Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vik

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vik



    Net terug uit IJsland ter voorbereiding van een fotoreis die op het programma van 2013 gaat komen. Vik (Vík í Mýrdal) is een trekpleister
    voor toeristen die de vulkaan Katla willen bezoeken en ook de bijzondere basaltzuilen trekken de aandacht. Het gitzwarte strand is evenwel
    net zo bijzonder voor een plattelander en de onstuimige branding leent zich
    voor veel invalshoeken. Deze foto is gemaakt ruim nadat de zon onder is gegaan, schemer duurt lang..wat heerlijk is!!! in IJsland. Met als gevolg
    een langdurig "blauw uurtje" en veel mogelijkheden voor opnames met een lange sluiter.

    Nikon D300
    Nikkor 70-200 mm. op 105mm.
    ISO 200
    0, 7 sec.
    Statief
    Loulou Beavers | fotoworkshops en fotoreizen | www.photo-moments.nl

  • #2
    Re: Vik

    deze vind ik prachtig. wat een sfeer. de kleuren ook helemaal juist. een hele mooie. die plaats zullen we ook maar weer eens op het programma zetten.
    trouwens waarom iso 200 en geen 100?

    Comment


    • #3
      Re: Vik

      Zeer mooi abstract blauw "schilderijtje" met knappe vlakverdeling en sfeer.

      gr,
      canon5DIII, 24-105mm, 50mmf1.4, Panasonic TZ-7

      website : www.leonvanham.com

      Comment


      • #4
        Re: Vik

        Knappe plaat, met een gepaste koude sfeer weergeeft !

        Ik zie een paar zwarte tikje in het blauw. Het zullen mss wel vogels zijn, maar in ieder geval onherkenbaar... Ik zou ze wegtikken.



        Denk dat Nikon een min.ISO van 200 heeft
        Oorspronkelijk geplaatst door jeroenaerts Bekijk bericht
        ...trouwens waarom iso 200 en geen 100?
        www.damafoto.be
        Facebook Damafoto

        Comment


        • #5
          Re: Vik

          ISO 200 omdat dit de "instap ISO" is bij Nikon, lager instellingen geven geen beter beeldkwaliteit en gebruik ik enkel om een langere sluitertijd te hebben.
          Ja, die stipjes zie ik zelf nu pas trouwens ook, als ik dat eerder gezien had had ik ze weggepoetst, groetjes,
          Loulou
          Loulou Beavers | fotoworkshops en fotoreizen | www.photo-moments.nl

          Comment


          • #6
            Re: Vik

            Heel mooi...helemaal mijn ding...knap!!
            Gr Pascale
            Eerlijkheid duurt het langst!!
            Mijn website: http://www.degrafon.be/

            Comment


            • #7
              Re: Vik

              Prachtige opname
              Groetjes Chris.

              Comment


              • #8
                Re: Vik

                Prachtig hoor, ik wou hem gemaakt hebben
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                Comment


                • #9
                  Re: Vik

                  Mooie foto maar niet echt representatief voor de omgeving van Vík.
                  Ik had de locatie echt niet kunnen raden.
                  Titel aanpassen misschien ?

                  Ik wil hier niet de betweter uithangen maar je moet eens zoeken op Rax (Ragnar Axelsson), dŕt is Vik. Bij die ene foto krijg ik de tranen in mijn ogen.
                  Ik zet geen link want je zal hem direct herkennen.

                  PaulM

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vik

                    Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                    Mooie foto maar niet echt representatief voor de omgeving van Vík.
                    Ik had de locatie echt niet kunnen raden.
                    Titel aanpassen misschien ?

                    Ik wil hier niet de betweter uithangen maar je moet eens zoeken op Rax (Ragnar Axelsson), dŕt is Vik. Bij die ene foto krijg ik de tranen in mijn ogen.
                    Ik zet geen link want je zal hem direct herkennen.

                    PaulM
                    Hallo Paul, ik ken het werk van Rax, die heeft een hele eigen stijl met grof korrelige zwart-wit beelden, waar ik erg van hou. Maar, die foto's zijn al gemaakt, en wil ik niet na doen. Het ligt zeker meer voor de hand om bij Vik de pinnacle rots in de foto te betrekken, letterlijk zou dat hier zijn dat ik me zou omdraaien, deze foto is gewoon de andere kant op. Maar juist omdat die veel is vastgelegd heb ik willen laten zien dat de rest van het strand ook fotogeniek is, de waterdampen verhullen de klif en dat geeft een bepaalde mystiek, met samen met het zwarte strand iets wat mij erg aanspreekt. Vandaar mijn keuze zoals ik die heb gemaakt bij deze foto,
                    groetjes,
                    Loulou
                    Loulou Beavers | fotoworkshops en fotoreizen | www.photo-moments.nl

                    Comment

                    Working...
                    X