voor de reacties!

        Comment


        • #5
          Re: aankoop starterstoestel

          Vergelijk prijzen van o.a. smartphones, laptops, tablets, televisies en camera's. Lees uitgebreide reviews en maak de beste keuze.

          Comment


          • #6
            Re: aankoop starterstoestel

            Ik weet niet of anderen dezelfde ervaring hebben of niet, maar flitsen op optredens wordt niet altijd overal geapprecieerd, dus ik weet niet of dat bij je starterspakket moet horen.
            Canon / Ubuntu / MacOSX / GIMP

            Comment

            Working...
            X