Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem Canon 24-70 f2.8 L USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem Canon 24-70 f2.8 L USM

    dit weekend (na lang wachten) eindelijk trotse eigenaar van dit objectief.
    heb het kunnen kopen in 2dehands via BD hier, 850 euro 5 jaar oud maar ziet er nog nagelnieuw uit.

    nu na de lens getest te hebben dit weekend op een fotoshoot vielen de resultaten me wat tegen

    sommige foto's zijn scherp en andere dan weer niet, percies of er een "waas" over de foto zit.
    alsook heb dan op DIE fotos (die niet echt scherp zijn) chromatic dinge toestanden of hoe je ze ook noemt, je weet wel bij de omlijningen of randen zo'n licht paarse "halo's"

    is er een manier om te testen of er iets scheelt aan dit objectief?
    heb er de vorige eigenaar nog niet over aangesproken omdat ik iet weet of het al dan niet aan mij ligt of aan het objectief.

    moest het eventueel aan het objectief liggen... kan dit nog hersteld worden?
    ik kan nu geen voorbeeld tonen want zit op mijn werk, maar zal dit vanavond eventueel posten als het nodig is.

    de foto's die genomen zijn lagen tussen F4 en F8 met sluitertijden gaande van 1/400ste tot 1/1000ste, dus ik denk dat ik bewegingsonscherpte kan uitsluiten?

    hiervoor gebruikte ik altijd mijn 50mm 1.8, of kan het eventueel zijn dat ik dit objectief nog gewend moet worden en er moet mee leren fotograferen? of is dit uitgesloten?

    ps mijn toestel is een 550D (moest dit uitmaken)

    mvg david

  • #2
    Re: Probleem Canon 24-70 f2.8 L USM

    Mischien een paar voorbeeldfoto's posten, deze zeggen meer dan woorden.....
    MVG. Hugo

    Comment


    • #3
      Re: Probleem Canon 24-70 f2.8 L USM

      de 24-70 is niet de beste lens maar je mag er toch redelijk wat van verwachten natuurlijk.
      ik denk ook dat een voorbeeldfoto meer duidelijkheid zou geven of het wel normaal is.

      Comment


      • #4
        Re: Probleem Canon 24-70 f2.8 L USM

        Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
        de 24-70 is niet de beste lens maar je mag er toch redelijk wat van verwachten natuurlijk.
        ik denk ook dat een voorbeeldfoto meer duidelijkheid zou geven of het wel normaal is.
        Niet de beste lens , ik ken verschillende met deze lens en volgens hun resultaten te zien denk ik dat deze toch bij de betere lenzen horen.
        Canon 40D - 24-105L - 100-400L -Sigma 18-50 - Speedlite 430EX II

        Comment


        • #5
          Re: Probleem Canon 24-70 f2.8 L USM

          Oorspronkelijk geplaatst door wizie Bekijk bericht
          Niet de beste lens , ik ken verschillende met deze lens en volgens hun resultaten te zien denk ik dat deze toch bij de betere lenzen horen.
          Heb zelf ook de 24/7O gehad en ondertussen verkocht.
          Loste toch de verwachtingen niet in (scherpte).
          In vergelijking kreeg mijn exemplaar bv.6/10 Ten opzichte van mijn 70/200 op gebied van scherpte.
          MVG. Hugo

          Comment


          • #6
            Re: Probleem Canon 24-70 f2.8 L USM

            Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
            de 24-70 is niet de beste lens maar je mag er toch redelijk wat van verwachten natuurlijk.
            ik denk ook dat een voorbeeldfoto meer duidelijkheid zou geven of het wel normaal is.
            De 24-70 is zonder twijfel de beste Canon standaard zoom voor FF. Kleur, contrast en scherp op 2.8 alle brandpuntafstanden ( gebruik ik op 5dmkII).
            Ik zie niet de problemen die jij aanhaalt, dus misschien heeft TS minder goed exemplaar.
            Last edited by Funcky; 28 maart 2012, 19:39.
            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

            Comment


            • #7
              Re: Probleem Canon 24-70 f2.8 L USM

              Oorspronkelijk geplaatst door Rx-ke Bekijk bericht
              Heb zelf ook de 24/7O gehad en ondertussen verkocht.
              Loste toch de verwachtingen niet in (scherpte).
              In vergelijking kreeg mijn exemplaar bv.6/10 Ten opzichte van mijn 70/200 op gebied van scherpte.
              Mijn 24-70 is zelfs iets scherper dan mijn 70-200 (center op 2.8) op vergelijkbaar brandpuntafstand. ( ook scherp op 24-35-50 mm )
              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

              Comment


              • #8
                Re: Probleem Canon 24-70 f2.8 L USM

                Ik vind de 70-200 mm f 2.8 Is toch ook beter.

                En ms is de niet-L lens 85 mm f1.8 toch beter dan de 24-70.
                Canon-man. Concerten en natuur.
                Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                Comment


                • #9
                  Re: Probleem Canon 24-70 f2.8 L USM

                  speculeren heeft weinig zin zonder voorbeelden met exif.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Probleem Canon 24-70 f2.8 L USM

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rx-ke Bekijk bericht
                    Heb zelf ook de 24/7O gehad en ondertussen verkocht.
                    Loste toch de verwachtingen niet in (scherpte).
                    In vergelijking kreeg mijn exemplaar bv.6/10 Ten opzichte van mijn 70/200 op gebied van scherpte.
                    Een telezoom moet je eigenlijk niet vergelijken met een standaardzoom, heeft optisch een totaal verschillende configuratie.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Probleem Canon 24-70 f2.8 L USM

                      De 24-70 2.8 van Canon is zonder twijfel de TOP in zijn profesionele klasse.
                      Maar ja, techniek kan falen, OF het toestel kan dit hoogstandje niet aan, OF het ligt aan het mannetje achter het toestel. EN vergeet ook de omgeving niet; licht, stof beweging,....
                      Ray
                      Canon EOS 5D MIV
                      https://www.flickr.com/photos/valloray/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Probleem Canon 24-70 f2.8 L USM

                        Oorspronkelijk geplaatst door Valloray Bekijk bericht
                        ...... OF het ligt aan het mannetje achter het toestel. EN vergeet ook de omgeving niet; licht, stof beweging,....
                        zie #9.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Probleem Canon 24-70 f2.8 L USM

                          Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                          Een telezoom moet je eigenlijk niet vergelijken met een standaardzoom, heeft optisch een totaal verschillende configuratie.
                          Bwa Kees, de 70-200 f2,8 L IS II kan zich toch gerust meten met alle andere lenzen

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • #14
                            Ik ga vanavond een voorbeeld posten, gisteravond geen tijd gehad

                            Mvg david

                            Sent from my HTC using Tapatalk

                            Comment


                            • #15
                              Re: Probleem Canon 24-70 f2.8 L USM

                              Dat noemen ze chromatische abberatie, als je dan toch wilt uitpakken met technische problemen zorg dan ook dat je goed bent ingelicht aub.
                              En misschien moet je eens een voorbeeld uploaden, zou ons ook vooruit kunnen helpen.
                              Er trouwens ook al aan gedacht dat je een toplens gebruikt op een consumertoestel
                              En ja je kan je lens testen door te werken met dit:
                              Het is ook perfect mogelijk dat je de lens nog gewoon moet worden, had ik ook met mijn 50mm 1.4.
                              Denk dat de oorzaak niet bij de lens ligt, maar eerder bij de gebruiker..

                              Comment

                              Working...
                              X