Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem met CF-kaartslot van Canon Eos 350D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem met CF-kaartslot van Canon Eos 350D

    Beste,

    Vandaag wou ik de foto's die ik eerder deze week maakte op de computer plaatsen toen de pc zei dat ik stuurprogramma's en dergelijke moest installeren. Ik had dit al eens eerder gehad en werd toen aangeraden om de firmware eens opnieuw te installeren. Dus nam ik een lege CF-kaart en haalde de andere eruit. Maar toen ik de nieuwe wou plaatsen, kon ik deze niet helemaal doorduwen. Als ik in het kaartslot kijk, zie ik dat een van de pinnetjes gebogen is.
    Kan dit nog hersteld worden? Moet ik mijn toestel daarvoor opsturen en hoeveel zou dit dan kosten? Uiteindelijk is het toestel al ongeveer 7 jaar oud, dus weet niet of het allemaal nog de moeite is.
    Of kan ik het zelf ook recht proberen trekken met een klein staafje?

    Grtz, Jelle
    Canon EOS 7D + Kitlens + Canon EF 70-200mm f4 USM + Tokina 12-24mm f4 + Canon EF 50mm 1.8
    You don't take a photograph. You ask quietly to borrow it...

  • #2
    Re: Probleem met CF-kaartslot van Canon Eos 350D

    zopas nog aan bod geweest

    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

    Comment


    • #3
      Re: Probleem met CF-kaartslot van Canon Eos 350D

      Ik zou proberen het zelf recht te trekken.
      Opsturen en laten herstellen is wellicht niet zinvol. Om u een idee te geven: Ik heb vorige maand een 5D laten herstellen bij TechRepair via Konijnenberg. Je zal je toestel 5 à 6 weken moeten missen en volgens mensen bij Konijnenberg kost een reparatie al gauw + 200 euro.
      Zelf betaalde ik 234 euro voor het vervangen van de elektriciteit. Vermits mijn toestel nog maar 3 jaar is en slechts 16.000 clicks heeft, vond ik het wel de moeite om het te laten repareren.
      Voor een 350D zou ik het niet laten doen. Tweedehands worden ze verkocht voor een 180 euro.

      Comment


      • #4
        Re: Probleem met CF-kaartslot van Canon Eos 350D

        Oorspronkelijk geplaatst door OpaJM Bekijk bericht
        Ik zou proberen het zelf recht te trekken.
        Opsturen en laten herstellen is wellicht niet zinvol. Om u een idee te geven: Ik heb vorige maand een 5D laten herstellen bij TechRepair via Konijnenberg. Je zal je toestel 5 à 6 weken moeten missen en volgens mensen bij Konijnenberg kost een reparatie al gauw + 200 euro.
        Zelf betaalde ik 234 euro voor het vervangen van de elektriciteit. Vermits mijn toestel nog maar 3 jaar is en slechts 16.000 clicks heeft, vond ik het wel de moeite om het te laten repareren.
        Voor een 350D zou ik het niet laten doen. Tweedehands worden ze verkocht voor een 180 euro.
        Ik ga het morgen zelf proberen recht te trekken. Daarnet al even geprobeerd met een fijn pincetje, maar leek me toch beter om verder te doen eens ik goed wakker ben en goed licht heb.
        Herstellen is inderdaad een no-go. Ben fotografiecursus aan het doen, heb hem dus geregeld nodig. Om dan nog niet te beginnen over hoe onnuttig dat zou zijn, met zo'n oud toestel.

        Op hoop van zegen, laten we zeggen.
        Canon EOS 7D + Kitlens + Canon EF 70-200mm f4 USM + Tokina 12-24mm f4 + Canon EF 50mm 1.8
        You don't take a photograph. You ask quietly to borrow it...

        Comment


        • #5
          Re: Probleem met CF-kaartslot van Canon Eos 350D

          Ok...
          De pinnetjes van het CF-kaartslot zijn rechtgetrokken, ik krijg er terug perfect een CF-kaart in. Nu is het probleem dat de camera niet meer wil inschakelen . Andere batterij al geprobeerd, andere CF-kaart ook, maar hij doet niets meer. Iemand verklaring voor?
          Canon EOS 7D + Kitlens + Canon EF 70-200mm f4 USM + Tokina 12-24mm f4 + Canon EF 50mm 1.8
          You don't take a photograph. You ask quietly to borrow it...

