Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Minolta A2 - voor wie het interesseerd!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Minolta A2 - voor wie het interesseerd!

    Zoom:





    De veelbesproken noise:



    [IMG]ftp://a189073:ga2g32@users.telenet.be/zoom-iso.jpg[/IMG]

    Eerste bedenkingen:
    De EVF is een echte verbetering - het lijkt "bijna" op slr. Ook de hogere resolutie van de lcd is veel duidelijker dan de 7Hi - dat de lcd nu kantelbaar is was één van de redenen voor mijn upgrade. Op gebied van gebruiksgemak is er veel veranderd sinds de 7Hi. Er staan nu 2 scrollwieltjes, en alle instellingen hebben nu goedgeplaatste knoppen ipv het vroegere menu dat moest doorlopen worden. Kwalitatief op het eerste zicht geen verbetering met de 7Hi - op lage iso-waarde! In tegenstelling tot sommige reviews is tot iso400 echt nog goed - de 800 daarentegen is onbruikbaar. Maar aangezien ik op de vorige nooit Iso800 gebruikt heb, maak ik er zelf ook geen punt van. Al bij al zeer tevreden over de upgrade.

    Voor uitgebreidde tests en review, ga naar dpreview

    Oli.

    PS: in de fles zitten nu koffiebonen

  • #2
    die zoom vindt ik sterk...

    ik zit zelf nog met een 7i (2 jaar oud, en ver antiek snik)
    To make your dreams come true, wake up

    Comment


    • #3
      Ha, ik zie dat uw nieuw speelgoed is aangekomen !
      Post eens een foto op ISO 400...

      Dit interesseert mij wel.

      Is de EVF echt zo goed ? Kan je er bv. goed manueel mee scherpstellen voor een macro ? Want ik weet dat dit met de UZI/EZI altijd een beetje giswerk was...

      Enne wat kost zo ne A2 nu ( in het buitenland ) ?

      Heeft die ook 49 mm schroefdraad ?
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Originally posted by jdm
        die zoom vindt ik sterk...

        ik zit zelf nog met een 7i (2 jaar oud, en ver antiek snik)
        Uw 7i heeft toch dezelfde zoom ?

        Comment


        • #5
          Ziet er goed uit, Oli.
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

          Comment


          • #6
            Originally posted by Jan_10D
            Originally posted by jdm
            die zoom vindt ik sterk...

            ik zit zelf nog met een 7i (2 jaar oud, en ver antiek snik)
            Uw 7i heeft toch dezelfde zoom ?
            Ik dacht dit ook ! maar dit resultaat haal ik alleen als ik er mijn tcon 17 opzet.

            als het mogelijk is, kan de exif info van die zoom foto's eens gepost worden ? Want indeed, in theorie zou ik hetzelfde resultaat moeten hebben.... maar praktijk wijst anders uit.
            To make your dreams come true, wake up

            Comment


            • #7
              Zoom is op 200mm - geen crop - rechtstreeks uit de camera. De 7i zou hetzelfde resultaat moeten geven aangezien de lens dezelfde is als de 7Hi, en heeft die niet dezelfde als de 7i?

              Prijs 1000€ inclusief de batterijgrip

              In macro is de minolta nooit echt sterk geweest (13cm) - niet in vergelijking met bvb de cp5700 (4cm).
              Voorbeelden van een iso 400 en een macro zal ik straks posten.

              Oli.

              Comment


              • #8
                Inderdaad, lens is compleet dezelfde. Heb nu ook A2. Zeer leuk toestel (vroeger 7i). Is de batterijgrip de moeite? Want voor de batterij moet je het niet doen, want ze gaat zeer lang mee. Ik zou het doen voor de stabiliteit van het toestel bij gebruik met flash. Is dat de moeite, die grip?

                Comment


                • #9
                  ziet er idd heel goed uit
                  visit my website : http://www.freewallpapersite.com

                  Comment


                  • #10
                    Prachtige foto's en indrukwekkende zoom. Op welke compressie werd het origineel gemaakt (RAW?). Kan je dat eigenlijk zien op de EXIF? En zou de A1 vergelijkbare resultaten geven?? (sorry ben nieuw in dig foto)
                    Panasonic FZ1000, FZ50

                    Comment


                    • #11
                      Ik heb momenteel een 7Hi, en heb de A2 ook eens 'vastgehad'.
                      Ik vind hem een heel aangename grip hebben, maar was vooral gecharmeerd door de EVF, deze heeft een hogere resolutie en een groter beeld en dit geeft een heel aangenaam zicht.
                      Enkel dit vind ik wel geen reden om een ander toestel te kopen, nog een jaartje wachten dus.
                      __Romain______________________________________________..

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Romain
                        Ik heb momenteel een 7Hi, en heb de A2 ook eens 'vastgehad'.
                        Ik vind hem een heel aangename grip hebben, maar was vooral gecharmeerd door de EVF, deze heeft een hogere resolutie en een groter beeld en dit geeft een heel aangenaam zicht.
                        Enkel dit vind ik wel geen reden om een ander toestel te kopen, nog een jaartje wachten dus.

                        de EVF, batterijgrip en vooral het kantelbaar lcd scherm en de vereenvoudigde manuele bediening hebben voor mij de doorslag gegeven. Vooral door veel foto's van onze kinderen en dus laag bij de grond, hoef ik nu niet meer met de buik plat op straat te gaan liggen

                        De batterijgrip is "echt" een aanrader. Heel stabiel in de hand en een extra onstpanknop aan de onderkant voor portretfotografie, en niet te vergeten: de autonomie verdubbeld en das altijd handig.

                        Oli.

                        Comment


                        • #13
                          ja die kantelbare evf, die ga ik missen op mijn volgende toestel, daar heb ik op mijn 7i ook al serieus geniet van gehad...
                          Maja soit moesten ze al het goede van de verschillende toestelen op de markt in 1 toestel steken, ze zouden geen andere meer verkopen
                          To make your dreams come true, wake up

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by jdm
                            Maja soit moesten ze al het goede van de verschillende toestelen op de markt in 1 toestel steken, ze zouden geen andere meer verkopen
                            Die bestaat!!! de A2

                            Comment


                            • #15
                              Jawel Roger de A1 maakt zeker vergelijkbare foto's. Je zal er ook minder last van ruis ondervinden. Persoonlijk zou ik mijn A1 alleen al voor de beeldruis nooit willen ruilen voor de A2. Integendeel een DSLR verkiest dan mijn voorkeur. De flip up LCD zal ik dan zeker missen.

                              Ron
                              Ron
                              D70 met glas van 28 tot 500 mm en andere snuisterijen.

                              Comment

                              Working...
                              X