Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wat eerst?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wat eerst?

    Ik ga in de zomer op vakantie.
    Nu heb ik al een post gemaakt over dit maar niet super veel reacties en ben toch weer gaan twijfelen.
    Toen was het de 10-22 canon nu de 10-20 sigma.
    Maar wat moet ik eerst nemen voor dat ik op vakantie ga? De 7D of de lens?

    Hoop dat ik meer reacties krijg dan eerst. Danku

  • #2
    Re: wat eerst?

    Beide,
    je kan toch geen fotokes maken zonder lens of toestel.
    Of heb je al gereedschappen ?
    Ray
    Canon EOS 5D MIV
    https://www.flickr.com/photos/valloray/

    Comment


    • #3
      Re: wat eerst?

      Beide

      Hoe verwacht je een serieus antwoord te krijgen als je niet aangeeft wat je reeds in bezit hebt. Helaas is mijn Glazen bol kaduuk

      Comment


      • #4
        Ik heb een 550D 150-500, 80-200. 50 1.8 en nog meer fd lenzen

        Comment


        • #5
          Re: wat eerst?

          Dan zou ik starten met investeren in objectieven en niet in een body. Je gaat kwa beeldkwaliteit met de 7D er niet op vooruit.

          Indien je een UWA zoekt dan zou ik persoonlijk gaan voor de Canon 10-22. Deze is toch wel erg goed.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje
            Dan zou ik starten met investeren in objectieven en niet in een body. Je gaat kwa beeldkwaliteit met de 7D er niet op vooruit.

            Indien je een UWA zoekt dan zou ik persoonlijk gaan voor de Canon 10-22. Deze is toch wel erg goed.

            Maar de 10-20 levert bijna de zelfde kwaliteit alleen kan minder goed omgaan met flare... Maar de prijs is ook gelijk stuk lager...

            En waarom niet een body?

            Comment


            • #7
              Re: wat eerst?

              Als je body nog goed werkt is de lens meer een toegevoegde waarde gezien de 550 kwa beeldkwaliteit niet danig ver onder de 7D zit, je moet al een arendsoog hebben om de verschillen te vinden. Anders zit het natuurlijk als je 550 begint te falen
              Webstek in opbouw

              Comment


              • #8
                Maar ook kwa snelheid is waarom ik de 7D wil vanwegen de 8bps..

                Comment


                • #9
                  Re: wat eerst?

                  Oorspronkelijk geplaatst door jkme Bekijk bericht
                  Maar de 10-20 levert bijna de zelfde kwaliteit alleen kan minder goed omgaan met flare... Maar de prijs is ook gelijk stuk lager...

                  En waarom niet een body?

                  Volgens mij staat er al heel duidelijk dat je er kwa beeldkwalitiet niet op vooruit gaat. De 550D als de 7D hebben de zelfde DIGIC 4 enkel heeft de 7D er twee in zitten wat de hogere fps verklaard. En in camera verwerking iets beter is, maar dit is wel heel erg pixel peepen.

                  Die 8fps lijkt heel erg leuk, maar in praktijk hoor ik weinig mensen die er echt (veel) gebruik van maken.

                  Maar je moet kopen wat je zelf wenst. Zelf verkies ik objectieven boven de 7D. Puur om dat hier meer optische winst te behalen is.

                  Comment


                  • #10
                    Re: wat eerst?

                    Iets zegt me dat je eigenlijk liefst een nieuwe body wilt maar daar ook een technische reden voor zoekt....

                    Doe dus best gewoon je goesting want anders ga je er toch maar spijt van krijgen.

                    Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D
                      Iets zegt me dat je eigenlijk liefst een nieuwe body wilt maar daar ook een technische reden voor zoekt....

                      Doe dus best gewoon je goesting want anders ga je er toch maar spijt van krijgen.
                      Ja je hebt eigenlijk denk ik...
                      Alleen je laatste zin snap ik niet...

                      Comment


                      • #12
                        Re: wat eerst?

                        Oorspronkelijk geplaatst door jkme Bekijk bericht
                        Ja je hebt eigenlijk denk ik...
                        Alleen je laatste zin snap ik niet...
                        Ik snap die eerste zin niet...

                        Comment


                        • #13
                          Gelijk'

                          Comment


                          • #14
                            Re: wat eerst?

                            Oorspronkelijk geplaatst door jkme Bekijk bericht
                            Maar ook kwa snelheid is waarom ik de 7D wil vanwegen de 8bps..
                            dat moet wel een speciale vakantie zijn, maar het kan natuurlijk dat je naar de EK of Olympische spelen gaat, maar voor gewoon vakantie heb ik die snelheid nooit nodig gehad.
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen
                              dat moet wel een speciale vakantie zijn, maar het kan natuurlijk dat je naar de EK of Olympische spelen gaat, maar voor gewoon vakantie heb ik die snelheid nooit nodig gehad.
                              Nee het is ook niet echt alleen voor vakantie die snelheid maar ook vooral voor vogels...

                              Comment

                              Working...
                              X