Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

keuzen fisheye

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #2
    Re: keuze fisheye

    De eerste is geen lens maar een converter voor op de 16mm F2.8 lens. Ik weet niet of je die hebt?
    Verder kan ik je eigenlijk niet helpen want heb er geen ervaring mee.
    Wel lees ik vaak positieve reacties over de Samyang. Je moet met deze wel manueel scherpstellen.
    Nikon D7000 - Nikkor 18-55VR kitlens - Nikkor AF-D 50mm f/1.8 - Sigma 10-20mm 1:4-5.6 EX DC HSM - Nikon SB600

    Comment


    • #3
      Re: keuze fisheye

      Oorspronkelijk geplaatst door mrensnl Bekijk bericht
      .... Je moet met deze wel manueel scherpstellen.
      ... wat voor een 8 mm geen probleem is. Met zo'n breedhoek moet je bijna niet scherpstellen.

      Comment


      • #4
        Re: keuze fisheye

        Oorspronkelijk geplaatst door stiaanke Bekijk bericht
        ... wat voor een 8 mm geen probleem is. Met zo'n breedhoek moet je bijna niet scherpstellen.
        Hangt er toch ontzettend vanaf hoe je gebruikt, bij het dichtbij gebruik bij grote diafragma's heb je een scherptediepte van enkele cm en dan maakt het uit of je op 30 of 35cm staat.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: keuzen fisheye

          de de 16mm F2.8 lens heb ik reeds

          Comment


          • #6
            Re: keuze fisheye

            Ik heb die Samyang 8 mm . die is gewoon super .
            ook qua bouw is deze enorm stevig.
            En inderdaad scherpstellen moet bijna niet, door de zoeker kan je het bijna niet zien , maar er is een heel duidelijke nonius met de afstand op, tot en met 3 meter dacht ik en dan oneindig .

            Comment


            • #7
              Re: keuzen fisheye

              kan je me een paar foto's door sturen dat je met deze lens getrokken hebd ?
              en met welke body ?
              grts

              Comment


              • #8
                Re: keuzen fisheye

                Volgens mij is er geen NEX versie (nog) van de Sammy 8mm
                Groets, Gerhard
                Panasonic FZ1000 - Metz 45 - Nikon S3500

                Comment


                • #9
                  Re: keuzen fisheye

                  En zelfs als die zou bestaan: dat zal dezelfde versie zijn als voor de dslr's dus veel te groot en compleet uit balans op een NEX. De beeldkwaliteit van de fish-eye converter is echter niet magnifiek (afhankelijk van je vereisten wel meer dan voldoende - via sweep panorama zijn dan zelfs nog veel ruimere beelden mogelijk).

                  (bron: http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=35758324)

                  Spijtig bestaat de kleine lichte samyang fisheye voor m4/3 niet voor NEX.

                  Comment

                  Working...
                  X