Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D300s

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D300s

    Hallo,
    ik heb mijn D300s nu ongeveer een jaar (daarvoor een D60) en in die tijd heb ik echt al alles geprobeerd (zelfs de handleiding - deels - doorlopen) maar een signaal (geluidssignaal) dat de camera scherp heeft gesteld krijg ik dus niet. Wat mij eigenlijk ook tegenvalt is de verlichting van de scherpstelpunten, bij mijn D60 waren die altijd goed verlicht (bij het scherpstellen uiteraard), bij mijn D300s moet het echt al donker zijn tegen dat ik de verlichting zie.
    Ik vroeg mij af of ik ergens iets oversla in de instellingen, of dat het gewoon aan de camera ligt? (een gekend fenomeen?)

    Ik weet dat dit hiervoor eigenlijk niet de juiste categorie is maar indien ik een 2-dehands lens koop, kan ik deze dan ook testen en zeker zijn dat ze bvb niet gevallen is of ergens een "vertekend(?)" beeld geeft?

    Alvast bedankt!!

  • #2
    Re: D300s

    Oorspronkelijk geplaatst door czenda1906 Bekijk bericht
    Hallo,
    ik heb mijn D300s nu ongeveer een jaar (daarvoor een D60) en in die tijd heb ik echt al alles geprobeerd (zelfs de handleiding - deels - doorlopen) maar een signaal (geluidssignaal) dat de camera scherp heeft gesteld krijg ik dus niet. Wat mij eigenlijk ook tegenvalt is de verlichting van de scherpstelpunten, bij mijn D60 waren die altijd goed verlicht (bij het scherpstellen uiteraard), bij mijn D300s moet het echt al donker zijn tegen dat ik de verlichting zie.
    Ik vroeg mij af of ik ergens iets oversla in de instellingen, of dat het gewoon aan de camera ligt? (een gekend fenomeen?)

    Ik weet dat dit hiervoor eigenlijk niet de juiste categorie is maar indien ik een 2-dehands lens koop, kan ik deze dan ook testen en zeker zijn dat ze bvb niet gevallen is of ergens een "vertekend(?)" beeld geeft?

    Alvast bedankt!!
    eerste punt
    zet dat schakelaartje naast je lens op de single focus stand en niet continue focus stand,ook zien dat je het schakelaartje niet op manule focus zet
    nu zou normaal gezien je camera een signaal moeten geven als je scherp hebt gesteld
    verlichting van de scherptestelpunten, daar kan ik niet zo direct op antwoorden
    ik zie weinig verschil tussen mijn d200 en mijn d700

    Comment


    • #3
      Re: D300s

      AF in Single en Menu opname/weergave (het potlood) functie d1.
      En dat staat wis en zeker weten in TF Manual.

      Comment


      • #4
        Re: D300s

        Gert had het inderdaad juist, ik fotografeer hoofdzakelijk rally-sport, nooit aan gedacht dat dat een verschil zou maken, bij mijn D60 stond de AF bij mijn weten ook op continue-focus... Bedankt - sorry voor de nogal belachelijke vraag

        Comment


        • #5
          Re: D300s

          er bestaan geen stomme vragen
          wel stomme antwoorden
          veel plezier verder met je fotografie (en af en toe de manuel eens doorspitten in je vrije tijd dan weet je waarvoor effectief elk knopje en menu voorstaat )

          Comment

          Working...
          X