Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Website met richtprijzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Website met richtprijzen

    Bestaat er een site waarbij men richtprijzen van tweedehands nikon toestellen kan bekijken.
    Zodat je de waarde kan bepalen voor een aankoop tweedehands of verkoop hiervan.

    vriendelijke groeten
    Nikon D850, Z7, SB910x2 en wat glas erbij.
    www.dewolfmarc.be

  • #2
    Re: Website met richtprijzen

    Ja, dat noemen we marktplaats.nl of kapaza.be...

    Groeten Remco.

    Comment


    • #3
      Re: Website met richtprijzen

      Die ken onder tussen ook wel.
      Ik bedoel een site zoals voor mac bestaat er mac2sell waar je de waarde kan bepalen van je device.
      Soms word er wel eens een loopje genomen met wat ze vragen op zo'n tweedehands sites.
      Zo kom je al een nikon D4 tegen voor 1500€ wat natuurlijk zwendel is.
      Nikon D850, Z7, SB910x2 en wat glas erbij.
      www.dewolfmarc.be

      Comment


      • #4
        Re: Website met richtprijzen

        Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
        Our English website: www.kaichitravel.com
        Breng eens een bezoekje aan Siberie!

        Comment


        • #5
          Re: Website met richtprijzen

          Dat is hem inderdaad...


          Mijn ervaring is dat de prijzen op deze site wel maximale prijzen zijn!

          Mijn ervaring is ook dat je voor (goede) objectieven via e-bay veel meer kan krijgen als via marktplaats (alleen jammer van al die voorwaarden van ebay als je eens iets wilt verkopen).
          Mijn objectieven zijn all round...

          Comment


          • #6
            Re: Website met richtprijzen

            Tweedehands prijzen zijn nooit constant dus ik zie niet echt voordeel in van zo'n site. Kijk wat een d700 vorig jaar tweedehands koste en nu. Dat scheelt zo een paar honderd euro. Als je op een tweedehands site kijkt zie je toch al snel zat wat het tweedehands kost? Bieders maken tenslotte de markt.
            Groeten Remco.

            Comment


            • #7
              Re: Website met richtprijzen

              Als je aan iets specifieks denkt, kijk dan eens naar de afgelopen aanbiedingen op Ebay.
              Je ziet dan meteen welke verkocht werden, tegen welke prijs, en welke niet verkocht werden, dikwijls wegens te duur.

              Markplaats kan ook inderdaad, maar daar heb je regelmatig dat een bod van bv. €400 en "gereserveerd" niet betekent dat de verkoop voor €400 door gaat.
              Er kan best iemand via de telefoon €600 geboden hebben...
              Last edited by K-2; 30 maart 2012, 11:40.
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #8
                Re: Website met richtprijzen

                Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                Als je aan iets specifieks denkt, kijk dan eens naar de afgelopen aanbiedingen op Ebay.
                Je ziet dan meteen welke verkocht werden, tegen welke prijs, en welke niet verkocht werden, dikwijls wegens te duur.

                Markplaats kan ook inderdaad, maar daar heb je regelmatig dat een bod van bv. €400 en "gereserveerd" niet betekent dat de verkoop voor €400 door gaat.
                Er kan best iemand via de telefoon €600 geboden hebben...
                Of de persoon die geboden heeft zijn bod toch maar niet wil honoreren, wat me helaas vaker voorkomt.
                Mijn objectieven zijn all round...

                Comment


                • #9
                  Re: Website met richtprijzen

                  Chasseur d'image heeft ook een tabel met richtprijzen
                  op hun site. Daar wordt ook rekenig gehouden met de toestand
                  van de lens

                  Comment


                  • #10
                    Re: Website met richtprijzen

                    Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                    Of de persoon die geboden heeft zijn bod toch maar niet wil honoreren, wat me helaas vaker voorkomt.
                    Inderdaad ja.
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment


                    • #11
                      Re: Website met richtprijzen

                      Dit is een site die regelmatig wordt aangepast : http://www.poepping.de/fotoversicher...reisliste.html

                      Zelf heb ik een tijdje een professioneel toestel te koop aangeboden (omdat ik een recenter model had aangekocht ) en heb het van ellende van die verkoopsites verwijderd. Je kan je niet voorstellen wat belachelijke biedingen en telefoons die ik heb gekregen. De meest vervelende persoon wilde na zijn geboden prijs nog eens extra 30 eur verlagen omdat hij vondt dat ik moest tussenbeide komen in zijn brandstof onkosten.
                      Mijn prijs lag dan nog serieus wat lager dan op de bovenstaande 2dehands link stond vermeld. Ik heb in het verleden al eens mijn lesje geleerd door iemand een plezier te doen en iets goedkoop te verkopen, om dan enkele uren later vasts te stellen dat het weer te koop stond
                      Dus maar besloten om het toestel zelf te blijven te gebruiken en er de resterende 100.000 foto's mee ga maken

                      Groetjes, Guido
                      Last edited by Agaguido; 30 maart 2012, 18:20.
                      Canon the best a men can get ....

