Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

begrip flitsfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • begrip flitsfotografie

    Tijdens het surfen kwam ik deze website tegen.
    En dacht gelijk aan het delen van de link.
    Ze behandelen diverse takken van fotografie

    Flitsfotografie

  • #2
    Re: begrip flitsfotografie

    Met de flitssynchronisatietijd kun je de kortste sluitertijd instellen
    Als ik zoiets lees dan houdt het bij mij op. Gewoon een cameraeigenschap, waar je niks aan kan veranderen en dan nog het geleuter daarna heeft een hoog klop en klepel gehalte.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: begrip flitsfotografie

      Ok voor absolute beginners is dit leuk (en dan nog) maar 't is nu niet precies de heilige graal van flitsfotografie he.
      De schrijfstijl is ook ni echt professioneel te noemen, eerder iets wat een 16-jarige ineengeflanst heeft op een weekendje.

      De tekst over witbalans is ook wel informatief

      Het probleem is dat wanneer je zoals ik hierboven al genoemd heb bijvoorbeeld een gloeilamp of de zon fotografeert je zelf als je door de zoeker kijkt, niks aparts ziet, maar de camera heeft een veel gevoeliger oog. Hierdoor zal de foto meer geel uitslaan en niet neutraal wit zal overkomen.

      Als je de zon fotografeert door de zoeker op een heldere dag zal je inderdaad niets meer zien

      Comment


      • #4
        Re: begrip flitsfotografie

        in iedergeval is het wel een beginnetje als je er pas mee begint

        Comment


        • #5
          Re: begrip flitsfotografie

          Oorspronkelijk geplaatst door Calympus Bekijk bericht
          Ok voor absolute beginners is dit leuk (en dan nog)
          voor beginners is het 'dodelijk', want je wordt op 10 verkeerde benen gezet.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: begrip flitsfotografie

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            voor beginners is het 'dodelijk', want je wordt op 10 verkeerde benen gezet.
            Veel camera's hebben de flitsbelichtingscompensatie optie. Dit houd in dat je de flitser iets minder kan instellen zodat wanneer je vind dat de flits toch nog te hard is deze minder kan worden ingesteld. Deze optie is erg handig!
            hm EV waarde in verband brengen met hard en zacht licht . Zowat het verkeerdste aller benen.
            The Knight That Says Ni...kon

            Comment


            • #7
              Re: begrip flitsfotografie

              Heb de indruk dat dit artikel een geval is van de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.

              DPaul
              DPaul - A.FIAP
              D810, nikkors and other stuff

              Comment


              • #8
                Re: begrip flitsfotografie

                Begrip platflitsfotografie : Klik
                Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                flickr

                Comment


                • #9
                  Re: begrip flitsfotografie

                  Met High Sync zal de flitser een aantal keren kort achter elkaar flitsen om ervoor te zorgen dat de foto goed belicht wordt.
                  Ik denk dat dat stroboscopisch flitsen is, high sync is om kortere sluitertijden te kunnen gebruiken volgens mij..

                  Deze tekst is het zoveelste bewijs dat alles wat op het internet staat daarom nog niet juist is....
                  D800 en een goed glasservies

                  Comment


                  • #10
                    Re: begrip flitsfotografie

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                    Ik denk dat dat stroboscopisch flitsen is, high sync is om kortere sluitertijden te kunnen gebruiken volgens mij..
                    En toch werkt HSS flitsen met een hele serie flitsjes om de tijd dat de sluiterspleet over de sensor gaat op elk moment licht te hebben. De tijdsduur van de totale flitsduur zal wel ongeveer gelijk zijn aan de synctijd, want die komt overeen met de bewegingstijd van de sluiter gordijnen.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment

                    Working...
                    X