Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitsen met de Canon 550D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flitsen met de Canon 550D

    Wanneer ik de automatische flits wil gebruiken van de canon 550d, analyseert deze eerst de belichting en maakt wat pre-flitsen, alvorens over te gaan naar de uiteindelijke fotoshoot. Dit duurt wat te lang en bewegende personen bevinden zich dan reeds uit focus. Hoe kan ik dit oplossen?

  • #2
    Off camera flits?

    Comment


    • #3
      Re: Flitsen met de Canon 550D

      volgens mij kan je dat uit schakelen, lees je handleiding is over de flits. denk af hulp met flits (ben niet zeker)
      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

      Comment


      • #4
        Re: Flitsen met de Canon 550D

        Rode ogen reductie staat waarschijnlijk aan.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Flitsen met de Canon 550D

          M ipv ETTL gebruiken ? Of high speed sync ?

          t Zou me verwonderen moest je camera niet kunnen volgen.
          Canon-man. Concerten en natuur.
          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

          Comment


          • #6
            Re: Flitsen met de Canon 550D

            Blijkt zich voor te doen met lens op auto, bij manueel focussen niet.

            Comment


            • #7
              Re: Flitsen met de Canon 550D

              Ja, dus de AF. Dit kun je normaal gezien aanpassen. Zo is het op mijn 1000D: Menu -> 5de tabblad/het 3de instellingensleuteltje ->Persoonlijke voorkeuze (C. Fn) -> het 6de menuutje (beneden zie ik de cijfertjes 1 t.e.m. 12) -> uitschakelen. Op een 550D kan dit iets anders zijn, dat weet ik niet, maar normaal zou het in de buurt moeten liggen

              Hopelijk lukt het!
              Jannes Bollen
              Website / Facebookpagina

              Comment


              • #8
                Re: Flitsen met de Canon 550D

                Jouw 550d heeft geen AF assist beam en gaat daarom zn intere flitser gebruiken wanneer je toestel niet kan auto scherpstellen. Dat is het flikkeren. Bij manuele focus is er geen probleem omdat dit een autofocus kwestie is (duh).
                Je kan de auto focus assist uitschakelen, maar in donkere of moeilijkere situaties zal je lens wel hunten. Je kan een externe flitser kopen met een af assist beam, dat zal veel helpen.

                Comment


                • #9
                  Re: Flitsen met de Canon 550D
                  • op voorhand scherpstellen en AF uitschakelen
                  • externe flits kopen maar zelfs met AF assist beam zal je nog vertraging oplopen
                  • of geen foto's meer nemen in den donkere
                  5DmkIII en wat glas

                  Comment

                  Working...
                  X