                      Comment


                      • #12
                        Re: Website met richtprijzen

                        marktplaats ,2dehands ect ect zijn geen reele waardes
                        80 procent zijn funbieders +opmarktplaats staat nogal veel gestolen spul

                        ik weet het wel heel zeker van dat gestolen ,paar jaar teug diefstal gehad dezelfde namiddag stond het te koop op marktplaats en helaas niet alleen mij spullen.

                        Het stond voor een prikje te koop dus als dit soort sites gaat bekijken als prijswijzer tja?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Website met richtprijzen



                          op deze site vind je de prijzen gebruikt op ebay in europa amerika of wereldwijd per merk,toestel,lens + ook handig foto,s per merk,toestel,lens

                          Comment


                          • #14
                            Re: Website met richtprijzen

                            Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
                            marktplaats ,2dehands ect ect zijn geen reele waardes
                            80 procent zijn funbieders +opmarktplaats staat nogal veel gestolen spul
                            Ik denk dat je redelijk wat overdrijft.
                            Zowat elke Nederlander verkoop zijn spullen via Marktplaats. Ebay is daar helemaal ongebruikelijk omdat ze daar nu eenmaal slimmer zijn dan in de rest van de wereld in zich niet graag x% kosten aan hun broek laten smeren als ze iets willen verkopen. Of ga je nu zeggen dat al die Nederlanders gestolen spullen verkopen ?

                            Persoonlijk verkoop ik veel liever iets via marktplaats dan via ebay (en kopen ook).
                            Ik heb trouwens nog steeds goeie contacten met de mensen die mijn 400G en onlangs mijn Nex-5-set gekocht hebben.

                            Als het over weinig betrouwbare verkopers gaat, dan kan je ze trouwens niet al te moeilijk zelf herkennen als je wil. Er is bv. enkel een toestel met een lens, geen kabels, geen papieren, enz.

                            Maar om Markplaats te gebruiken voor prijsbepaling, dat is inderdaad een stap te ver (zie hierboven).
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment


                            • #15
                              Re: Website met richtprijzen

                              Mijn beste,
                              Dit is niet overdreven ,er is toendertijd een bende opgepakt te tiel zij hadden in totaal 4879 advertenties geplaatst op marktplaats alles gestolen goederen . dit is dank zij marktplaats aan het licht gekomen blijkbaar houden hun servers na verwijdering op de site toch nog een en ander bij
                              natuurlijk is niet iedere verkoper een bedrieger maar als deze dat deden zuller er nog wel zijn?

                              Als we dan prijzen gaan vergelijken waar gestolen goed aan een belachelijke lage prijs word verhandeld dan zal een en ander toch wel pijn doen voor de eerlijke verkoper die een nette prijs vraagt daarom kan je onmogelijk zo een site als referentie gebruiken.

                              Ook ben ik principieel tegen aankoop gestolen goed .

                              Het waren van mij geen foto spullen maar high end muziekcomponenten met een totale waarde van 15000 euro 7 maanden oud en te koop voor 2500 euro ja zeer betrouwbaar als referentie.

                              Mijn spul was ook reeds verkocht jaja s,avonds al maar is gelukkig nog gerecupereerd kunnen worden bij de koper (hij mag zijn centen terugvorderen bij de verkoper) gaat daar nooit iets van zien hij heeft geen enkel document van zijn cash betaalde centen.
                              ik heb medelijden met de goede man 2500 euro lichter en nog in een onderzoek terechtgekomen van justitie.

                              Wij zijn met 387 gekende gedupeerden hup marktplaats hup zou ik zeggen een speeltuin voor de eerlijke verkoper doch ook voor de crimineel.


                              Wat mij betreft koopt en verkoopt ieder wat en waar hij wil .

                              even een edit .

                              Mijn D 200 op marktplaats gezet geen richtprijs

                              Binen het half uur een bod 560 euro (ik wist al genoeg)

                              mailtje akkoord kom maar af.

                              response koper slechte vertaler blijkbaar kijk vooral naar het adres onderaan

                              Hallo,
                              Bedankt voor je snelle reactie.
                              Ben 38 jaar en kom uit België.De den at ik u dit alles vertel is, omdat ik zeer geinteresseerd ben in het product dat u aanbiedt . Graag zou Ik zou graag willen weten of het artikel staat is zoals beschreven?, aangezien ik dit product als cadeau voor mijn zoon in Nigeria is,ik u willen vragen om mij te helpen uitzoeken wat het kost om het pakketje via tnt post met verzekeren naar Nigeria te sturen.Graag zou ik dan het totale kosten plaatje en uw bank gegevens ontvangen, zodat ik het geld naar u kan sturen.Alvast bedankt...




                              hier is mijn Zoon zending adres


                              Name: Mr.Adewuyi Olatunde
                              Adress: 35 Parakin road
                              City ; ILE IFE
                              State sun state
                              Zip code:234036
                              Country:Nigeria


                              Mvg,L, de Hoon

                              Ondertuusen advertentie er vlug terug afgehaald brrrrrrrrrrrrr wat een ellende
                              Last edited by stefan.d; 31 maart 2012, 12:45.

                              Comment

                              Working...
                              X