          Comment


          • #6
            Re: Probleem met CF-kaartslot van Canon Eos 350D

            Een priester
            Alhoewel ik denk dat het daar ook te laat voor is....
            MVG. Hugo

            Comment


            • #7
              Re: Probleem met CF-kaartslot van Canon Eos 350D

              Oorspronkelijk geplaatst door Rx-ke Bekijk bericht
              Een priester
              Alhoewel ik denk dat het daar ook te laat voor is....
              Ik vermoed het ook. Ga hem nu eens dag of 2 laten liggen zonder batterij of iets erin, dan nog eens proberen inschakelen. Maar ik verwacht er niet veel meer van.
              Jammer, het was een goede camera, ik begon wel te merken dat hij de laatste tijd nogal wat steken liet vallen. Was ondertussen ook wel bijna 6 jaar oud. Werd in juli 2006 aangekocht door de maat waarvan ik hem kocht. Dus hij had ook wel al wat ouderdom.
              Canon EOS 7D + Kitlens + Canon EF 70-200mm f4 USM + Tokina 12-24mm f4 + Canon EF 50mm 1.8
              You don't take a photograph. You ask quietly to borrow it...

              Comment


              • #8
                Re: Probleem met CF-kaartslot van Canon Eos 350D

                Handleiding p.38: zou wel eens de datum/tijd batterij kunnen zijn.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Probleem met CF-kaartslot van Canon Eos 350D

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Handleiding p.38: zou wel eens de datum/tijd batterij kunnen zijn.
                  Ja ok, maar het is dan wel erg toevallig dat het net nu gebeurt. Alhoewel de levensduur wel min of meer klopt. Ik ga het er eens op wagen, deze namiddag eens zo'n batterijtje halen.
                  Canon EOS 7D + Kitlens + Canon EF 70-200mm f4 USM + Tokina 12-24mm f4 + Canon EF 50mm 1.8
                  You don't take a photograph. You ask quietly to borrow it...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Probleem met CF-kaartslot van Canon Eos 350D

                    Als je één van de batterijen erin hebt gelaten, kun je natturlijk kortsluiting hebben gemaakt. Zelfs met de batterijen eruit zou dat kunnen door het ontladen van een condensater via de pennetjes.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Probleem met CF-kaartslot van Canon Eos 350D

                      Batterijen waren eruit. Heb het geprobeerd om die batterij voor datum en tijd te vervangen, helpt niets. Zal de camera maar ten grave dragen, beginnen nadenken welke hem zal gaan vervangen.
                      Canon EOS 7D + Kitlens + Canon EF 70-200mm f4 USM + Tokina 12-24mm f4 + Canon EF 50mm 1.8
                      You don't take a photograph. You ask quietly to borrow it...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Probleem met CF-kaartslot van Canon Eos 350D

                        Als ik een suggestie mag doen in dit oud topic. Ik heb mijn 350d opgestuurd naar UK. Herstelling +verzending retour (aangetekend) is rond de 45euro. Het toestel naar UK verzenden via PostNL komt op 13,5euro. Binnen de week heb je hem terug. Totaal rond de 60euro en je krijgt 45 dagen garantie (op de reparatie dat zij hebben hersteld uiteraard). Ze doen overigens ook error 99 en dergelijke herstellingen. Zie : http://www.benl.ebay.be/itm/281568150656
                        Last edited by tcbelgium1; 14 februari 2015, 11:48.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Probleem met CF-kaartslot van Canon Eos 350D

                          Hoi,

                          het is wel een reactie op een bere, bereoud topic...
                          Ik denk dat de bedoelde camera reeds gereïncarneerd is in de vorm van een stukje voorbumper van een VW Polo...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Probleem met CF-kaartslot van Canon Eos 350D

                            Was ook mijn eerste idee en als Mod heb ik er zelfs aan gedacht de reactie die de topic weer tot leven wekte te verwijderen en dan de discussie af te sluiten.
                            Toch ben ik naar die link gaan kijken, en heb dan besloten om de topic (voorlopig althans) open te laten; je zou ervan verschieten hoeveel 350D-camera's nog in leven zijn (inclusief de mijne). En mochten zij hulp behoeven, de site belooft enkel en alleen de 350D te repareren.
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Probleem met CF-kaartslot van Canon Eos 350D

                              Die dingen koop je onderhand voor een 50 a 60€.....

                              Comment

                              Working...
                              X