Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma of tamron

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma of tamron

    Ik ben van plan om een nieuwe lens aan te schaffen maar ik twijfel tussen de Tamron 28-75 f/2,8 XR Di LD Canon en de Sigma Lens 24-70mm F2.8 EX DG Macro voor Canon.
    Ben niet zo thuis in de deze merken, kan iemand mij vertellen welke de beste is qua prijs/kwaliteit....
    Alvast bedankt.

  • #2
    Re: Sigma of tamron

    Heb beiden gehad...tenminste...als je bij de Sigma de non HSM versie bedoelt...

    De verschillen

    Sigma: Stevig gebouwd, Wat groot/zwaar, dure filtermaat (dacht 82mm?), vrij kleine zonnekap, snel last van flares bij tegenlicht. Optisch "Oké..", lawaaiige AF...

    Tamron: Plastick, voelt minder stevig, klein en licht, geen dur filtermaat, ook niet zo'n grote zonnekap, maar iets minder gevoelig voor flares, optisch zeer goed, geen lawaaiige AF.

    De Tamron zit op dit moment bij mij ook in de tas Eigenlijk...is in mijn ervargin de enige reden om de Sigma te kiezen dat hij steviger is als de Tamron...op alle andere punten is de Tamron beter...

    Kan natuurlijk ook zijn dat ik pech had en een slecht Sigma exemplaar had te pakken. Zo had deze namelijk ook last van ghosting en CA volopen...werd pas acceptabel scherp op f4...terwijl ik de tamron vol open durf te gebruiken (wel scherper op f4 ook uiteraard)...

    Bij beide objectieven is de AF snelheid niet snel...gewoon normaal. Hunten doen ze beide evenveel (maar niet veel)...

    My two cents....de Tamron..!

    (Tenzij je budget hebt voor de HSM versie van Sigma, want die schijnt pakken beter en sneller te zijn)
    Mijn objectieven zijn all round...

    Comment


    • #3
      Re: Sigma of tamron

      Ik heb ze allebei (voor Nikon). Ben het helemaal eens met Jeroen. Ik heb als eerste ook de Sigma gekocht vanwege de degelijkheid. Is gebouwd als een tank. De Tamron is een stuk minder. Bij koud weer (deze winter) heeft de Tamron problemen met de draaifuntcies; zowel zoomen als focussen. Voor de rest; haarscherp (beter dan de Sigma)
      Waarom ik ze allbei heb ?
      Ik kreeg een probleem met mijn Sigma; wilde niet meer focussen. Terug naar importeur, 5 weken wachten, lens terug, leek ok. Na een paar weken hetzelfde probleem. Terug naar Sigma; na 5 weken kreeg ik een nieuw objectief (mooi van Sigma) Na een paar weken weer hetzelfde probleem. Sigma weigert er nog iets aan te doen. Is volgens hun een prima objectief, mankeert niks aan. Ik heb nog 3 andere Sigma's en die doen het allemaal perfect.
      Dus toen maar de Tamron gekocht en daar heb ik nog geen moment spijt van gehad.
      Ik heb ook gehoord dat de service van Tamron behoorlijk wat beter is dan die van Sigma maar dat is "van horen zeggen".

      Groeten, Bert
      Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
      www.bertofotografie.be

      Comment


      • #4
        Re: Sigma of tamron

        Ik heb geen van beide lenzen, kan dus niets zeggen over de kwaliteit ervan.
        Ik wou gewoon even zeggen dat het verschil 70-75 verwaarloosbaar is terwijl het verschil 24-28 toch wel goed merkbaar is. Houd dus ook even rekening met de behoeften die je in het (beginnende) groothoekgebied hebt.

        Groeten,
        Geert

        Comment


        • #5
          Re: Sigma of tamron

          Ik zou even wachten tot dat de nieuwe Tam 24-70 2.8 USD VC verkrijgbaar is.

          De Tamron 28-75 is scherper en kontrastrijker dan de Sigma 24-70 DG(eigen test).
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Sigma of tamron

            hoi, ik heb geen ervaring met de Tamron maar wel met de Sigma die je bedoelt en de HSM opvolger.
            De Macro Sigma is redelijk soft op f2.8. De opvolger is véél beter vollopen ,eigenlijk op alle gebied maar....ook gevoelig duurder.
            En ik gebruik ze sinds kort op FF en daar presteert ze beter dan op m'n D300.
            D800 en een goed glasservies

            Comment


            • #7
              Re: Sigma of tamron

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Ik zou even wachten tot dat de nieuwe Tam 24-70 2.8 USD VC verkrijgbaar is.
              +1

              ik heb nu ook de 28-75 van tamron en ben hier meer dan tevreden over, zalig lensje voor zijn prijs en indien je via konijn besteld kan op alle tamron-lenzen die via de beukelaer zijn verdeeld, 5j garantie aanvragen (document op aanvraag te verkrijgen)
              Website: http://www.svisimaging.be

              Comment


              • #8
                Re: Sigma of tamron

                Ik zou even wachten tot dat de nieuwe Tam 24-70 2.8 USD VC verkrijgbaar is.
                Die lens heeft ook mijn aandacht maar de verwachte prijs is ook niet min
                D800 en een goed glasservies

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma of tamron

                  Hier ook een tevreden gebruiker van de Tamron 28-75. mvg Yves.
                  What you see is what you get

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma of tamron

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                    Die lens heeft ook mijn aandacht maar de verwachte prijs is ook niet min
                    en wat is dan de verwachtte prijs? de winkels plakken er mor los iets op he
                    Website: http://www.svisimaging.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma of tamron

                      ter informatie en geheel vrijblijvend. Ik bied in het forum 'aangeboden' een Tamron SP AF 28-75 F/2.8 XR Di aan voor Canon.
                      Deze lens is voor mij overbodig geworden na aankoop van een canon 28-135 + 7D. altijd tevreden van geweest.
                      Zoals gezegd, geheel vrijblijvend.

                      Freddy
                      Eos 7D, canon 28-135, sigma 17-70mm F2.8, canon 70-200mm F4, canon 85mm F1.8

                      Comment

                      Working...
                      X